توجه جامعه به قرآن از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است


توجه جامعه به قرآن از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است

آیت الله معلمی، توجه جامعه به معارف قرآنی را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران بیان کرد و گفت: آبادی مسجد به حضور مومنین است که این حضور باید گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، آیت الله «علی معلمی»، شامگاه (یکشنبه ۱۳ بهمن) در کرسی های تلاوت نور با عنوان ارائه تفسیر با محوریت آیات سبک زندگی اسلامی و مؤمنانه به همراه یادمان سردار شهید قاسم سلیمانی در مسجد امیرالمومنین (علیه السلام) مهمانسرا شهرستان قائمشهر گفت: مسجدی موفق است که مومنین و متدین متعهد در آن حضور داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: میزان آبادانی و عمران مسجد به کاشی و آیینه کاری نیست بلکه میزان آبادانی مسجد به نمازگزاران و برپایی نماز جماعت در خانه های خدا بر زمین است.

توجه جامعه به قرآن از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است

وی با اشاره به اینکه ۱۲ و ۲۲ بهمن هر دو یوم الله هستند، بیان کرد: چهل و یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می گذرد اما آغاز انقلاب تا حال حاضر، ۵۷ سال است چراکه اصل حرکت امام خمینی (رحمت الله علیه) از سال ۴۱ بود.

آیت الله معلمی ابراز کرد: از سال ۴۱ تا سال ۵۷ یعنی ۱۶ سال، امام خمینی (رحمت الله علیه) برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خون دل خورد و رنج کشید.

امام جمعه قائمشهر گفت: کلام از امام معصوم (علیه السلام) است که خدا رحمت کند، کسی را که بداند کجا بود و در حال حاضر کجاست و آینده در، کجا خواهد بود چراکه از اول و ابتدا، نبود و از نبود، بود شد و انسان در این دنیا به سر می برد و به کجا یعنی قبر، حساب و کتاب، منتهی می شود.

وی افزود: خدا رحمت کند، کسانی که گذشته را به یاد می آورند و با وضعیت موجود، مقایسه می کنند و به هدف ایده آل پیش رو، توجه دارند.

توجه جامعه به قرآن از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است

آیت الله معلمی اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از مسلمانی به جز نام، چیزی باقی نمانده بود و بنابراین امام خمینی (رحمت الله علیه)، احیاگر اسلام و مسلمانی به شمار می آید.

وی بیان کرد: دولت غاصب جعلی اسراییل که حداکثر سابقه آن به ۷۰ سال می رسد با پیگیری های استکبار و جمع آوری یهودیان از سراسر جهان، تشکیل شد.

آیت الله معلمی ابراز کرد: یک غده سرطانی در بلاد اسلامی از سوی استکبار به نام اسراییل، کاشته شد و کسی حاضر به رسمیت شناختن اسراییل غاصب و ظالم نبود اما رژیم پهلوی، آن را به رسمیت شناخت.

وی گفت: اسراییل، مسلمانان را با رعب و وحشت از قدس، قبله اول مسلمانان راند و استکبار، مجوز پایتخت شدن قدس برای اسراییل را داد.

آیت الله معلمی اظهار کرد: برقراری روابط دیپلماتیک سیاسی با اسراییل، لکه ننگی برای ملت ایران بود و این ملت، حاضر نبود اما نظام وابسته به استکبار، این قصد و هدف را داشت.

توجه جامعه به قرآن از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است

وی بیان کرد: نظام ستمشاهی، قصد خدشه دار کردن عزت و اعتبار ملت ایران را داشت اما امام خمینی (رحمت الله علیه)، فریاد برآورد و جهت پیروزی انقلاب اسلامی ایران به پا خواست.

آیت الله معلمی ابراز کرد: زندانیان سیاسی و مخالفان شاهنشاهی در طول این ۱۶ سال یعنی از سال ۴۱ تا ۵۷ در داخل سیاه چال زندان ها بودند.

وی به شهدای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: شهدای انقلاب قائمشهر، سه نفر به نام های مسعود دهقان، محسن مبینی و حمیده مروتی بودند.

آیت الله معلمی با اشاره به اینکه امام خمینی (رحمت الله علیه)، عزت، استقلال و آزادی را برای ملت ایران به ارمغان آورد، اظهار کرد: پیشرفت صنایع دفاعی، نظامی، اقتدار و صلابت نیروهای مسلح با اطاعت از ولایت و امامت با اخلاص و ایمان، میسر شد.

توجه جامعه به قرآن از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است

رمز عزت و اعتلا در سایه امامت و ولایت است

وی، رمز عزت و اعتلا را در سایه امامت و ولایت دانست و بیان کرد: ولایت فقیه از جمله دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران است.

آیت الله معلمی ابراز کرد: توجه جامعه به معارف قرآنی و بندگی خدا و همچنین اقامه نماز جمعه از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران محسوب می شوند.

توجه جامعه به قرآن از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است

وی گفت: آبادی مسجد به حضور مومنین است که این حضور باید گسترش یابد.

توجه جامعه به قرآن از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است

به گزارش شبستان، کرسی تلاوت قرآن به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، کانون فرهنگی هنری اخلاص شهرستان قائمشهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر، سپاه پاسداران ناحیه قائمشهر، موسسه فرهنگی هنری بیکران روناک شفق، پایگاه مقاومت بسیج جوادالائمه (علیه السلام) درمسجد امیرالمومنین (علیه السلام) برگزار شد.

پایان پیام/86

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول