برگزاری رویداد مشارکت بخش غیردولتی در طرح ها دولت الکترونیک


برگزاری رویداد مشارکت بخش غیردولتی در طرح ها دولت الکترونیک

ناظمی: مشارکت نوآورانه، توزیع دانش و اشتراک تخصص از عوامل مهم در دسترسی به توانمندی‌های بخش خصوصی است.

برگزاری رویداد مشارکت بخش غیردولتی در طرح ها دولت الکترونیکبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، رویداد ملی زمینه‌سازی مشارکت بخش غیردولتی در طرح های دولت الکترونیکی صبح امروز درمرکزهمایش‌های وزارت ارتباطات برگزار شد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با تأکید بر ضرورت مشارکت بخش خصوصی در طرح های دولتی گفت: مشارکت صرفاً از جنس مادی نیست بلکه مشارکت نوآورانه، توزیع دانش و اشتراک تخصص از عوامل مهم در دسترسی به توانمندی‌های بخش خصوصی است.
امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن انتقاد از آمادگی پایین دولت برای پاسخ‌گویی و جذب توانمندی‌های بخش غیردولتی افزود: باید بپذیریم که نگاه و فرایند‌ها در این حوزه قدیمی و ناکارآمد است و دولت نیازمند مشارکت و جذب دانش نوآورانه بخش خصوصی در پیشبرد طرح های ملی است.
وی تصریح کرد: دولت الکترونیک زیرساخت ورود به قرن جدید است و ورود به آن نیازمند زیرساخت‌های متناسب با آن قرن است. ما فرصت قهر کردن با زیرساخت‌های جهان جدید را نداریم و فن هراسی از آفت‌های توسعه است.
ناظمی با اشاره به گزارش اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) گفت: شاخص مشارکت بخش خصوصی با دولتی یکی از شاخص‌های مهم برای محاسبه میزان توسعه‌یافتگی در نظر گرفته می‌شود چراکه دانش نوآورانه یک دانش توزیع یافته در بین بازگیران مختلف است و در تمرکز دولت‌ها نیست و اگر بخواهیم از این دانش بهره‌مند شویم نیازمند مشارکت با بخش غیردولتی هیستم.
معاون وزیر ارتباطات، فرهنگ‌سازی، آموزش و رفع خلاء‌های قانونی را زمینه‌ساز مشارکت بخش خصوصی با دولت دانست و افزود: الزامات قانونی فراوانی برای مشارکت طراحی‌شده است، اما نیازمند اشتراک تجربیات، آموزش و کسب زبان مشترک برای پیوند بخش خصوصی با دولتی هستیم.
وی با اشاره به محور‌های این رویداد گفت: طرح‌های فراخوان، طرح ایده‌های مورد تائید دستگاه متولی جهت مشارکت، اعلام توانمندی‌های بخش خصوصی و ارزیابی طرح های موفق در سال‌های اخیر و برگزاری کارگاه آموزشی از محور‌های این رویداد ملی است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به طرح‌های فراخوان افزود: ۲۰ طرح در مرحله غربالگری توسط دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات به‌عنوان طرح‌های دارای قابلیت مشارکت برگزیده شد و طرح نماد اعتماد الکترونیکی (مرکز توسعه تجارت الکترونیکی) و شبکه ابری یکپارچه توزیع‌شده موسوم به ابر ایران (سازمان فناوری اطلاعات ایران) به‌عنوان طرح موضوع تعیین و مقرر شد.
وی گفت: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و کمیسیون‌های ذیل آن نسبت به انعکاس توانمندی‌های بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری و مشارکت با دستگاه‌های اجرایی جهت پیاده‌سازی خدمات الکترونیکی اعلام نظر نموده است.
ناظمی افزود: بر این اساس طرح های سامانه یکپارچه بهداشت موسوم به سیب (وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) توسط شرکت دانش پارسیان و سامانه آنی رو (وزارت راه و شهرسازی) توسط شرکت سپندار و سامانه متمرکز یکپارچه عوارض خودرو شهرداری‌های کشور توسط شرکت فناوری اطلاعات همفکران و ثبت الکترونیکی پارکینگ حاشیه‌ای تهران توسط شرکت پاسارگاد آریان به‌عنوان طرح های برگزیده انتخاب‌شده‌اند.
معاون وزیر ارتباطات، طرح مرکز تبادل اطلاعات غیردولتی (سروا) و سامانه پایش اطلاعات کشور (پاک) سازمان فناوری اطلاعات کشور و طرح مرکز داده وزارت بهداشت و همچنین طرح میدان‌های هوشمند وزارت نفت را به‌عنوان طرح‌های دارای ایده اولیه و مورد تائید دستگاه‌های اجرایی متولی جهت مشارکت نام برد.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، ایجاد تجربه کاربری در سطح شهروندی را مدلی ارزشمند و ملاک برگزیدن طرح‌ها و طرح ها دانست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید