روایت تاریخ تبریز در مستند سوئیسی « بازگشت به ریشه‌ها»


روایت تاریخ تبریز در مستند سوئیسی « بازگشت به ریشه‌ها»

تبریز - ایرنا - عضو گروه مستندساز تلویزیون اس.ار.اِف سوئیس (SRF) گفت: فرهنگ و تاریخ تبریز در قالب مستند «بازگشت به ریشه‌ها» فیلم برداری و از تلویزیون ملی سوئیس پخش می‌شود.

آدریان اشمون، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه هدف از آمدن به تبریز تهیه فیلم مستندی از فرهنگ و جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهر است، افزود: هدف از تهیه این فیلم آشنایی راوی این مستند با فرهنگ، تاریخ و اصالت خانوادگی خود بوده چراکه هر انسانی باید بداند اصل و نسب خانوادگی‌اش به کجا برمی‌گردد و فرهنگ و تاریخ خاندانش چیست.

وی با اشاره به اینکه محتوای چند قسمت از این مستند در خصوص آشنایی «سیما» روایتگر مستند با فرهنگ و تاریخی تبریز، شهر پدری خود است، اظهار داشت: «سیما» متولد سوئیس است اما پدرش تبریزی است.

عضو گروه مستندساز تلویزیون اس.ار.اف سوئیس با بیان اینکه این مستند جمعه شب‌ها در تلویزیون ملی این کشور پخش خواهد شد، گفت: این فیلم با همکاری یک گروه ۶ نفره به معرفی فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی تبریز در چند قسمت می‌پردازد.

اشمون، ادامه داد: بازارها و مساجد از اماکنی هستند که به بهترین شکل گویای فرهنگ و تاریخ یک تمدن‌ بوده و با توجه به اینکه بازار جهانی تبریز و مسجد کبود جز مهم‌ترین نمادهای این شهر و سرشار از حس فرهنگ و تاریخ هستند برای این فیلم انتخاب شده اند.

وی با بیان اینکه سفر وی و همکارانش به این شهر تجربه بسیار لذت بخشی برای آن‌ها است، یادآوری کرد: به مدت ۱۰ روز در ایران خواهیم بود و قسمت‌های بعدی مستند را نیز در شهرهای ارومیه و اصفهان تهیه می کنیم.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یک هزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی در حوزه میراث فرهنگی و جاذبه های خاص گردشگری در کنار بازار تاریخی تبریز و ثبت شده در فهرست یونسکو، در رده ۵ استان نخست ایران به لحاظ برخورداری از ظرفیت های صنعت گردشگری و میراث فرهنگی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج