آموزش دستور سوپ نیروزا مخصوص خانه تکانی عید


آموزش دستور سوپ نیروزا مخصوص خانه تکانی عید در روزهای نزدیک عید را سپری میکنیم و چه بهتر است که کم بخوریم اما خوب تغذیه کنیم در ادامه با آموزش دستور سوپ نیروزا مخصوص خانه تکانی عید96 سایت تالاب را دنبال کنید. همزمان با فرا رسیدن ایام عید و در اوج کارهای خانه تکانی و خرید وسایل عید، زمان زیادی برای آشپزی و تهیه خوراک ندارید و این امر باعث می شود...

آموزش دستور سوپ نیروزا مخصوص خانه تکانی عید

آموزش دستور سوپ نیروزا مخصوص خانه تکانی عید

در روزهای نزدیک عید را سپری میکنیم و چه بهتر است که کم بخوریم اما خوب تغذیه کنیم در ادامه با آموزش دستور سوپ نیروزا مخصوص خانه تکانی عید96 سایت تالاب را دنبال کنید.

همزمان با فرا رسیدن ایام عید و در اوج کارهای خانه تکانی و خرید وسایل عید، زمان زیادی برای آشپزی و تهیه خوراک ندارید و این امر باعث می شود اکثر افراد در این زمان دچار بیماری و ضعف جسمانی شوند.

کارشناسان توصیه می کنند افراد از سوپ های رژیمی خوش طعم برای تقویت بنیه بدنی و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها استفاده کنند.

سوپ های فراوانی در کشورهای مختلف وجود دارد. کارشناسان توصیه می کنند افراد از سوپ هایی استفاده کنند که در آنها مواد مغذی برای سلامت بدن وجود دارد.

یکی از این سوپ های مغذی سوپ سبزیجات، لوبیا و ماکارونی است که علاوه بر طعم مطبوع، خواص سلامتی بسیار زیادی دارد.

مواد لازم:

1 حبه سیر

1 عدد پیاز قرمز

2 عدد هویج

2 ساقه کرفس

1 ساقه تره فرنگی کوچک

1 عدد سیب زمینی بزرگ

400 گرم انواع حبوبات به دلخواه

مقداری روغن زیتون

½ قاشق چای خوری پونه خشک کوهی

1 برگ بو تازه

رب گوجه فرنگی

ترکیبی از سبزی های فصلی بزرگ، مانند کلم پیچ، برگ چغندرو یا کلم

100 گرم ماکارونی سبوس دار

½ یک دسته از ریحان تازه، اختیاری

مقداری پنیر پارمسان

مقداری گوشت قرمز خرد شده

روش تهیه:

سیر، پیاز، هویج، کرفس، تره فرنگی را پوست کنده و خرد کنید. سپس سبزیجات را نیز شسته و خرد کرده و به مخلوط سیر و پیاز اضافه کنید.در یک ظرف حاوی آب این مخلوط را ریخته و می پزید تا زمانی که سبزیجات نرم شوند.

حبوبات مورد نظر خود مانند لوبیا را نیز در ظرفی دیگر پخته و آبکشی کنید.در یک تابه گوشت خرد شده را ریخته با مقداری روغن زیتون تفت دهید تا طلایی شود.

سپس سیب زمینی ،حبوبات، رب گوجه فرنگی و گوشت را به ترکیب سیر و سبزیجات اضافه کنید، درب قابلمه را بسته و به مدت 30 دقیقه در دمای پایین آن را بپزید.

ماکارونی و مقداری از سبزیجات را در یک تابه کمی حرارت دهید و سپس آن را به محتویات سوپ اضافه کنید. دقت کنید در این مرحله ماکارونی ها نباید له شوند و تنها باید مغز پخت شوند.

در مرحله آخر هنگام سرو سوپ می توانید مقداری پنیر پارمزان روی سوپ رنده و برای تزئین از برگه های جعفری استفاده کنید.

این سوپ حاوی مقدار بسیار کمی چربی و دارای فیبر، پروتئین، کلسیم، انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان