جذابیت سمن های جوانان برای نهادهای کشور


جذابیت سمن های جوانان برای نهادهای کشور

در اولین نشست کشوری مجمع ملی جوانان با روسای مجامع استانی سمنهای جوانان کشور تندگویان: سمنهای جوانان برای نهادهای کشور جذاب شده اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا ؛ محمد مهدی تندگویان در اولین نشست کشوری مجمع ملی جوانان با روسای مجامع استانی سمنهای جوانان کشور که به میزبانی گلستان در حال برگزاری است، گفت: این پنجمین طرح ملی و کشوری در حوزه جوانان در دوسال اخیر است که در استان گلستان برگزار می شود که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با اشاره به صحبتهای مسئولان ستاد کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری که در ابتدای این جلسه مطرح شد، گفت: باید برای تصمیم گیری برای هر جامعه ای از خود آن جامعه استفاده کنیم و پای صحبتها و ایده های خود آنها بنشینیم.

تندگویان افزود: همایشها هم جنبه اطلاع رسانی و آگاهی سازی دارند و مفید هستند و باید در کنار کارهای عملیاتی، همایشها نیز برگزار شوند تا مردم و خانواده ها با مباحث مختف از جمله آسیب های مواد مخدر و راه های مقابله با آن آشنا شوند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در دو سال اخیر مجموعه معاونت امور جوانان، مجمع ملی و سمنهای جوانان برای دیگر ارگانهای کشور جذاب شده اند و آنها به دنبال امضای تفاهم نامه با مجمع ملی و سمنهای ما هستند و این به دلیل ساختارمند شدن و کار ساختارمدارانه در این حوزه است.

معاون امور جوانان به توزیع اعتبارات در حوزه های مختلف انتقاد کرد و افزود: به طور مثال در حوزه جوانان اعتبارات زیادی بین دستگاه های مختلف کشور توزیع می شود که هیچ خروجی در این حوزه ندارند اما شاهد هستیم دوباره اعتبارات آنها در سال بعد افزایش پیدا می کند که این منطقی نیست و مورد انتقاد خود ماست.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ تاکید کرد: امیدوارم بخش جوانان این تفاهم نامه پررنگ تر شود و به اعتقاد بنده سمنهای جوانان باید در این موضوع بیشتر کار کنند و طرح و ایده های خود را برای ریشه کن کردن این معضل ارائه دهند.

تندگویان با بیان این که ۴۰ درصد سیستم آموزشی کشور باید مهارت آموزی باشد افزود: وقتی ما مهارتهای مختلف را به مردم آموزش ندادیم نمی توانیم کار ریشه ای در هیچ حوزه ای انجام دهیم.

وی تصریح کرد: مبارزه با معضل اعتیاد و یا مقابله و جلوگیری از هر آسیب اجتماعی دیگر را باید از طریق سیستم آموزشی و برگزاری کار گاه های مهارت آموزی به فرزندانمان آموزش ده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403