غدیر، ادامه دار جریان نبوت است/لزوم پرداختن به جایگاه و آثار امامت در جامعه


غدیر، ادامه دار جریان نبوت است/لزوم پرداختن به جایگاه و آثار امامت در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: ضمن اینکه غدیر در ادامه رسالت و نبوت است، خودش ادامه دار این جریان است و طبق اعتقادات ما ولایت فقیه از درون همین بیرون می آید که امامت جامعه در هر زمانی که یکی از مهم ترین بخش های آن جامعه است، در واقع به تبیین درست این جایگاه گره خورده است.

حجت الاسلام"حسن علیدادی سلیمانی" امروز شنبه در جلسه ستاد غدیر استان کرمان اظهار کرد: یک نگاه درباره غدیر این است که غدیر روز بسیار ارزشمندی در نگاه اعتقادی ما و واقعه خیلی بزرگی است که از سوی خداوند تعالی رقم خورده و باید این روز را تجلیل و جشن باشکوه برگزار کنیم یا اینکه فقط به یک روز اکتفا نکنیم و سلسله جشن هایی برگزار شود.

وی افزود: نگاه دوم این است که غدیر، جریان بسیار ارزشمندی در نگاه اعتقادی ماست و آن جریان امامت و ولایت است که تکمیل کننده جریان رسالت و نبوت است و حیات بشر و ادامه این حیات معنوی نیاز به جریان امامت دارد.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: بنیاد غدیر می خواهد جایگاه امامت و ولایت را آنطور که شان و جایگاه آن در نگاه اعتقادی و هدایت انسانها است، توجه بکند. ضمن اینکه غدیر در ادامه رسالت و نبوت است، خودش ادامه دار این جریان است و طبق اعتقادات ما ولایت فقیه از درون همین بیرون می آید که امامت جامعه در هر زمانی که یکی از مهم ترین بخش های آن جامعه است، در واقع به تبیین درست این جایگاه گره خورده است.

رییس بنیاد بین المللی غدیر در استان کرمان بیان کرد: وقتی جریانی اینقدر ارزشمند و مهم است و برای خود جایگاه دارد که ثمره آن را در ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب کامل حس می کنیم و می بینیم امامت و ولایت در پیشرفت جامعه و آثار وجودی این نگاه در جغرافیای اسلام چه جایگاهی دارد لذا باید با نگاه دوم به موضوع غدیر بپردازیم.

وی اظهار کرد: عملیاتی کردن برنامه های در نظر گرفته شده در حوزه غدیر و تبیین جایگاه این واقعه باید جدی گرفته شود تا آثار و برکات آن را در ظاهر، باطن، محتوا و بحث های تبلیغی و تبیینی شاهد باشیم. ضمن اینکه باید برنامه ها در مراکز علمی، اداری و بخش مردمی دیده شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟