4 پیشنهاد برای استفاده از هویج‌های باقی مانده در یخچال


4 پیشنهاد برای استفاده از هویج‌های باقی مانده در یخچال

بعضی مواقع نمی‌دانیم از هویج برای تهیه چه چیز‌هایی می‌توان کمک گرفت. در ادامه چند پیشنهاد ساده برای این موضوع ارائه می‌دهیم.

4 پیشنهاد برای استفاده از هویج‌های باقی مانده در یخچال
هویج ماده خوراکی سالمی است که می‌توانیم آن را در رژیم غذایی خود داشته باشیم. خریدن هویج با کیفیت به ما کمک می‌کند تا مطمئن شویم که از بهترین مواد مغذی موجود در آن، چه در غذا‌ها و چه ماسک بهره‌مند خواهیم شد. بعضی مواقع نمی‌دانیم از هویج برای تهیه چه چیز‌هایی می‌توان کمک گرفت. در ادامه چند پیشنهاد ساده برای این موضوع ارائه می‌دهیم:

ترکیب آب هویج با آب میوه‌های دیگر

آب هویج سرشار از مواد مغذی و خوشمزه است که می‌توانید با آب میوه‌های دیگر ترکیب کنید. آب هویج بگیرید. آب هویج سرشار از مواد مغذی و خوشمزه است. می‌توانید آن را با آب میوه‌های دیگر ترکیب کنید تا تمام ویتامین‌های روزانه خود را از این طریق دریافت کنید.

پوره هویج، حلوا و...

هویج‌ها را پوره کنید. پوره هویج یک غذای مغذی برای کودک شماست. هویج‌ها را پوره کنید. پوره هویج را می‌توان در بسیاری از غذا‌ها از جمله حلوا، کیک و خوراک‌های گوشتی استفاده کرد. می‌توانید هویج‌ها را خلالی خرد کنید و به خوراک مرغ و خورش آلو اضافه کنید.

حلوای هویج یک پودینگ شیرین است که می‌توان آن را به عنوان یک دسر یا میان وعده سرو کرد. با هویج یک کیک هویج خوشمزه درست کنید.

چیپس هویج

هویج فلفلی و نمکی یک میان وعده خوشمزه و سالم است و جایگزین خوبی برای چیپس است.
ماسک هویج برای جوان سازی پوست
هویج ۲ تا ۳ عدد
عسل ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری

ابتدا هویج‌ها را آب پز سپس آن‌ها را خوب له می‌کنیم و می‌گذاریم تا کمی سرد شود زمانی که سرد شد روغن زیتون و عسل را به هویج اضافه و سپس خوب با هم ترکیب می‌کنیم، می‌توانیم از باقی مانده تفاله هویج هم برای تهیه این ماسک استفاده کنیم. سپس آن را به پوست صورت می‌مالیم و صبر می‌کنیم تا ماسک هویج روی پوست خشک شود و سپس آبکشی می‌کنیم.

نکات

قند موجود در هویج می‌تواند یک جایگزین ایده آل برای شکر در کیک‌ها و مافین‌ها باشد. پس با اضافه کردن کمی هویج می‌توانید میزان شکر مورد استفاده خود را کاهش دهید.

هویج خلالی را همچنین می‌توان به جای مربا در ساندویچ کره بادام زمینی استفاده کرد. فقط قبل از مالیدن کره بادام زمینی روی نان، آن را با کمی هویج خلالی مخلوط کنید. اگر خواستید می‌توانید کمی عسل هم روی آن بریزید.

معمولاً توصیه می‌شود که هویج در دمای صفر درجه سانتی گراد با رطوبت نسبی ۹۰ تا ۱۰۰ درصد نگهداری شود.
هویج پخته را می‌توان تا سه روز در یخچال نگهداری کرد.

هویج‌ها را کنار سیب، موز و خربزه نگهداری نکنید. گاز اتیلن موجود در این میوه‌ها باعث افزایش ترکیبات تلخ موجود در هویج می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان