هنر بهترین ابزار انتقال پیام عاشورا است


هنر بهترین ابزار انتقال پیام عاشورا است

سمنان- ایرنا- استاد حوزه و چهره فرهنگی کشور گفت: نمایش‌ هنری بهترین و گویاترین فن برای بازگویی و انتقال پیام عاشورای حسینی به تمام جهانیان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری شامگاه چهارشنبه در اختتامیه دوازدهمین سوگواره ملی و پنجمین مسابقه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال مهر محرم در فرهنگسرای کومش‌ شهر سمنان، افزود: پیام و رسالت عاشورا مقابله با ظلم، استبداد، احیاء اخلاق و فضائل انسانی و برقراری آرامش و عدالت در جوامع بشری است.

وی تاکید کرد: رسالت عاشورا باید به جهانیان به بهترین شکل ممکن اطلاع‌رسانی شود.

اختری به گسترش فرهنگ عاشورایی در دنیا اشاره و تصریح کرد: مراسم معنوی و مذهبی عاشورا در تمام نقاط جهان از جمله کشورهای اروپایی برپا می‌شود که نشان از شناخت فرهنگ برآمده از نهضت عاشورا در گستره جهانی دارد.

استاد حوزه و چهره فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: شهادت سپهبد قاسم سلیمانی موج عظیمی در دنیا ایجاد کرده و تمام این‌ها به برکت آموزه‌های عاشورای حسینی است‌.

وی تاکید کرد: ایران اسلامی با وجود مقام معظم رهبری و داشتن سردار سلحشوری مانند شهید سپهبد سلیمانی دارای قدرتی است که رژیم غاصب صهیونیستی را سر جایش نشاند.

استاد حوزه و چهره فرهنگی کشور یادآور شد: به گمان کشورهای عربی منطقه‌، رژیم غاصب صهیونیستی شکست ناپذیر است اما شکل‌گیری مقاومت اسلامی در لبنان، نادرستی این امر را نشان داد.

سوگواره «مهرمحرم» با هدف گسترش فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه از سال۱۳۸۷ در سمنان آغاز بکار کرد.

تا کنون ۱۱ دوره آن بطور متوالی برگزار شده است و دوازدهمین سوگواره با عنوان «پنجمین مسابقه بین المللی رسانه های دیجیتال مهرمحرم » با هدف همگرایی و هم افزایی ملی و بین المللی در حوزه تولید و نشر محتوای فرهنگی عاشورایی به ویژه در حوزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با کسب مجوز از مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه و مجتمع دیجیتال موج فرهنگ و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حقوق ورودی موبایل‌های بالای 600 دلار ابلاغ شد