مهمترین بندها و نکات معامله موهوم قرن از زبان ترامپ


مهمترین بندها و نکات معامله موهوم قرن از زبان ترامپ

شفقنا- رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه جزئیات طرح ادعایی خود برای صلح در خاورمیانه را که حاوی جوانب مختلفی درباره قدس، دولت جدید فلسطین و سرمایه گذاری های آینده بود، منتشر کرد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الجزیره، ترامپ روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن که بنیامین نتانیاهو نیز در کنارش ایستاده بود، […]

مهمترین بندها و نکات معامله موهوم قرن از زبان ترامپ

شفقنا- رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه جزئیات طرح ادعایی خود برای صلح در خاورمیانه را که حاوی جوانب مختلفی درباره قدس، دولت جدید فلسطین و سرمایه گذاری های آینده بود، منتشر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الجزیره، ترامپ روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن که بنیامین نتانیاهو نیز در کنارش ایستاده بود، گفت: امروز بیانگر یک گام بزرگ به سوی صلح است و جوانان در سراسر خاورمیانه آماده آینده ای امیدوارتر هستند و حکومت ها در منطقه می دانند که تروریسم و –به زعم وی- افراط گرایی اسلامی دشمن مشترک همه هستند.

مهمترین نکات طرح ترامپ از زبان خودش

در زیر مهمترین بندها و نکات معامله موهوم قرن که روز سه شنبه از زبان دونالد ترامپ مطرح شد، آورده می شود:

۱- براساس این طرح، قدس پایتخت یکپارچه و غیرقابل تجزیه اسرائیل باقی می ماند اما این چیز بزرگی نیست زیرا ما قبلا این کار را برای آنها انجام داده بودیم و واشنگتن به زودی حاکمیت اسرائیل بر سرزمین های جدیدی که براساس چشم انداز مورد نظر ما بخشی از اسرائیل خواهد بود، به رسمیت خواهد شناخت.

۲- مرحله انتقالی پیشنهادی برای تشکیل دو کشور، به هیچ وجه خطر بزرگی برای اسرائیل نخواهد بود و هرگز اجازه بازگشت به روزهای خونریزی، مواد منفجره و حمله به باشگاههای شبانه را نخواهیم داد.

۳- کشور آینده فلسطین تنها براساس شروطی نظیر«مخالفت صریح با تروریسم» تشکیل خواهد شد و اگر چه صلح به راه حل های میانه و امتیازدهی ها نیاز دارد اما ما هرگز از اسرائیل نمی خواهیم که از امنیت خود دست بکشد.

۴- در این طرح، توقف چهارساله ساخت و ساز اسرائیل در منطقه پیشنهادی برای تشکیل کشور فلسطین پیشنهاد شده است.

۵- خدمات زیادی برای اسرائیل انجام داده ام از آن جمله به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و به رسمیت شناختن بلندی های جولان به عنوان بخشی از آن اما مهمترین آنها خروج از توافق هسته ای وحشتناک با ایران بود.

۶- این معامله یک فرصت بزرگ و تاریخی برای فلسطینیان جهت تحقق یک کشور مستقل مخصوص خود پس از هفتاد سال پیشرفت اندک است و ممکن است آخرین فرصتی باشد که از آن برخوردار می شوند.

۷- مردم فلسطین به وعده هایی که سالها برآورده نشدند، بی اعتماد شده اند و تحت آزمایش های بسیاری قرار گرفتند و ما باید از روش های ناکام دیروز خلاص شویم.

۸- این طرح قلمرو فلسطینیان را دو برابر می کند و به آنها پایتختی در قدس شرقی اعطا می کند و آمریکا سفارتش را درآنجا افتتاح خواهد کرد.

۹- اسرائیل از نزدیک با پادشاه اردن برای اطمینان از وضعیت فعلی اماکن مقدس و اجازه دادن به مسلمانان برای انجام مناسک خود در مسجدالاقصی همکاری خواهد داشت.

۱۰- این طرح سرمایه گذاری های تجاری قابل توجهی به ارزش پنجاه میلیارد دلار در کشور جدید فلسطین ارائه می کند و بسیاری از کشورها خواستار مشارکت در این امر هستند.

۱۱- فلسطینی ها شایسته فرصتی برای تحقق بخشیدن به امکانات و پتانسیل های شگفت انگیز و بزرگ خود هستند و عده ای هستند که از آنها برای ترویج تروریسم و افراط گرایی بهره برداری می کنند.

۱۲- این چشم انداز به وابستگی فلسطینیان به موسسات خیریه و کمک های خارجی پایان می دهد و به همزیستی مسالمت آمیز دعوت می کند.

۱۳- همه دولت های سابق آمریکا سعی داشتند بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها صلح برقرار کنند و ناکام ماندند اما من انتخاب نشدم تا از مشکلات بزرگ دوری کنم؛ چشم انداز ما برای صلح کاملا با پپیشنهادهای سابق فرق می کند و پیشنهادهای مفصلی نسبت به طرح های سابق دارد.

۱۴- این طرح، فلسطین، اسرائیل و منطقه را ایمن تر می کند و یک راه حل واقعی برای تشکیل دو کشور است و رویای فلسطینیان و امنیت اسرائیل را محقق می کند.

۱۵ – به زودی کمیته مشترکی با اسرائیل برای تبدیل این نقشه ذهنی به چیزی مفصل تر تشکیل خواهیم داد به گونه ای که بتوان سریعا آن را به رسمیت شناخت.

خبر را در الجزیره ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام