مدیران دستگاه‌ها برای کاهش آلایندگی هوا برنامه‌ریزی کنند


مدیران دستگاه‌ها برای کاهش آلایندگی هوا برنامه‌ریزی کنند

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: برای کاهش میزان آلایندگی واحدهای صنعتی در محیط زیست مدیران دستگاه‌های اجرایی قزوین باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند.

هدایت‌الله جمالی‌پور، روز پنجشنبه در بازدید از چهار واحد تولید روغن پایه تصفیه مجدد، قیر و هیدرو کربن شهرستان بویین‌زهرا، محیط زیست را یکی از شاخصه‌های توسعه پایدار دانست و تصریح کرد: سلامت مردم اولویت کارهاست و هر نوع صنعتی که آلایندگی زیست محیطی آن بیش از حد مجاز باشد باید با آن برخورد شود.

وی با اشاره به تبعات سوء ناشی از تخلیه پسماندهای صنعتی خطرناک در مکان‌های غیرمجاز و ایجاد آلوگی‌های محیط زیست و آثار آنها بر سلامت مردم و اراضی کشاورزی، افزود: واحدهای مستقر در مجموعه‌های صنعتی باید استانداردهای محیط زیست را رعایت کنند و ما هم نمی‌خواهیم هیچ واحد تولیدی را در شرایط تحریم از رده خارج کنیم بلکه هدف ما از چنین بازدیدهایی، ساماندهی و کاهش میزان خطرات احتمالی صنایع آلاینده است.

جمالی‌پور با هشدار به واحدهای تولیدی دارای پسماند صنعتی، اظهار داشت: مشکلات و معضلات محیط زیست و پسماند برخی از شهرک‌های صنعتی از جمله شهرک چرم‌سازی شهرستان بویین‌زهرا باید مورد بررسی قرار گیرد و تدابیر لازم در زمینه مدیریت پسماند واحدهای فعال در کارگروهی با حضور مسوولان و کارشناسان در آینده نزدیک اتخاذ شود.

استاندار قزوین طی سفر یک روزه خود از چهار واحد صنعتی در زمینه تولید انواع روغن در شهرستان بویین زهرا بازدید کرد.

شرکت قیر کیمیا، تولید کننده انواع روغن پایه تصفیه مجدد، قیر و هیدرو کربن با اشتغالزایی ۱۲۰ نیروی کار، به عنوان تنها واحد تبدیل پسماندهای نفتی در کشور است که تمامی پسماندهای نفتی موجود کشور را به محصولات نفتی از جمله قیر، سوخت سبک، سنگین و روغن پایه تبدیل می‌کند و عملیات ساخت آن از چهار سال پیش در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار و با سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیون دلاری داخلی صورت گرفته و سالانه ۱۳۰ هزار تن سوخت سبک و سنگین و ۳۸۰ هزار تن انواع قیر تولید می‌کند.

شرکت پترو پارت آرکا، تولید کننده انواع روغن پایه تصفیه مجدد و انواع روانکار و هیدرو کربن با اشتغالزایی ۹۵ نیروی کار، شرکت پترو زیست البرز تولید کننده انواع روغن پایه تصفیه مجدد و انواع روانکار و هیدرو کربن با اشتغالزایی ۷۰ نفر و شرکت ثامن مهران گستر، تولید کننده انواع روانکار تصفیه مجدد و هیدرو کربن با اشتغالزایی ۸۶ نفر از جمله واحدهای تولیدی بودند که از سوی استاندار قزوین مورد بازدید قرار گرفتند.
استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی و ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا