:: دهلی نو - المپیاد سرآشپز‌های جوان در هند


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir) از دهلی نو، ششمین المپیاد بین المللی سرآشپز‌های جوان...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از دهلی نو، ششمین المپیاد بین المللی سرآشپز‌های جوان با حضور نمایندگان نزدیک به ۶۰ کشور از جمله ایران در دهلی نو آغاز شد.

تعداد بازدید : 0
اظهارات:
۱- مریم فخر، نماینده ایران
۲- حسین بهرامی، مربی
در این دوره از رقابت‌ها که بین سرآشپز‌های ۱۸ تا ۲۳ ساله رشته‌های آشپزی دانشگاه‌های کشور‌های مختلف در حال برگزاری است «مریم فخر» دانشجوی نخبه رشته مهندسی متالوژی دانشگاه امیرکبیر به نمایندگی از ایران حضور دارد. این المپیاد از بزرگترین رقابت‌های جهانی در رده سنی ۱۸ تا ۲۳ سال است که از ۲۰۱۵ هر سال برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در مدت شش روز با هم رقابت می‌کنند و داورانی از قاره‌های اروپا، آسیا و آمریکا آن‌ها را ارزیابی و رتبه بندی می‌کنند. رقابت‌های این المپیاد از امروز همزمان در پنج شهر دهلی نو، کلکته، گوا، بنگلور و پونا برگزار می‌شود. به برنده نهایی المپیاد بین المللی سرآشپز‌های جوان ۱۰ هزار دلار جایزه داده می‌شود. هزینه شرکت‌کنندگان، مربی، اقامت، غذا، تجهیزات، حمل و نقل و بازدید از آثار دیدنی و دانشگاه‌های آشپزی برای متقاضیانی که پذیرفته شده اند رایگان است و دولت هند پرداخت می‌کند.
در پنج سال گذشته بیشتر، کشور‌های آسیایی قهرمان این المپیاد شدند. مالزی (دو بار)، سنگاپور، کانادا و فرانسه هم هر کدام یکبار به عنوان‌های نخست دست یافته اند. از اهداف برگزاری این المپیاد ترکیب غذا‌های دنیا، تعامل بیشتر بین آشپز‌های ملل و تعامل فرهنگی بین کشور‌های مختلف اعلام شده است. ایران برای دومین بار است که در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !