روش های اسکراب پا خانگی برای رفع زبری و خشکی پوست پا


همانطور که زیبایی پوست دست و صورت از اهمیت بالایی برخوردار است رسیدگی به پوست پا نیز بسیار مهم است زیرا در صورتی که پا ها دچار مشکلاتی مانند زبری و خشکی شوند برای فرد بسیار آزار دهنده است و به دنبال روش هایی می باشد تا از شر این مشکل خلاص شد، در ادامه مطلب به روش های خانگی جهت نرمی پاها می پردازیم. آشنایی با روش های اسکراب پا خانگی همانطور که در...

همانطور که زیبایی پوست دست و صورت از اهمیت بالایی برخوردار است رسیدگی به پوست پا نیز بسیار مهم است زیرا در صورتی که پا ها دچار مشکلاتی مانند زبری و خشکی شوند برای فرد بسیار آزار دهنده است و به دنبال روش هایی می باشد تا از شر این مشکل خلاص شد، در ادامه مطلب به روش های خانگی جهت نرمی پاها می پردازیم.

روش های اسکراب پا خانگی برای رفع زبری و خشکی پوست پا

آشنایی با روش های اسکراب پا خانگی

همانطور که در مطالب گذشته شما عزیزان را با اسکراب های طبیعی با خواص شگفت انگیز برای پوست و روش های خانگی اسکراب صورت و رازهای لایه برداری موفق در خانه آشنا کردیم، در این مقاله شما را با روش هایی آشنا خواهیم کرد تا پاهای نرم و زیبایی داشته باشید.

روش های اسکراب پا خانگی برای رفع زبری و خشکی پوست پا

قهوه

با قهوه می توانید یک اسکراب مناسب برای پا تهیه کنید از این رو چند قاشق غذا خوری قهوه دم کرده را به همراه شکر و یک قاشق غذا خوری روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید سپس خمیر به دست آمده را بر روی پوست پاهایتان ماساژ دهید و در نهایت پای خود را بشویید، این اسکراب را به خاطر داشتن روغن می توانید در حمام استفاده نمایید فقط دقت داشته باشید به دلیل وجود قهوه در این اسکراب باید فیلتر چاه حمام را وصل کنید در غیر اینصورت ممکن است در چاه حمام مشکلاتی ایجاد شود.

روش های اسکراب پا خانگی برای رفع زبری و خشکی پوست پا

جوش شیرین

به منظور خلاص شدن از شر پوست های اضافی بر روی پوست پا می توانید از جوش شیرین استفاده کنید از این رو داخل یک لگن آب گرم سه قاشق غذا خوری جوش شیرین بیافزایید و کف پاهای خود را درون این محلول قرار دهید همچنین جوش شیرین به منظور رفع قارچ های ناخن ها نیز یک روش طبیعی می باشد.

روش های اسکراب پا خانگی برای رفع زبری و خشکی پوست پا

نمک دریایی

نمک دریایی به عنوان یکی از بهترین روش های خانگی جهت اسکراب پا محسوب می شود و همچنین به رفع بوی بد پاها نیز کمک می کند داخل یک لگن نمک ها را بریزید و به مدت ده تا پانزده دقیقه پاهایتان را داخل این محلول قرار دهید سپس یک فنجان نمک دریایی را به همراه یک سوم فنجان روغن بادام، یک قاشق غذا خوری صابون خالص نعناع، شش قطره روغن خالص نعناع را با هم مخلوط کنید و مخلوط به دست آمده را بر روی پاها بمالید و ماساژ دهید و در نهایت پاهایتان را با آب گرم بشویید.

روش های اسکراب پا خانگی برای رفع زبری و خشکی پوست پا

عسل و لیمو

از دیگر روش هایی که سبب تغذیه پاها و نشاط و شادابی آن ها می شود اسکراب عسل و لیمو است، یک فنجان نمک، شکر و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید سپس به آن یک قاشق غذا خوری عسل و پنج قطره آب لیمو اضافه کنید و مواد به دست را بر روی پا ماساژ دهید و بعد از زمان پانزده دقیقه پای خود را بشویید و در نهایت با یک کرم مرطوب کننده کف پاها را مرطوب نمایید.

نعناع

به منظور مقابله با پاشنه های ترک خورده و خشکی پا استفاده از اسکراب نعناع بسیار موثر می باشد، می توانید دو فنجان شکر قهوه ای، مقداری روغن نعناع و یک فنجان روغن نارگیل را با یکدیگر مخلوط نمایید سپس بر روی پاها بمالید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه بماند و در نهایت پاها را شسته و از یک مرطوب کننده استفاده کرده و جوراب بپوشید.

روش های اسکراب پا خانگی برای رفع زبری و خشکی پوست پا

شیر

شیر برای سلامت پوست و بدن از اهمیت بالایی برخور دار است و به دلیل داشتن اسید لاکتیک به تجزیه سلول های مرده پوست کمک می کند و همچنین دارای چربی می باشد همین امر سبب مرطوب شدن پوست می شود به مقدار مساوی شیر و آب گرم را داخل یک لگن بریزید سپس به مدت ده تا پانزده دقیقه پاهایتان را در این لگن قرار دهید و حالا شکر قهوه ای و روغن نارگیل را به مقدار مساوی با یکدیگر مخلوط کنید و خمیر به دست آمده از آن را بر روی کف پا ها بمالید و ماساژ دهید و در نهایت پاها را شسته و با روغن نارگیل مرطوب کنید تا پوست پاهایتان نرم و زیبا شود.

روش های اسکراب پا خانگی برای رفع زبری و خشکی پوست پا

عسل و شکر

عسل و شکر یک نرم کننده پوست خانگی به شمار می آیند که تاثیر فوق العاده ای دارند بنابراین شکر، عسل، نمک، روغن نارگیل و لیمو را با هم ترکیب نمایید و بر روی پاشنه های خشک و ترک خورده بمالید تا پاهایتان پوستی نرم و زیبا داشته باشد.

شکر قهوه ای

به منظور لایه برداری پاها و حفظ رطوبت پوست شکر قهوه ای روش فوق العاده ای می باشد بنابراین یک دوم فنجان شکر قهوه ای، یک چهارم فنجان روغن بادام یا زیتون، یک چهارم فنجان گلبرگ های معطر مانند گلبرگ های گل رز را با هم مخلوط کنید و به منظور خرد شدن گلبرگ ها و آزاد شدن روغن طبیعی مخلوط را محکم هم بزنید سپس بر روی پوست پا به صورت حرکت دایره ای ماساژ دهید و این عمل را تا زمانی که پوست پاهایتان نرم و صاف شود تکرار کنید.

روش های اسکراب پا خانگی برای رفع زبری و خشکی پوست پا

ماست و آناناس

آناناس سرشار از ویتامین C می باشد لذا به عنوان یک روش موثر جهت اسکراب پا محسوب می شود، بنابراین یک دوم فنجان آناناس پوره شده را با یک دوم فنجان شکر دانه درشت و دو قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید سپس به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پاها ماساژ دهید و در نهایت پاهایتان را با آب گرم بشویید.

لیمو ترش و شکر

به منظور از بین بردن سلول های مرده لیمو ترش کمک شگفت انگیزی می کند، نه تا ده قطره روغن لیمو ترش را به همراه یک چهار فنجان روغن نارگیل، دو فنجان شکر دانه درشت و یک دوم قاشق چای خوری آب لیموترش تازه با هم مخلوط نمایید سپس بر روی پاها به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید و در آخر با آب گرم بشویید.
روش های اسکراب پا خانگی برای رفع زبری و خشکی پوست پا

نعناع و رزماری

نعناع دارای خواص ضد درد می باشد از این رو به کاهش درد پا کمک شگفت انگیزی می کند، داخل یک کاسه بزرگ دو قاشق غذا خوری روغن زیتون، یک چهارم فنجان نمک دریایی، یک دوم قاشق چای خوری روغن رزماری و دو تا سه قطره روغن نعناع با هم مخلوط کنید سپس ترکیب به دست آمده را به مدت چند دقیقه بر روی پاها و کف پا ماساژ دهید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی