معرفی شامپوهای طبیعی خانگی + 7 فرمول تهیه آن


معرفی شامپوهای طبیعی خانگی + 7 فرمول تهیه آن

در واقع شامپو یکی از محصولات مهم در زندگی ماست که روزانه از آن استفاده می کنیم. ولی چنانچه بصورت پی در پی و دفعات زیاد از شامپو استفاده کنیم به موهای خود اسیب می زنیم. برای نتیجه بهتر کافیست از شامپوهای طبیعی استفاده کنیم.

به گزارش جی پلاس، مواد طبیعی موهایی سالم برای شما به ارمغان می اورند و چه بهتر که خودتان در خانه شامپویی خانگی درست کنید. در ادامه به معرفی چند شامپوی طبیعی و خانگی می پردازیم که عمدتاً از ماده های ارزان تهیه شده اند.

شامپوهای طبیعی خانگی

روش اول

در خانه یک شامپوی طبیعی و بسیار خوش بو تهیه کنید و علاوه بر درمان مشکلات مو، از اثرات شگفت آور آن بر اعصاب و قلب خویش بهره ببرید.برگ های گیاه مورد را اسیاب کنید. همچنین کتیرا را کاملاً پودر نمایید. از هر دو به یک مقدار بردارید و با میزان کافی آب بجوشانید. هنگامی که به جوش آمد و حالت لعابی ظاهر گشت، از روی حرارت بردارید. این ژل را بر روی مو ها بگذارید و با پلاستیک بپوشانید و سه ساعت صبر کنید.

این شامپو برای برای شوره، مو خوره, ریزش مو، خشکی و شکنندگی مو بسیار مناسب می باشد.

در مواقع استفاده از این شامپوی طبیعی هیچ شامپو و نرم کننده دیگری نزنید، زیرا این گیاه، قادر است باکتری ها و قارچ ها و ویروس ها را از بین ببرد و چربی پوست سرتان را متعادل سازد.

معرفی شامپوهای طبیعی خانگی + 7 فرمول تهیه آن

ساخت شامپو خانگی مو

روش دوم

به اینصورت که 1 عدد تخم مرغ را بردارید و زرده و سفیده را از هم جدا کنید. سفیده را آن قدر بهم بزنید تا به کف تبدیل شود بعد از آن زرده را بهمراه 1 قاشق چای خوری صابون رنده شده اضافه کنید.

نصف شامپو را بر روی پوست سر خویش با آرامش ماساژ دهید، پس از ماساژ به مدت 1 دقیقه بگذارید بر روی سر بماند و آنگاه با آب ولرم سر خویش را بشورید.

روش سوم

این دستور شاپو مخصوص کسانی ست که موهایی خشک و اسیب دیده دارند.

1/4 فنجان ژل آلوئه ورا بهمراه قدری صابون و 1/4 قاشق چای خوری روغن نباتی و 1 قاشق چای خوری گلیسیرین را باهم مخلوط کنید و در بطری شیشه ای بریزید و پس از هربار استفاده در آنرا محکم ببندید، فراموش نکنید پیش از استفاده شیشه را تکان دهید.

روش چهارم

می توان از ترکیب سدر( 300 گرم)، مورد( 150 گرم)، حنای بی رنگ ( 25 گرم) اندکی روغن زیتون، 1 استکان آب کرفس، 2 قاشق غذاخوری سرکه را مخلوط و با آب یا عرق شاهتره رقیق نموده و بعنوان شامپو یا صابون برای شستشوی سر و بدن استفاده کرد.

معرفی شامپوهای طبیعی خانگی + 7 فرمول تهیه آن

شامپوهای طبیعی خانگی

روش چهارم برای موهای چرب

برگ خشک نعناع ۱ قاشق چای خوری

پوست لیموترش تازه ا قاشق چای خوری( ریز شده)

برگ خشک گیاه بومادران ۱ قاشق چای خوری

آب نصف استکان

شامپو طبیعی غیرمعطر ۲ قاشق غذاخوری

ابتدا نعناع، پوست لیموترش و گیاه بومادران را با نصف استکان آب بجوشانید. آنگاه آنرا از روی حرارت بردارید و بگذارید ۳۰ دقیقه دم بکشد. در ادامه آنرا صاف نموده و در یک بطری درب دار تمیز بریزید و بعد شامپو را هم اضافه نموده و خوب تکان دهید تا مخلوط شود. از این مخلوط به مدت ۷ روز برای پاک سازی عمیق موها استفاده کنید. همچنین میتوانید این شامپو گیاهی خانگی را به مدت ۳۰ روز در یخچال نگهداری کنید.

روش پنجم شامپوی پروتئینه

۵۷۰ گرم محلول صابون گیاهی را در ظرفی بریزید سپس ۲ قاشق غذاخوری آب پرتقال و ۲ عدد زرده تخم مرغ (خانگی) را به آن اضافه کنید. ظرف را در یخچال بگذارید. سر را قبلا با یک صابون گیاهی یا شامپو بچه ملایم بشویید و بعد شامپو را به موها بزنید، سپس موها را با آب ولرم بشویید.

روش ششم شامپوی درخشان کننده ی مو

این شامپو را بسازید و از آن استفاده کنید تا موهایی خوش بو، شاداب، و درخشان داشته باشید!

- یک چهارم فنجان آب مقطر

- یک چهارم فنجان صابون کاستیل مایع – با رایحه ی لیمو!

- ۲ قاشق غذاخوری رزماری خشک شده

- ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین

- قدری روغن عصاره ای لیمو

- بطری با درپوش فلزی محکم یا ظرف مخصوص صابون مایع

آب مقطر را بجوشانید، سپس رزماری را به آن اضافه کنید؛ قدری صبر کنید تا رزماری داخل آب جوش دم بکشد و رایحه اش به مشام تان برسد. ترکیب آب و رزماری را از صافی عبور دهید، و اجازه دهید قدری خنک شود. سپس، بقیه مواد را به آب اضافه کنید و خوب به هم بزنید.

این شامپو را درون یک بطری بریزید. این شامپو را میتواند مثل هر شامپوی دیگری استفاده کنید. پیش از استفاده بطری را به خوبی تکان دهید.

معرفی شامپوهای طبیعی خانگی + 7 فرمول تهیه آن

تهیه شامپو خانگی

روش هفتم

مطمئنا همه اشخاص از خواص شگفت آور آلوئه ورا بر روی پوست و مو آگاهی دارند این گیاه سرشار از خواص میتواند با ترکیب با گیاهان دیگر بعنوان یک شامپوی مناسب برای مو استفاده شود. مطمئنا تهیه این شامپو برای افرادی که دارای موهای چرب هستند میتواند بعنوان یک شامپوی مناسب باشد ماده های تشکیل دهنده این شامپو میتواند که چربی موها را تا حد زیادی کنترل کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه این شامپو خانگی:مقدار ۱/۴ فنجان شامپو بچه آلی، ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو و ا قاشق غذاخوری عسل می باشد.

طرز تهیه:همه موارد را با هم مخلوط می کنیم و پس از اینکه مواد به خوبی مخلوط گردید آنرا در ظرف مناسبی ریخته و برای شستن موهای چرب استفاده می کنید بهتر است هر هفته ۳ بار از این شامپو استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حقوق کارگران باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد