میرسلیم: آیا رئیس‌جمهور تضمین می‌دهد با تصویب CFT مشکلات حل شود؟


میرسلیم: آیا رئیس‌جمهور تضمین می‌دهد با تصویب CFT مشکلات حل شود؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از اصرار رئیس‌ جمهور مبنی بر تصویب لایحه CFT گفت: اتفاقاتی چون ترور سردار سلیمانی چند بار باید تکرار شود تا آقای روحانی یقین پیدا کند که آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند؟

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام روحانی در بخشی از سخنرانی اخیر خود در جمع استانداران و فرمانداران کل کشور از عدم تأیید دو لایحه پالرمو و CFT از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتقاد کرده و با بیان این‌که "یک قانون و مقرراتی که دولت آن را تصویب کرده و مجلس نیز به‌عنوان نماینده ملت آن را تصویب کرده، بین زمین و آسمان بماند و روابط ‌ما با دنیا را دچار مشکل کند"، گفته بود "وقتی (این کنوانسیون را) دولت به‌صورت لایحه تصویب کرده و مجلس تصویب کرده و رهبری هم به‌صراحت می‌گوید «با لوایح دولت مشکلی ندارم.»، حال چطور که این لوایح در مجمع مورد تأیید قرار نمی‌گیرد؟"

بیشتر بخوانید:

روایت صدر از نظر رهبر انقلاب درباره لوایح FATF

این اظهارات رئیس‌جمهور با واکنش‌های زیادی از سوی چهره‌ها و فعالان سیاسی همراه بود. مصطفی میرسلیم از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به این سخنان رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با تسنیم گفت: رئیس محترم جمهوری در یکی از افاضات خود فرمودند که "حالا من بلد نیستم ، البته اقتصاد دان هم نیستم". من این صداقت ایشان را تمجید کردم و به ایشان صمیمانه توصیه نمودم که اولاً از نظریات متخصصان اقتصادی کشور بهره گیرند که خوشبختانه پیشنهادهای دقیقی را اقتصاددانان برای ایشان ارسال کردند تا ایشان بداند که در بن بست قرار نگرفته است.

وی افزود: ثانیاً به عنوان یکی از اعضای حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام ، در جلسات مجمع شرکت فرمایند و استدلال‌های خود را مطرح کنند تا در صورت کارشناسانه بودن ، طبق فرآیندی که ایشان به عنوان عضو حقیقی مجمع از ١٣٧٥ تا ١٣٩٢، کاملاً با آن آشنا است، حتما استفاده شود ؛ و بعلاوه از نظریات کارشناسی دیگری که وجود دارد و در جلسات مجمع بر مبنای مصلحت‌های کشور مطرح می‌شود، مطلع شود.

میرسلیم گفت:‌ اگر آقای روحانی به جای توهین به مجمع و ابراز بیانات تحقیرآمیز و یا به جای استفاده از فرصت سخنرانی عمومی و مطبوعات یا کلاً رسانه‌های جمعی، و اظهار مطالبی که جنبه شماتت و تبلیغات سیاسی دارد، روش هم اندیشی توأم با همدلی بکار گرفته شود نتایج مثبت، سریع‌تر و بهتر حاصل می‌شود و هیچ مسئولیتی نیز لوث نمی‌گردد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروز حتی برای عامه مردم ما این سؤال مطرح است که چگونه با پیوستن بدون قید و شرط ما به FATF و با فراموش کردن ملاحظات مصلحتی، مبادلات بانکی موجود علی رغم تحریم های ظالمانه آمریکا ، تسهیل می شود؛ رئیس محترم جمهوری چگونه تضمین می‌کند که FATF مشکلات ناشی از تحریم‌ها را کاهش خواهد داد یا برطرف خواهد کرد؟ بعلاوه چگونه از دبیرخانه FATF این اطمینان را کسب می‌کنند که اطلاعات مالی و معاملاتی خارجی ما در شرایط اضطراری و قهری کنونی از طریق این کارگروه، مورد سوء استفاده آمریکا و اذنابش قرارنمی‌گیرد و حلقه محاصره علیه ما را تنگ‌تر نمی‌کند؟

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه با تاکید بر اینکه هوچیگری بعضی مقامات دولتی و نسبت‌های دروغ دادن بویژه به مقام معظم رهبری بر خلاف ادب سیاسی است، گفت: به نظر می‌رسد رئیس محترم دولت غیر از بلد نبودن ، باور هم ندارد که مردم ما با اتحاد و با رعایت انصاف عمومی می‌توانند از پس مشکلات برآیند؛ نمی‌دانم چرا ایشان مردد است که در این یک سال و نیم باقی‌مانده از دوران ریاست جمهوری‌اش، با استفاده از اقتضای شایسته سالاری ، از نیروهای با تجربه برای چاره جویی مشکلات ، استفاده کند.

میرسلیم همچنین با اشاره به عواقب عضویت در کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT)‌ گفت: به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی به دست ارتش تروریستی آمریکا یک بار دیگر اثبات کرد که آمریکا به هیچ وجه نسبت به میثاق‌های بین المللی پایبندی ندارد و مستکبرانه خود را برتر از آن می‌داند که به آن میثاق‌ها متعهد و جوابگوی بقیه کشورها باشد. این تجربیات تلخ چندبار باید تکرار شود تا آقای روحانی یقین پیدا کند که آمریکا و اروپا و مؤسساتی همچون FATF که به ابتکار آنها برای تسلط بر جهانیان برپا شده، قابل اعتماد نیستند و ما باید با دوستانمان بدون واسط و صادقانه همکاری و بویژه در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی و فنی تعامل داشته باشیم و آن دوستان را فدای ظاهر فریبا و شیوه‌های انحرافی و مزورانه آمریکا و اروپا نکنیم؟!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403