نشست گام دوم انقلاب با حضور رهبران بودایی در کلمبو + عکس


نشست گام دوم انقلاب با حضور رهبران بودایی در کلمبو + عکس

گروه بین‌الملل ــ هم زمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی نشست «گام دوم انقلاب اسلامی، طلوع تمدن جدید» با حضور رهبران بودایی و علاقمندان به انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی ایران در کلمبو، پایتخت سریلانکا برگزار شد.

نشست گام دوم انقلاب با حضور رهبران بودایی در کلمبو + عکس

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این نشست رایزن فرهنگی کشورمان در سریلانکا، با ادای احترام به روح فرمانده محور مقاومت سپهبد شهید قاسم سلیمانی بیان کرد: امسال در حالی چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم که در حقیقت در آغاز مرحله دوم انقلاب قرار گرفته‌ایم، مرحله‌ای که طی بیانیه راهبردی صادره از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین شده و پیروی از این رهنمود، زمینه را برای به ظهور رساندن یک تمدن نوین به همراه خواهد داشت.

در ادامه آزور، از طرفداران نسل اول انقلاب اسلامی در سریلانکا و دبیرکل مجلس مشورتی مسلمانان این کشور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) هدایت شد و به پیروزی رسید و توانست به سرعت در سراسر جهان اثرگذار باشد و پیامش را به مردم برساند، گفت: این اثربخشی گسترده و سریع قبل از هر چیز مرهون رهبری امام و سپس مدیون خون شهدای این انقلاب از قبل و بعد از پیروزی آن است. ایرانی‌ها شخصیت‌های مهمی مانند شهید بهشتی را تقدیم انقلاب کرده‌اند، فردی که امام خمینی(ره) فرمود او یک ملت بود.

نشست گام دوم انقلاب با حضور رهبران بودایی در کلمبو + عکس

دبیرکل مجلس مشورتی مسلمانان سریلانکا افزود: در مرحله گام دوم انقلاب اسلامی نیز، آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله العالی) همان شیوه امام خمینی(ره) را در نظر گرفته و تکیه ایشان بر نیروی بیکران جوانان است. همه نیروهای علاقمند به انقلاب در جهان باید از محتوای این بیانیه مطلع شده و در راستای آن تلاش کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: ایرانی‌ها برتری‌جویی آمریکا و اسرائیل را به چالش کشیده‌اند و علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی استکبار به راهشان ادامه داده‌اند و موفق شده‌اند دستاوردهای فراوان صنعتی، علمی و دفاعی داشته باشند.

طه مزمل، یکی از فعالان امور رسانه و از طرفداران انقلاب اسلامی نیز با بیان اینکه انقلاب اسلامی از زمان رهبری امام خمینی(ره) و پس از پیروزی و تا رهبری آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله العالی)، موفق به ایجاد یک تمدن جدید و یک نگاه جدید در جهان در ابعاد گوناگون شده و شاهد این مدعا اثرگذاری و پیام‌هایی هستند که این انقلاب به جهان مخابره کرده است، افزود: انقلاب اسلامی به سرعت بر موضوع وحدت اسلامی در محدوده جهان اسلام و مسلمانان متمرکز شد تا در درون خود به اجماع مستحکمی برسد و در حد امکان بتواند از پیامد‌های منفی ایجاد اختلاف در درون امت اسلامی بکاهد.

طه مزمل موضوع حمایت از مستضعفان جهان در سیاست خارجی ایران به ویژه حمایت از فلسطین را مطرح و ترور شهید قاسم سلیمانی را اوج عصبانیت استکبار از این سیاست ارزیابی کرد و در خاتمه اظهار امیدواری کرد که مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان با بهره‌گیری از رهبری واحد بتوانند بشر امروزی را در مسیر حقیقت‌جویی و کمال‌طلبی قرار دهند.

در ادامه بادیگاما سامیتا (baddegama samitha)، یکی از روحانیون معروف بودایی و نماینده سابق پارلمان سریلانکا اظهار کرد: پس از وقوع انقلاب اسلامی ایران، تغییرات گسترده‌ای در جهان پیش آمد، اما در این میان آمریکا به همان خوی مستکبرانه و ظالمانه‌اش ادامه داد که نمونه آخر آن ترور فرمانده بزرگ ایرانی قاسم سلیمانی است، در حالی که او طی سفری رسمی به عراق رفته و میهمان آنان بود و برای ایجاد صلح و جلوگیری از گسترش افراط‌گرایی در جهان فعالیت کرد.

نشست گام دوم انقلاب با حضور رهبران بودایی در کلمبو + عکس

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس