کربلا و اربعین، منشاء انقلاب اسلامی ایران بود


کربلا و اربعین، منشاء انقلاب اسلامی ایران بود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: همواره کربلا و اربعین حسینی خود منشاء قیام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران شد.

حجت‌الاسلام سید علیرضا ادیانی، در مراسم تجلیل از خادمان مهاجرین افغانستانی اربعین حسینی و قدردانی از زحمات و تلاش‌های خداپسندانه آن‌ها، با بیان این مطلب اظهار کرد: باید بگویم که انقلاب اسلامی که در آستانه دهه جدیدی از آن هستیم، محصول مجاهدت‌های 250 ساله اهل بیت(ع) و مبارزات مستمر مجاهدان و عالمان تربیت یافته در مکتب اهل بیت(ع) است، از قضا 15 خرداد که سرآغاز نهضت انقلاب اسلامی شد؛ مقارن با 12 محرم است و این روز مصادف با سرآغاز نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی ایران شد.

وی با بیان این که همواره ما 15 خرداد را به عنوان شناسنامه انقلاب می‌شناسیم، عنوان کرد: اما 15 خرداد سال 42 مصادف است با 12 محرم؛ همانطور که امام عظیم‌الشان ما فرمودند که ما هرچه داریم از محرم و صفر داریم. آن روزی که انقلاب ایران فراگیر شد؛ رژیم ملعون پهلوی را سرنگون کرد، نظام 2500 ساله شاهنشاهی را به خاک نشاند، نظام انقلاب اسلامی را بنا نهاد و نظام الهی را در مرکز جهان اسلام قرار داد، باز هم این روز مصادف با روز عاشورا و تاسوعای امام حسین(ع) در سال 57 شد.

وی گفت: همواره خون مقدس اباعبدالله حرارتی را در دل مومنان ایجاد کرد که مایه حرکت و قیام شد و انقلاب اسلامی ایران نیز به برکت همین خون و همین حرکت، همچنین به برکت این که شیعه از همان ابتدا به امیرالمومنین(ع) اعتماد داشت و بر این باور بود که پس از پیامبر(ص) امر ولایت با امام علی(ع) و فرزندانش خواهد بود، همیشه در صدد برپایی حکومت الهی بوده است.

ادیانی تاکید کرد: این حکومت برخاسته از دین و اهل بیت(ع) سبب بیداری جهان اسلام شد، از این رو گفتنی است که امام، حامی و رهبر عالی مقام ما ندای وحدت سر دادند و همه جهان اسلام را به وحدت فراخواندند و نه تنها جهان اسلام را برادر خواندند؛ بلکه ندای کمک به حمایت از مردم جهان را نیز سر دادند؛ چراکه در متن قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز حمایت از مظلومان و مستضعفان عالم یکی از اصول به شمار می‌رود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، عنوان کرد: شما حتما می‌دانید که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گروه‌های مبارز مظلومی را که مردم مسلمان، مظلوم و ستم دیده هستند، حمایت می‌کند و علاوه بر این نیز، هم ندای وحدت و هم ندای نصرت که همانا یاری مظلومان و مستضعفان است را سر می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه از روز نخست انقلاب اسلامی تا امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه دست از وحدت جهان اسلام و یاری مظلومان نکشیده است. در این راستا باید گفت که اربعین نماد یکی از محورهای وحدت جهان امروز است و این همایش عظیم به یک همایش پر قدرت جهانی تبدیل شده است.

ادیانی تصریح کرد: در واقع هدایت‌های رهبر انقلاب اسلامی و فرهنگ‌سازی را که مکررا در درس تاریخ فقه ایشان؛ اشاره شده است، در آستانه اربعین برای تجلیل از موکب‌داران خارجی اربعین شاهد بوده و هستیم و به تعبیر من با پذیرش موکب‌داران خارجی، مقام معظم رهبری نهایت فرهنگ‌سازی را برای اربعین انجام دادند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، بیان کرد: چه کسی باور می‌کرد که خون مقدس ابا عبدالله‌الحسین(ع) بتواند یک حرکت عظیم اسلامی را در ایران اسلامی به وجود آورد.

وی ادامه داد: مردم هنگامی که می‌دیدند که گل سر سبد پیامبر(ص) را با آن وضع فجیع به شهادت می‌رسانند، سر مطهر او را شهر به شهر می‌گردانند و جشن و پایکوبی می‌کنند؛ همگی حساب کار خود را کردند و کسی جرأت مخالفت با دستگاه سلطنتی اموی و عباسی را نداشت، اما در نهایت این خون مقدس همه عالم را متاثر ساخت و امام صادق(ع) در این خصوص فرمودند که این خون پاک بر بهشت برین سکنی گزیده است.

ادیانی تاکید کرد: مقام معظم رهبری هفته گذشته پیش از تعطیلی ایام فاطمیه روایتی را از امام باقر خواندند که ایشان فرموده‌اند «افرادی که به زیارت آل محمد(ص) می‌روند، مثل کسی که از مادرش به دنیا آمده پاک هستند».

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، اضافه کرد: همچنین ایشان بیان کردند آن روزی که امام باقر(ع) این سخن را فرمودند، این امکانات، نوع دوستی و اظهار عشق و ارادت بدین صورت وجود نداشت؛ چه بسا که خطرات جانی، امنیتی و سیاسی برای زوار اباعبدالله وجود داشت که ممکن بود به دلیل مسائل سیاسی افراد را به قتل برسانند و سپس فرمودند که «خوشبختانه امروز وجود موکب‌ها، فضای خوبی را در مسیر اربعین ایجاد کرده است».

ادیانی عنوان کرد: در واقع به برکت اربعین، به برکت اخلاص عاشوراییان و بندگی خالصانه اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران با وفایش مغناطیسی به وجود آمد که باعث شد این حرکت عظیم شکل گیرد.

وی بیان کرد: همواره معتقدم، تنها معامله‌ای که به تعبیر سیاسیون برد است و هیچ ضرری به انسان نمی‌زند، معامله با اهل بیت(ع) است و خداوند شما را به عنوان خادمان وجود مقدس آقا اباعبدالله(ع) و زیارت ایشان برگزید، لذا شما باید قدر این انتخاب را بدانید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، تصریح کرد: امسال دیدیم که در این مسیر همگی با افتخار کمک می‌کردند و ما نیز در نیروی انتظامی به همراه مرزبانان با همه وجود در خدمت زوار افغانستان، پاکستان و سایر کشورهای اسلامی بودیم و از روزی که در این دستگاه منصوب شدم، هم در مرز میرجاوه و هم در مرز دوغارون برای زائران افغانستان و پاکستان موکبی را برپا کردیم و به زواری که از مرز افغانستان و پاکستان به ایران می‌آمدند؛ خدماتی را ارائه می‌دادیم.

ادیانی با بیان این که همواره در ناجا با آغوش باز در خدمت زائران خارجی هستیم، خاطرنشان کرد: امیدوارم روزی فرا رسد که همه اسلام و البته کشورها و ملت‌های اسلامی خود یک کشور محسوب شود و همه به عنوان جهان اسلام در مقابل دنیای استکبار که می‌خواهد میان مسلمانان تفرقه ایجاد کند، ایستادگی کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما