باغ موزه های دفاع مقدس محلی برای تبلور غرور و شکوه ملی است/لزوم اختصاص بخش هایی از باغ موزه به منظور تبیین ایثارگری عشایر و اقوام و فداکاری کارکنان صنعت نفت خوزستان


باغ موزه های دفاع مقدس محلی برای تبلور غرور و شکوه ملی است/لزوم اختصاص بخش هایی از باغ موزه به منظور تبیین ایثارگری عشایر و اقوام و فداکاری کارکنان صنعت نفت خوزستان

استاندار خوزستان گفت: باغ موزه ها محلی برای تبلور غرور و شکوه ملی است و با توجه به تاکیدات دینی ما در موضوع مقاومت و جهاد، باید در این زمینه کار شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس فورانی از ارزش ها بود و باید ناگفته های این حماسه از جمله تاریخ شفاهی با توجه به اینکه ۷۰ درصد عملیات ها در خوزستان بوده است، بازگویی شود.

او گفت: ادبیات حماسی بخشی از غرور ملی هر ملتی است و روح فداکاری و وطن پرستی را در کالبد هر سرزمینی زنده نگه می دارد و باغ موزه ها محلی برای تبلور این غرور و شکوه است و همچنین با توجه ارزش های دینی ما در موضوع مقاومت و جهاد، در این زمینه باید کار شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه بازگویی تاریخ شفاهی دفاع مقدس نباید محدود به ابنیه ها و یادمان ها بشود و به شکل فراگیرتر و گسترده تری انجام گیرد، افزود: به سالگرد شهادت شهید باقری و شهید بقایی نزدیک هستیم که جا دارد مراسم در خوری در گرامیداشت یاد این شهدای والامقام برنامه ریزی شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: برای انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس به نسل های جدید همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار گیرد و کارهای خلاقانه ای برای آشنایی نسل های جدید با ارزش های دفاع مقدس برنامه ریزی شود.

شریعتی در پایان تصریح کرد: بخش هایی از باغ موزه به صنعت نفت که در دوران دفاع مقدس با ایثارگری و دادن شهدای فراوان شاهرگ حیاتی اقتصاد و اداره جنگ را حفظ نمود، اختصاص داده شود و در بخش اقوام و عشایر نیز کار ارزشمند و شایسته ای در باغ موزه پیش بینی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز