مسابقات بدمینتون جام فجر گامی در جهت همگرایی بین‌المللی


شیراز-ایرنا- مراسم افتتاحیه مسابقات بدمینتون بین‌المللی جام فجر روز سه‌شنبه در سالن شهید آیت الله دستغیب شیراز برگزار شد. این مسابقات گامی در جهت دوستی و همگرایی بین‌المللی ارزیابی شده است.

شیراز پایتخت فرهنگ و نگین تاریخ ایران است

مدیرکل ورزش و جوانان فارس طی پیامی گفت: استان فارس و شهر زیبای شیراز پایتخت فرهنگ، نگین تاریخ ایران و مهد علما، عرفا و مشاهیر بزرگ است.

حیدرعلی کامیاب کلانتری ادامه داد: به خود می بالیم که در محیطی امن با سرمایه ای همچون مردمانی مهربان و میهمان نواز، میزبان میهمانان گرانقدرخارجی و داخلی در بیست و نهمین دوره رقابت های بین المللی بدمینتون جام فجر هستیم.

وی تاکید کرد: بدون تردید هدف بالای ورزش و برگزاری رقابت ها در رشته های مختلف، افزایش همگرایی ها ، دوستی ها و برادری ها در میان ملت هاست.

مسابقات بدمینتون جام فجر گامی در جهت همگرایی بین‌المللی

معاون وزارت ورزش و جوانان : کشور ایران پیام آور صلح و دوستی است

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان هم در این مراسم افزود: جمهوری اسلامی ایران، کشوری مقتدر ومتمدن و برپایه ارزش های اسلامی و الهام گرفته از آئین برابری و برادری، پیام‌آور صلح و دوستی بوده و اینک افتخار دارد در اوج آرامش و امنیت و همراه با مهر و محبت، میزبان بیست ونهمین دوره مسابقات بین المللی جام فجر در رشته‌ بدمینتون باشد.

جمشید تقی زاده ادامه داد: برگزاری این رقابت ها نشان‌دهنده حضور فعال وشکوهمند جامعه ورزشی کشور در عرصه دیپلماسی بین‌الملل بوده است و دست تک‌تک مهمانان عزیز خارجی ‌به گرمی میفشاریم .

وی اضافه کرد : براین باوریم که حضور شما عزیزان در این اجتماع بزرگ ورزشی، موجب تقویت دوستی وهمزیستی همراه‌ باصلح، میان جوامع مختلف می‌شود.

تقی زاده تاکید کرد : امروز با صراحت وصداقت اعلام می‌کنم که ورزش‌ایران با اتکا به اخلاق وفرهنگ پهلوانی وبا تدابیر ارزشمند مدیران آن، راه تعالی وپیشرفت را بیش ازپیش طی نموده و برآن است تاحقانیت و ارزش خود را در میادین بزرگ ورزشی و عرصه بین‌المللی به جهانیان ثابت کند.

مسابقات بدمینتون جام فجر گامی در جهت همگرایی بین‌المللی

رییس فدراسیون بدمینتون: امیدوارم میزبان شایسته ای برای کشورهای خارجی باشیم

رییس فدراسیون هم در این آیین طی سخنانی ضمن گفتن خیر مقدم به میهمانان افزود: خداوند را شاکر و سپاسگزاریم که افتخار میزبانی بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون فجر همزمان با جشن های چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را، داریم.

محمد رضا پوریا ادامه داد: بار دیگرافتخاری بزرگ نصیب جامعه بدمینتون کشورگردید که بتوانیم میزبان خوبی در راستای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم که همواره اخلاق مداری سرلوحه فرهنگ ایران اسلامی می باشد .

جایگاه ویژه و کارت برای خبرنگاران

بر خلاف مسابقات کشتی بین المللی جام فجر که خبرنگاران در شرایط بد و بدون کارت خبرنگاری اقدام به تهیه خبر کرده بودند ، این بار جایگاه ویژه ای همراه با کارت برای خبرنگاران در نظر گرفته بودند.

اخبار و نتایج این مسابقات از طریق کانالی که در شبکه های مجازی راه انداخته شده بود در اختیار خبرنگاران قرارمی گرفت .

ترانه های محلی شیرازی

همچنین تنی از چند از ورزشکاران در گروه های دسته جمعی و با لباس های یکدست با اجرای حرکات شاد همراه با پخش ترانه های محلی جلوه خاصی به سالن محل برگزاری مسابقات داده بود که با استقبال تماشاگران به ویژه خارجیان همراه شد .

مسابقات بدمینتون جام فجر گامی در جهت همگرایی بین‌المللی

رفتار خوب مسوولان برگزار کننده

آن چیزی که بیشتر به چشم می خورد رفتار خوب مسوولان برگزار کننده که بخوبی از عهده آن بر آمدند می تواند الگویی باشد برای دیگر هیات هایی که می خواهند میزبان رویداد های بین المللی باشند.باشد.

رژه تیم های شرکت کننده

در پایان این مراسم ویژه که بسیار شاد بود ، ورزشکاران ۱۴ تیم شرکت کننده در حالی که پلاکارد و پرچم تیم ها در دست دخترانی بود که با لباس محلی شرکت کرده بودند ، به رژه رفتند و زمانی هم که نام تیم ها اعلام می شد با تشویق تماشاگران نیز همراه شد .

مسابقات بدمینتون جام فجر گامی در جهت همگرایی بین‌المللی

بیست و نهمین دوره مسابقات بدمینتون بین‌المللی جام فجر سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۹۸ با شرکت ۱۴ تیم داخلی و خارجی در سالن شهید آیت‌الله دستغیب شیراز آغاز شد.

رقابت های بانوان در این دوره از مسابقات صبح ها و پیکارهای آقایان بعداز ظهرها برگزار می شود.

۲۸ بازیکن در قسمت یک نفره و دو نفره تیمی بانوان و آقایان از کشورهای کانادا، مکزیک، آمریکا، افغانستان، بلژیک، بلغارستان، اسلواکی، اتریش ، هند، پاکستان، ایسلند ، عراق، اوکراین و ایران با هم پیکار می کنند.

۲۵ هزار دلار جایزه برای این مسابقات تعیین شده است .

بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون جام فجر نوزدهم بهمن ماه پایان می یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی