جزئیات تفاهم‌نامه همکاری مشترک جهاددانشگاهی، وزارت کار و مجلس


جزئیات تفاهم‌نامه همکاری مشترک جهاددانشگاهی، وزارت کار و مجلس

گروه جامعه ــ تفاهم‌نامه همکاری‌های سه‌جانبه بین جهاددانشگاهی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی ابعاد تعارض منافع و تأثیر آن بر رفاه اجتماعی و تدوین سند مقابله با تعارض منافع به امضای نمایندگان جهاددانشگاهی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجلس شورای اسلامی رسید.

جزئیات تفاهم‌نامه همکاری مشترک جهاددانشگاهی، وزارت کار و مجلس

به گزارش ایکنا؛ مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های سه‌جانبه بین جهاددانشگاهی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجلس شورای اسلامی با هدف تدوین سند مقابله با فقر امروز سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه با حضور سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و محمد قاسمی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در محل ساختمان مرکزی جهاددانشگاهی برگزار شد.

تعارض منافع یکی از ریشه‌های فساد و تضعیف شاخص‌های رفاهی است که پیامد‌های منفی عمیقی بر ابعاد زندگی اقتصادی و اجتماعی به جای می‌گذارد. برای مقابله با تعارض منافع برخی نمایندگان مجلس طرحی با عنوان «مدیریت تعارض منافع» تهیه کردند که در تاریخ ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۹۷ توسط هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.
دولت نیز در تاریخ چهارم آذر ۱۳۹۸ لایحه‌ای را با عنوان «نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی» به مجلس تقدیم کرد. مسئله تعارض منافع به سبب پیامد‌های متعدد ذکر شده، دغدغه مشترک مجلس و دولت است. این تفاهم‌نامه به منظور شناخت عمیق ابعاد تعارض منافع در دستگاه‌های اجرایی مختلف و تأثیر آن بر رفاه اجتماعی و تدوین «سند جامع مقابله با تعارض منافع» تنظیم شده است.

این تفاهم‌نامه به منظور ارتقای همکاری‌های سه‌جانبه در زمینه بررسی ابعاد تعارض منافع و تأثیر آن بر رفاه اجتماعی و تدوین سند مقابله با تعارض منافع، میان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به امضای محمد قاسمی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی رسید.

از جمله اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به مشارکت در تدوین سند جامع مقابله با تعارض منافع و تأثیر آن بر رفاه اجتماعی و ارائه آن به رؤسای قوای مقننه و مجریه، مشارکت در جلب حمایت اجتماعی و سیاستگذاران مرتبط از تصویب و اجرای سند و مشارکت در نظارت بر اجرای سند و سایر قوانین و مقررات مرتبط اشاره کرد.

طرفین طبق تفاهم‌نامه همکاری مشترک، متعهد شده‌اند در اجرای برنامه‌های مطالعاتی و پژوهشی مرتبط با اهداف تفاهم‌نامه، جلب مشارکت پژوهشگران و صاحب‌نظران، استفاده از ظرفیت‌های اطلاعاتی، پژوهشی، اجرایی، خبری و مشاور‌های جهاددانشگاهی و همچنین تجربه و تخصص منابع انسانی طرفین همکاری داشته باشند. تبادل نتایج طرح‌های پژوهشی و گزارش‌های کارشناسی تهیه‌شده، تبادل آمار و اطلاعات در زمینه فعالیت‌های پژوهشی مشترک، پشتیبانی علمی و اجرایی از برگزاری رویداد‌های علمی و نشست‌های کارشناسی و فراهم ساختن دسترسی کامل به تمامی منابع موجود در کتابخانه و مرکز اسناد یکدیگر از جمله دیگر تعهدات طرفین این تفاهم‌نامه همکاری است.
گزارش تصویری مراسم را اینجا ببینید!
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد