پاسخ به سوالاتی درباره پخت غذا با فر


پاسخ به سوالاتی درباره پخت غذا با فر

این روز‌ها فرآشپزخانه جزو لوازم مورد نیاز پخت انواع غذاهاست و خانم‌ها دوست دارند غذارا در فر بپزند، اما برای استفاده از این وسیله باید نکاتی را به یاد داشته باشند در ادامه به سوالاتی درباره این وسیله پخت و پز پاسخ می‌دهیم.

پاسخ به سوالاتی درباره پخت غذا با فر
برای طلایی شدن رنگ کیک وشیرینی آن را کدام قسمت فر قرار دهم؟

سرعت پخت غذا در بالاترین طبقه فرثابت است و از آن قسمت برای برشته و طلایی شدن غذا استفاده می‌کنند.

علت این موضوع ساده است، گرما به سمت بالا حرکت می‌کند و فضای بالایی محیط فر از قسمت زیرین آن گرم‌تر است اما اگر المنت گرمکن فر قابلیت کمتری داشته باشد و ظرف غذا را در طبقه مخصوص پخت بسیار آرام قرار دهید، غذای شما در حالی که فقط لایه رویی آن تقریبا پخته شده است، خواهد سوخت.

بهترین نقطه فر کدام قسمت است که مطمئن باشم غذا نمی سوزد ؟

بهترین نقطه در وسط فر قرار دارد. در این محل حرارت فر کاملا متعادل و یکنواخت است. این موضوع اصلا به معنای عملکرد نادرست فر نیست، بلکه فقط بر اساس قوانین فیزیک است. محل قرارگیری ظرف پخت غذا در فر به نتایج مد نظرآنان وابسته است.در فرهای مجهز به فن‌ مشکل انتشار یکنواخت حرارت در محیط فر حل شده است، اما در این فرها نیز تغییرات دمایی میان نقاط مختلف فر دیده می‌شود که به نوع فر و طراحی آن بستگی دارد.

آیا می توانم همزمان سینی های غذا را در فر قرار بدهم تا با هم بپزد؟

اگر به طور همزمان از چند طبقه یا سینی پخت در فضای فر استفاده کنید، جریان هوا مختل و نقاط با اختلاف دمایی (گرم‌تر و سردتر) در محیط فر ایجاد خواهد شد. در صورتی که سطح سینی های توری را با فویل بپوشانید نیزهمین اتفاق رخ خواهد داد.

آیا فرها با یکدیگر تفاوت دارند؟

تاکنون باید به این نکته پی‌برده باشید که فرها با یکدیگر تفاوت دارند. هر فر ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد که نحوه طبخ غذا در آن را مشخص خواهد کرد و البته، احتمالا در دراز مدت در قابلیت‌های آن تغییراتی به وجود خواهد آمد.

اگر برای اولین باراست که از فر استفاده می‌کنید چون هنوز دستتان نیامده است که درجه حرارت فر چقدر با اندازه استاندارد فرق دارد از دمای دستور پخت ۲۵ درجه کم کنید و زمان پخت را هم ۱۰ تا ۲۰ دقیقه کمتر کنید.

داخل فر را چطوری و با چه موادی تمیز کنم ؟

۵ قاشق غذاخوری بیکینگ پودر
۳ قطره مایع ظرف شویی
۴ قاشق غذاخوری سرکه سفید

همه این مواد را با هم مخلوط کنید و با یک اسفنج داخل فر را با این مواد و بعد با یک اسکاچ تمیز و در نهایت با یک دستمال نخی خیس پاک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا