تایید 98.5 درصد از پرونده های سیلاب خوزستان/بهره برداری از 680 واحد سیلابی تا کنون/صدور 741 پروانه ساخت منازل زلزله زدگان مسجدسلیمان/تحویل10400 پکیج لوازم خانگی از سوی هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام


تایید 98.5 درصد از پرونده های سیلاب خوزستان/بهره برداری از  680 واحد سیلابی تا کنون/صدور 741 پروانه ساخت منازل زلزله زدگان مسجدسلیمان/تحویل10400 پکیج لوازم خانگی از سوی هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام

استاندار خوزستان با تشریح آخرین وضعیت و اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده استان، مناطق زلزله زده مسجدسلیمان و خسارات پس زدگی فاضلاب گفت: حدود 98.5 درصد از پرونده های سیلاب فروردین 98 توسط پژوهشگاه فضایی مورد تایید قرار گرفته است و برای پرداخت رفته و تا امروز به 20 هزار نفر کمک بلاعوض پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در پایان نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان که شامگاه سه شنبه برگزار شد، با تشریح آخرین وضعیت و اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده استان، مناطق زلزله زده مسجدسلیمان و خسارات پس زدگی فاضلاب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در بخش سیل حدود ۹۸.۵ درصد از پرونده ها توسط پژوهشگاه فضایی مورد تایید قرار گرفته است و برای پرداخت رفته و تا امروز به ۲۰ هزار نفر کمک بلاعوض پرداخت شده است. همچنین به زودی به سه هزار و ۳۰۰ نفر دیگر که به تازگی مورد تایید قرار گرفته اند نیز این کمک پرداخته خواهد شد، البته در خصوص ۵۰ درصد مابقی نیز منتظر تخصیص اعتبار هستیم.

او با اشاره به تسریع در پرداخت تسهیلات کشاورزان خسارت دیده سیلاب گفت: تسهیلات هفت هزار کشاورز پرداخت شده و فرآینده پرداخت برای ۱۳ هزار نفر باقیمانده نیز در حال انجام است که از این بابت از بانک‌ها تشکر می کنم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در بخش تعمیر و ساخت منازل آسیب دیده کار تعمیرات تکمیل شده، افزود: در بخش ساخت تعداد ۶۸۰ واحد به بهره برداری رسیده است و مابقی در حال تکمیل هستند و از مردم عزیز خواهش می کنم با توجه به دریافت کمک های بلاعوض و همچنین میلگرد و سیمان رایگان به ساخت منازل خود سرعت بخشند؛ ممکن است تصور کنند که منازل فعلی امکان زندگی دارند اما بر اساس ارزیابی کارشناسان این منازل از استحکام لازم برخوردار نیستند از این رو لازم است سریع تر منازل خود را بازسازی نمایند.

شریعتی بیان کرد: در بخش زیرساخت ها به دلیل مشکلات در تخصیص ها و برخی ناهماهنگی ها کار مقداری عقب است که تذکرات لازم داده شد و مقرر شد اداره کل مدیریت بحران پیگیری نماید.

نماینده عالی دولت در خوزستان اضافه کرد: در خصوص تعمیرات واحدهای مسکونی ناشی از زلزله مسجدسلیمان پیشرفت خوبی را شاهد هستیم، ساخت منازل و صدور پروانه تا حدودی کند بود و ۲۳۰ پروانه صادر شده است اما ۵۱۱ پروانه دیگر برای صدور آماده شده است و ناهماهنگی هایی در این بخش وجود دارد که تذکرات لازم داده شد و بنا شد مدیرکل مدیریت بحران استانداری با حضور در مسجدسلیمان به این ناهماهنگی ها رسیدگی نماید و کار سرعت گیرد.

رییس قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان تصریح کرد: وزارت نفت مبلغ ۵۱ میلیارد تومان برای منازلی که نیمه کاره هستند به راه و شهرسازی ابلاغ نموده است که ۵۰۰ واحد دیگر زلزله زده هم تکمیل شود.

استاندار خوزستان در ادامه توضیح داد: در رابطه با آبگرفتگی ها در بخش تعمیرات پرداخت صورت گرفته است، ۶۹ واحد هم باید کامل ساخته شود که کارهای آن در دست انجام است و فرمانداری اهواز و آبادان لیست های خود را برای تعمیر پکیج ها لوازم خانگی سریع تر تحویل دهند و کار مانند نظمی که در سیل و زلزله بود در رابطه با آب گرفتگی هم انجام شود تا مشکلی از این بابت نداشته باشیم.

شریعتی همچنین افزود: هلال احمر سه هزار پکیج لوازم خانگی تعهد داده است که ۱۴۰۰ بسته آن تخصیص داده شده و ۱۶۰۰ بسته باقیمانده، همچنین ستاد اجرایی فرمان امام(ره) پکیج های لوازم خانگی به تعداد ۱۰ هزار بسته برای سیل زدگان، دو هزار بسته برای زلزله زدگان مسجدسلیمان و دو هزار بسته نیز برای آبگرفتگی اخیر تعهد داده که تا امروز ۹ هزار پکیج از این تعداد تحویل شده که لازم است برای تخصیص پکیج های باقیمانده هم از سوی هلال احمر و هم از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) پیگیری لازم صورت گیرد.

او ادامه داد: تعداد ۳۰۰ تخته فرش نیز بنیاد مستضعفان برای خسارت دیدگان آبگرفتگی اخیر تامین کرده که متولی توزیع آن باید سریع تر مشخص شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: در زیرساخت ها و راه های روستایی، آبفا و آب و برق اقدامات لازم را سریع تر انجام دهند.

شریعتی با بیان اینکه برای ترمیم خانه های بهداشت نیز هنوز اعتباری داده نشده که علوم پزشکی در این زمینه باید سریع تر پیگیری نماید، افزود: هزینه ای که از سوی نفت برای ترمیم مدارس در نظر گرفته شده کامل محقق و اجرایی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس