رحیمیان: اختلافات درباره ولایت فقیه در گستره آن است نه اصل آن


 رحیمیان: اختلافات درباره ولایت فقیه در گستره آن است نه اصل آن

شفقنا- تولیت مسجد جمکران گفت: اصل ولایت فقیه امری اجماعی بین همه علما و فقهای تاریخ شیعه است و اختلاف در میزان و گستره و ابعاد آن است. به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان پیش از ظهر امروز در نشست بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره) که در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و […]

 رحیمیان: اختلافات درباره ولایت فقیه در گستره آن است نه اصل آن

شفقنا- تولیت مسجد جمکران گفت: اصل ولایت فقیه امری اجماعی بین همه علما و فقهای تاریخ شیعه است و اختلاف در میزان و گستره و ابعاد آن است.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان پیش از ظهر امروز در نشست بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره) که در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، ولایت فقیه را بنیان و رکن اصلی انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: این نظریه از متعالی ترین نظریات حکومت اسلامی است.

او با بیان اینکه عده ای می گویند امام تا قبل از تبعید به نجف نظریه ولایت فقیه را مدنظر نداشت، افزود: امام قبل از تبعید به عراق دیدگاه خود را بارها درباره ولایت فقیه بیان کرده اند، ایشان در جریان لایحه کاپیتولاسیون در همان سال ها می گفتند نمایندگانی که به این طرح رای داده اند شایستگی ندارند و من آن ها را عزل می کنم، این نشان می دهد که عزل افراد بر عهده امام جامعه است.

تولیت مسجد جمکران گفت: با این تفاسیر نمی توان گفت که از سال ۴۸ نظریه ولایت فقیه به ذهن امام خطور کرده است.

رحیمیان بیان کرد: اصل ولایت فقیه امری اجماعی بین همه علما و فقهای تاریخ شیعه است، اختلاف در میزان و گستره و ابعاد آن است و در اصل آن اشکالی وجود ندارد.

او تاکید کرد: امام خمینی(ره) در زمینه حکومت اسلامی در سال های قبل از انقلاب، معتقد به کادرسازی بودند و در این مسیر همواره با زمینه سازی و تبیین در پی آمادگی مردم برای انقلاب بودند.

تولیت مسجد جمکران شهادت سردار سلیمانی را در امتداد مقاومت ایجاد شده توسط امام دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما از این برکت برخوردار شده که برای سردار سلیمانی بزرگترین تشییع پیکر تاریخ را انجام دهد، این تکریم جنایتاکاران را از منطقه بیرون خواهد کرد.

اخبار قم را در qom.shafaqna.com دنبال کنید کانال تلگرام شفقناقم: @shafaqna_qom

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی