تلاش خادمان اربعین، تفاوتی بنیادین بین اربعین 98 با سالیان گذشته ایجاد کرد


تلاش خادمان اربعین، تفاوتی بنیادین بین اربعین 98 با سالیان گذشته ایجاد کرد

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: اربعین امسال با تلاش، برنامه‌ریزی، حمایت و همراهی خادمان اربعین، تفاوت ماهوی و بنیادین با سالیان گذشته داشت.

سیدتقی هاشمی در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی مهاجران افغانستانی در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی، اظهار کرد: ثمره این خدمات نیز رشد رضایت زوار خارجی بر اساس سنجش به‌ عمل آمده است. تکریم بیش از پیش زائران و خدمات اقامتی و پذیرایی کم نظیر از بدو حضور تا تشرف به کربلا و بازگشت به افغانستان از جمله این موارد است. این در حالی است که ما در سال ۹۸ شاهد رشد ۳۰ درصد تقاضا برای شرکت در مراسم اربعین بودیم.

وی افزود: در سال ۹۸ نزدیک به ۲۵۰ هزار زائر اربعینی را در کل کشور میزبانی نمودیم و ستاد مردمی اربعین استان خراسان این توفیق را داشته که میزبان ۹۰ درصد این زوار، به علت تقارن با ایام پایانی صفر و رحلت حضرت رسول اکرم(ص) باشد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی، بیان کرد: پرونده مراسم اربعین امسال با برپایی نمایشگاه عکس و فیلم اربعینی در هفته آینده در موزه رضوان بسته خواهد شد ولی با گشایش دبیرخانه دائمی اربعین، پرونده اربعین ۹۹ مفتوح خواهد شد و ما نشست‌های تخصصی با ستاد مردمی و به صورت مردمی برگزار خواهیم کرد.

هاشمی گفت: امروز حاج قاسم سلیمانی با خون خویش طلایه‌دار اخراج آمریکا از کل منطقه بوده و خواهد بود و باعث امنیتی در منطقه شده که مراسم اربعینی در سایه آن به بهترین شکل صورت بگیرد.

وی گفت: بدون شک ارج نهادن به خدمات خادمان مخلص و متعهد از توان ما خارج است زیرا ارج و قرب خادمان با اباعبدلله(ع) است و ان‌شاءالله بهشت برین جایگاه شماست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر