اتباع چینی شاغل در آبادان ویزیت شدند


اتباع چینی شاغل در آبادان ویزیت شدند

حوادث رکنا : رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از مشاهده نکردن مورد مشکوکی از ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش رکنا ، شکراله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از حضور کارشناسان بهداشت در محل کار اتباع چینی شاغل در حوزه این دانشکده و ویزیت این اتباع در پی شیوع کرونا ویروس در چین خبر داد.

سلمان‌زاده، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور چین و پیامد‌های سفر اتباع چینی به دیگر کشور‌ها گفت: در سطح کشور پایگاه‌های مراقبت مرزی در طول سال به صورت مستمر فعال هستند، اکنون نیز با توجه به شیوع کروناویروس در چین و وجود سه مرز آبی، زمینی و هوایی در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان و مبادلات زیادی که با کشور چین از طریق این مرز‌ها انجام می‌شود، اقدامات لازم پیشگیرانه در این پایگاه‌ها در حال انجام است.

او با بیان اینکه تاکنون مورد مشکوکی از ویروس کرونا نداشته‌ایم، افزود: با توجه به تجربه و عملکرد خوبی که در سال‌های گذشته در مرز‌های شلمچه و چذابه به دست آمده و کشف مواردی از بیماری‌های مختلف از جمله آنفلوآنزا و مالاریا در بدو ورود به کشور، اکنون نیز پایگاه‌های مراقبت مرزی آمادگی کامل جهت بررسی‌های لازم را دارند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص کرونا برای نیرو‌های بهداشتی پایگاه‌های مرزی بیان کرد: ظروف نمونه‌گیری و حفاظت شخصی به میزان کافی در اختیار اکیپ‌های مستقر در این پایگاه‌ها قرار داده شده است.

سلمان‌زاده با اشاره به درخواست وزیر بهداشت برای توقف پرواز‌های رفت و برگشت ایران – چین اظهار کرد: این تصمیمات ملی هستند و در صورت اجرای این درخواست، ما نیز از این دستور تبعیت خواهیم کرد.

او در خصوص آمار اتباع چینی در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: اتباع چینی شاغل در محدوده این دانشکده در حوزه نفت و پتروشیمی فعال هستند، اما آمار دقیقی از این اتباع نداریم. به همین دلیل، خواستار تشکیل جلسه اضطراری با حضور فرمانداران آبادان، خرمشهر و شادگان شده‌ایم که احتمالا این جلسه روز سه‌شنبه برگزار و تعداد و وضعیت اتباع چینی بررسی خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: ویزیت اتباع چینی به ویژه اتباعی که در دو هفته اخیر به چین سفر کرده‌اند، اکنون توسط کارشناسان بهداشت در محل کار و فعالیت آن‌ها در حال انجام است. برخی از این اتباع چینی از چند ماه پیش در خوزستان حضور دارند و از این منطقه خارج نشده‌اند که بررسی این افراد از اهمیت کمتری برخوردار است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران