کتاب بولتون، اعمال فشار ترامپ بر اوکراین را تایید می کند


بولتون گفت ترامپ تصمیمات امنیت ملی مغایر با منافع آمریکا اتخاذ می‌کرد و این امر به شکل فراگیر موجب نگرانی مشاورانش می‌شد

کتاب بولتون، اعمال فشار ترامپ بر اوکراین را تایید می کند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، کتاب بولتون نشان می‌دهد ترامپ به وی گفته است به عملیات اعمال فشار او بر اوکراین کمک کند.
بر اساس آنچه در کتابِ منتشر نشده جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق آمریکا آمده است، بیش از دو ماه قبل از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از رئیس جمهور اوکراین بخواهد درباره مخالفان سیاسی اش تحقیق کند، به بولتون دستور داده بود به عملیات اعمال فشار او برای اخذ اطلاعات مخرب علیه دموکرات‌ها از مقامات اوکراینی کمک کند.
بولتون نوشت آقای ترامپ این دستور را در دفتر خود در اوایل ماه مه و در جمع مقامات ارشد از جمله مایک مالوینی رئیس کارکنان کاخ سفید، رودلف جولیانی وکیل شخصی اش و پت چیپولونه مشاور کاخ سفید مطرح کرد. او از بولتون خواست با زلنسکی که به تازگی در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین پیروز شده بود تماس بگیرد و برنامه دیدار او را با جولیانی قطعی کند تا درباره اطلاعاتی که رئیس جمهور می‌خواهد با او بحث کند. بولتون در کتاب خود نوشته است هرگز با زلنسکی تماس نگرفت.
آنچه در کتاب بولتون مشهود است، این است که مشاوران ارشد کاخ سفید اولین شاهدان اقدامی از طرف رئیس جمهور بودند که اکنون سعی می‌کنند وی را از آن مبرا کنند.
این اطلاعات در حالی در کتاب بولتون درج شده است که ترامپ در بیانیه‌ای هرگونه بحث با بولتون را در اینباره انکار کرده است.
بولتون در کتابش می‌نویسد آقای ترامپ مکررا تصمیمات امنیت ملی مغایر با منافع آمریکا اتخاذ می‌کرد و این امر به شکل فراگیر موجب نگرانی مشاورانش از انتخاب‌های او می‌شد.
کاخ سفید تلاش کرده است مانع از انتشار کتاب بولتون شود و دلیل آن را وجود محتوای محرمانه در آن عنوان کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟