بازار جهانی نفت در گرداب کرونا : افت شدید تقاضا در ابتدای 2020


شرکت بریتیش پترولیوم پیش بینی کرده است که گسترش ویروس کرونا موجب افت 500 هزار بشکه ای تقاضای جهانی نفت در ابتدای سال 2020 میلادی می شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پلاتز، شرکت بریتیش پترولیوم در گزارشی برآورد کرده است که تقاضای جهانی نفت در ابتدای سال 2020 میلادی به علت نگرانی های مربوط به گسترش ویروس کرونا با افت 500 هزار بشکه در روز روبرو می شود.

بر اساس این گزارش بریتیش پترولیوم در عین حال پیش بینی می کند که افزایش اعتماد اقتصادی موجب رشد مجدد تقاضای جهانی نفت در ماه های آینده خواهد شد.

به نظر می رسد پالایشگاه های نفت چین به خاطر گسترش ویروس کرونا واردات نفت خام و فرآورده های نفتی را کاهش خواهند داد چرا که فعالیت های صنعتی، حمل و نقل و سایر فعالیت های اقتصادی با افت و رکود روبرو شده است.

برایان گیلواری تحلیلگر ارشد بریتیش پترولیوم در این باره گفت: بی شک ویروس کرونا بر تقاضای نفت در سال 2020 تاثیر خواهد گذاشت. پیش بینی ما این است که تقاضای نفت در ابتدای امسال 300 تا 500 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت و به طور کلی تقاضای جهانی نفت در سال 2020 با رشد 1.2 میلیون بشکه ای روبرو خواهد شد، مساله این است که آیا اوپک به دنبال برقراری تعادل خواهد بود یا نه.

وی پیش بینی کرده است که قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که روز دوشنبه به 55 دلار یعنی پایین ترین سطح در یک سال اخیر رسیده، همچنان در کوتاه مدت در سطح 55 دلار باقی بماند ولی تا پایان سال این رقم با افزایش نسبی روبرو خواهد شد.

تجزیه و تحلیل پلاتز نیز نشان می دهد که در بدترین حالت ، ویروس کرونا می تواند در ماه فوریه موجب کاهش 2.6 میلیون بشکه در روز تقاضای جهانی نفت شود و این رقم در ماه مارس نیز با افت 2 میلیون بشکه ای روبرو شود.

در بهترین حالت نیز تقاضای جهانی نفت در ماه فوریه 900 هزار بشکه و در ماه مارس 650 هزار بشکه کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام /

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا چه مراحلی دارد؟ | 0.5 هزار سرطان یک بیماری نیست! | 0.8 هزار شرط ورود بانکها به گام/ نرخ سود و کارمزد طرح جدید چقدر است؟ | 1.7 هزار خرید خانه در منطقه یک تهران چقدر تمام می شود؟ | 0.9 هزار پیشرفت ۹۳ درصدی مسکن مهر و اتمام آن تا پایان سال | 0.6 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها