صاف شدن پوست صورت با چند اقدام طلایی در خانه


با صرف مدت زمان لازم می توانید به جوانی و زیبایی پوست صورت خود کمک کنید. پوست شما نشان دهنده میزان اهمیتی است که به زیبایی و سلامتی خود می دهید. اگر می خواهید صورتی داشته باشید که همه را حیرت زده کنید، نکاتی که گفته می شود را در چند ماه انجام دهید تا شاهد تغییرات بسیاری بر پوست خود باشید. معرفی ماسک های گیاهی و خانگی با مواردی که در ادامه خواهید...

با صرف مدت زمان لازم می توانید به جوانی و زیبایی پوست صورت خود کمک کنید. پوست شما نشان دهنده میزان اهمیتی است که به زیبایی و سلامتی خود می دهید. اگر می خواهید صورتی داشته باشید که همه را حیرت زده کنید، نکاتی که گفته می شود را در چند ماه انجام دهید تا شاهد تغییرات بسیاری بر پوست خود باشید.

صاف شدن پوست صورت با چند اقدام طلایی در خانه

معرفی ماسک های گیاهی و خانگی

با مواردی که در ادامه خواهید خواند، می توانید ماسک های کم هزینه و موثر برای پوست خود تهیه کنید و بعد از آن، از نتیجه مورد دلخواه خود لذت ببرید. ماسک های زیر به صاف شدن پوست شما به روش های طبیعی می پردازد.

نوشیدنی چای سبز و عسل

با تهیه این نوشیدنی می توانید زیبایی و شفافیت پوست خود را تضمین کنید. برای تهیه این دمنوش ۱ فنجان چایی سبز سرد شده، ۲ قاشق آرد برنج و نصف قاشق عسل را با یک دیگر ترکیب کنید. این دمنوش را هر روز صبح میل کنید.

جوی دوسر به همراه آبلیمو

برای تهیه این معجزه شفافیت پوست؛ باید ۱ قاشق غذاخوری جوی دوسر را بپزید و بعد از آن له کنید. له شده جوی دو سر را با آبلیمو ترکیب کنید و بر روی پوست صورت قرار دهید. ماسک را به آرامی بر روی پوست ماساژ دهید و بعد از ۲۰ دقیقه، زمانی که ماسک خشک شد با آب ولرم پوست خود را شستشو دهید. بهتر است این ماسک را قبل از رفتن به حمام انجام دهید.

نکته مراقبتی: اگر دارای پوست حساس هستید، آبلیمو را رقیق تر مصرف کنید.

زرد چوبه و لیمو

برای تهیه این معجزه پوستی؛ ۱ قاشق غذاخوری آب را با ۱ قاشق غذا خوری آبلیمو ترکیب کنید، سپس ۱ قاشق غذاخوری زردچوبه را به همراه ۱ قاشق شیر به آن ها اضافه کنید. مخلوط را تا زمانی که خمیری شکل شود هم بزنید و بعد از آن بر روی پوست قرار دهید. ترکیب را به مدت ۵ دقیقه بر روی پوست ماساژ دهید و سپس ۲۰ دقیقه بر روی پوست نگه دارید. ماسک را با آب سرد شستشو دهید و با حوله لطیف پوست خود را خشک کنید. این ماسک اگر قبل از حمام انجام شود اثر گذاری بهتر دارد.

صاف شدن پوست صورت با چند اقدام طلایی در خانه

زردچوبه و گوجه فرنگی

برای تهیه این ماسک باید؛ ۱ قاشق غذاخوری زردچوبه را به همراه ۱ قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی ترکیب کنید و بر روی صورت خود قرار دهید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه ماسک را با آب سرد شستشو دهید.

پوست پرتقال و ماست

مقداری پوست خشک شده پرتقال را آسیاب کنید. آسیاب شده پوست پرتقال را با ۱ قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید. ترکیب را بر روی پوست صورت قرار دهید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را شستشو دهید. این ماسک را قبل از حمام استفاده کنید و بعد از آن شاهد صاف شدن پوست صورت خود باشید.

صاف شدن پوست صورت با چند اقدام طلایی در خانه

معرفی ماسک های مناسب صاف شدن پوست صورت

تمامی ماسک های گفته شده در ادامه بهتر است قبل از حمام انجام شوند.

ترکیب ماست و لیمو

اگر به دنبال پوستی صاف و روشن هستید این ماسک را تهیه کنید و با مصرف آن از دریافت نتیجه دلخواه لذت ببرید. برای تهیه این ماسک ابتدا ۱ قاشق غذا خوری ماست را با ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب کنید. ترکیب را بر روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید که ۲۰ دقیقه بر روی آن بماند. ترکیب را با آب سرد شستشو دهید و سپس با حوله ای لطیف قطرات آب را از صورت خود خشک کنید.

آبلیمو و عسل

۱ قاشق چایی خوری شیر را به همراه ۱ قاشق چایی خوری آبلیمو ترکیب کنید. صورتتان را با آب و صابون بشویید سپس ماسک را بر روی پوست خود قرار دهید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه ماسک را با آب سرد شستشو دهید. صاف شدن پوست صورت با چند اقدام طلایی در خانه

شیر و زعفران

برای داشتن پوستی سالم و بدون هیچ لکه ای باید مراقبت های لازم را درباره آن انجام دهید. ماسک شیر و زعفران بسیار مناسب است که برای تهیه آن باید ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری شیر سرد شده را با مقداری زعفران ترکیب کنید. ماسک تهیه شده را ۳ الی ۴ ساعت کنار بگذارید و بعد از آن به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید. تهیه و استفاده از این ماسک در صاف شدن پوست صورت بسیار موثر است.

پاپایا به همراه خاک رس

۱ قاشق چایی خوری خاک رس را با ۱ قاشق چایی خوری پاپایا ترکیب کنید. ابتدا پوست خود را با صابون بشویید و سپس ماسک را بر روی صورت خود قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه ماسک را با آب سرد شستشو دهید.

سیب زمینی

برای صاف کردن پوست صورت در خانه می توانید مقداری خمیر سیب زمینی تهیه کنید و سپس آن را بر روی پوست خود قرار دهید. اجازه دهید این ماسک سیب زمینی به مدت ۲۰ دقیقه بر پوست بماند، سپس آن را شستشو دهید. انجام این عمل دو بار در روز بسیار مناسب است.

صاف شدن پوست صورت با چند اقدام طلایی در خانه

معرفی ایده های ناب در رسیدن به صورت صاف و شفاف

پوست لیمو

در تهیه این ماسک؛ مقداری پوست لیمو را در برابر آفتاب خشک کنید و بعد از آسیاب آن را به مقداری شیر خام اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را بر روی پوست قرار دهید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه آن را با آب گرم شستشو دهید. بعد از استفاده از این ماسک حتما از تونر خنک کننده برای پوست خود استفاده کنید.

عسل

۱ قاشق غذاخوری عسل را تهیه کنید و سپس با سر انگشتان خود آن را به آرامی بر روی پوست قرار داده و آن را به آرامی ماساژ دهید. بعد از ۱۰ دقیقه ترکیب را با آب گرم شستشو دهید و در آخر با استفاده از حوله ای لطیف قطرات آب را از پوست خود خشک کنید.

عسل و آبلیمو

برای تهیه این ماسک ۴ الی ۵ قطره عسل را بر روی ۱ تکه آب لیمو بریزید و سپس آن را به پوست صورت خود بکشید. بعد از این عمل با آب سرد، صورت خود را شستشو دهید.

اسکراب روغن زیتون و نمک دریایی

روغن زیتون و نمک دریایی را به نسبت ۲ به ۱ با یک دیگر ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده را بر روی صورت خود اسکراب کنید و برای چند دقیقه به خوبی پوست را ماساژ دهید. بعد از ماساژ پوست را با آب سرد شستشو دهید. بعد از تکرار این ماسک، در طول هفته به روشنایی پوست خود می رسید.

صاف شدن پوست صورت با چند اقدام طلایی در خانه

شیر نارگیل

در ابتدای تهیه این ماسک؛ شیر نارگیل را از درون آن خارج کنید، سپس بر روی تمامی پوست خود به صورت پوششی نازک قرار دهید. این ماسک اگر بر روی لب ها هم قرار گیرد هیچ مشکلی به وجود نمی آورد. این ماسک از بهترین روش ها در صاف شدن پوست صورت در منزل می باشد.

شیر طبیعی

برای استفاده از این نوع ماسک؛ تکه ای پنبه را درون شیر جوشیده بخیسانید و سپس آن را بر روی پوست خود قرار دهید و ماساژ دهید. بعد از گذشت چند ساعت صورت خود را با آب سرد شستشو دهید.

صاف شدن پوست صورت با چند اقدام طلایی در خانه

برای داشتن پوستی شفاف از چه نوع ماسکی استفاده کنیم؟

اگر به دنبال ماسک های مناسب برای رسیدن به پوست شفاف هستید، اقدام به تهیه ماسک های زیر کنید.

پرتقال به همراه لیمو و ماست

برای تهیه این ماسک ۱ قاشق غذاخوری آب پرتقال، ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو و ۱ فنجان ماست را با یک دیگر ترکیب کنید. ماسک به دست آمده را بر روی پوست خود قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه با دستمال مرطوب آن را تمیز کنید.

روغن گرچک

چند قطره روغن گرچک را بر روی پوست خود بریزید و آن را به مدت نیم ساعت بر روی پوست ماساژ دهید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه، با دستمال مرطوب روغن را پاک کنید. روغن گرچک در صاف شدن پوست صورت شما نقشی موثر ایفا می کند.

نارنج و گلاب

نارنج با دارا بودن ویتامین c در روشن شدن پوست بسیار اثر گذار است. برای تهیه این ماسک آب ۱ عدد نارنج را بگیرید و با ۲ قاشق چایی خوری گلاب ترکیب کنید. ماسک را بر روی پوست قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب ولرم شستشو دهید.

صاف شدن پوست صورت با چند اقدام طلایی در خانه

لیمو ترش

۱ عدد لیمو ترش را با ۲ عدد لیموی شیرازی به صورت حلقه حلقه دور چشم خود قرار دهید. بعد از ۳۰ دقیقه حلقه ها را از دور چشم بردارید و صورت خود را با آب سرد شستشو دهید. تکرار این عمل به از بین بردن سیاهی دور چشم شما منجر می شود.

جوانه گندم

۲ قاشق غذاخوری جوانه گندم را آسیاب کنید، سپس آسیاب شده آن را با نصف لیوان شیر ترکیب کنید. ابتدا صورت خود را با آب و صابون شستشو دهید و سپس ماسک جوانه گندم را بر روی پوست خود قرار دهید. مقداری ماسک را بر روی پوست صورت ماساژ دهید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم رو به سرد شستشو دهید.

صاف شدن پوست صورت با چند اقدام طلایی در خانه

راه کارهای اساسی و ساده در صاف شدن پوست صورت

شستشوی صورت هر صبح و شب با صابون کاکائو کره ای خوردن هویج یا میوه های دارای ویتامین A . E نوشیدن فراوان آب خوردن سبزیجات تازه و سبز رنگ ازر ریختن موها به دور صورت خود بپرهیزید دستانتان را زیاد به صورت خود نزنید همواره از یک رژیم غذایی تکراری پیروی نکنید رو بالشتی های خود را هر هفته شستشو دهید با مواد طبیعی به لایه برداری پوست خود بپردازید تخم کتان را برای افزایش قدرت مغز خود مصرف کنید گوجه فرنگی بسیار مصرف کنید قطرات لیمو را به لیوان آب خود اضافه کنید

نکاتی که برای داشتن پوست صاف و روشن باید رعایت کرد

صاف شدن پوست صورت با چند اقدام طلایی در خانه

یکی از بهترین درمان های خانگی، برنامه غذایی مناسب و سالم می باشد. تغذیه در دارا بودن پوست سالم و زیبا بسیار اساسی می باشد. برای صاف شدن پوست صورت روزانه حداقل ۷ الی ۸ لیوان آب بنوشید. خوب خوابیدن؛ امری است که در دارا بودن زیبایی پوست حرف اول را میزند، پس در طول روز به خوبی استراحت کنید. هر روز به طور میانگین نیم ساعت از وقت خود را به ورزش اختصاص دهید. یکی از روش های موثر در صاف شدن پوست صورت لایه برداری است. لایه برداری صورت را با مواد طبیعی در طول هفته فراموش نکنید. قبل از خواب حتما آرایش صورت خود را پاک کنید. ماسک مناسب پوست خود را تهیه کنید و از آن جهت زیبا سازی پوست خود استفاده کنید. استفاده از کرم و لوسیون های شیمیایی را به حداقل برسانید. در هنگام خارج شدن از منزل استفاده از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی را فراموش نکنید. لوازم آرایشی خود را شخصی کنید و به هیچ وجه از لوازم دوستانتان استفاده نکنید. به طور طولانی مدت در معرض یاد و نور فراوان قرار نگیرید. از آبرسان های طبیعی برای پوست خود استفاده کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس