طرز تهیه استیک گوشت گوساله


طرز تهیه استیک گوشت گوساله

استیک غذایی گوشتی است که گفته می‌شود ابتدا میان آمریکایی‌ها رایج بوده است و امروزه در تمامی کشور‌ها این غذای خوش طعم و عالی به صورت‌های گوناگونی طبخ و سرو می‌شود.

طرز تهیه استیک گوشت گوساله
استیک غذایی گوشتی است که گفته می‌شود ابتدا میان آمریکایی‌ها رایج بوده است و امروزه در تمامی کشور‌ها این غذای خوش طعم و عالی به صورت‌های گوناگونی طبخ و سرو می‌شود و هر کشوری با توجه به فرهنگ و سلیقه‌ی افراد این غذا و سس کنار آن را به شکل خاصی تهیه می‌کنند.

مواد لازم برای تهیه استیک گوشت (برای ۴ نفر):

گوشت راسته گوساله ۴۰۰ گرم
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
سس خردل ۲ قاشق غذاخوری
سس باربیکیو ۲ قاشق غذاخوری
سس سویا ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه
روغن مخصوص سرخ کردن ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه استیک گوشت گوساله:

ابتدا تکه‌ای از راسته گوساله را بردارید و به اندازه کف دست و با ضخامت یک بند انگشت برش بزنید. شکل برش‌ها بهتر است از یک سمت پهن و از سمت دیگر باریک باشد. تکه‌های برش خورده گوشت را روی تخته گوشت بگذارید و روی آن‌ها کیسه فریزر بکشید سپس آن‌ها را با گوشت کوب بکوبید تا پهن شوند.

سپس برش‌های گوشت را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در مخلوط روغن زیتون، سس خردل، باربیکیو و سس سویا و نمک و فلفل سیاه قرار دهید تا مزه دار شوند. بعد این برش‌ها را در تابه‌ای چدنی سرخ و به صورت گرم سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه سس قارچ (برای ۴ نفر):

قارچ ورقه شده ۲ لیوان
شیر ۱ لیوان
آرد ۱ قاشق غذاخوری
عصاره گوشت گوساله ۱ عدد
فلفل سیاه به میزان دلخواه

طرز تهیه سس قارچ:

برای تهیه سس قارچ ابتدا پیاز را در روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس قارچ‌ها را به آن بیفزایید و بگذارید کمی با هم حرارت ببینند.

مخلوط عصاره گوشت گوساله، شیر، آرد و فلفل سیاه را به آن‌ها بیفزایید و بگذارید تا سس روی حرارت کمی غلیظ شود و حباب بزند. در این مرحله می‌توانید در صورت تمایل به آن کمی خامه یا کره بزنید و روی استیک‌های آماده شده از این سس بریزید و آن‌ها را میل کنید.
منبع:بیتوته

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس