گلوبال‌ریسرچ: رسانه‌ها،‌ ابزار آمریکا برای فریب‌ افکار عمومی دنیا و تداوم اشغال‌گری در عراق


گلوبال‌ریسرچ: رسانه‌ها،‌ ابزار آمریکا برای فریب‌ افکار عمومی دنیا و تداوم اشغال‌گری در عراق

شفقنا- گلوبال ریسرچ در یادداشتی با اشاره به راهپیمایی میلیونی ملت عراق در روز جمعه به منظور اعلام انزجار خود از حضور نظامیان آمریکایی در کشورشان،‌ نوشت:‌ آمریکایی ها به واسطه رسانه هایی که در اختیار دارند جهان را در تاریکی نگه داشته و تلاش می کنند از این طریق پشتیبانی افکار عمومی را برای تداوم اشغالگری در عراق همراه […]

گلوبال‌ریسرچ: رسانه‌ها،‌ ابزار آمریکا برای فریب‌ افکار عمومی دنیا و تداوم اشغال‌گری در عراق

شفقنا- گلوبال ریسرچ در یادداشتی با اشاره به راهپیمایی میلیونی ملت عراق در روز جمعه به منظور اعلام انزجار خود از حضور نظامیان آمریکایی در کشورشان،‌ نوشت:‌ آمریکایی ها به واسطه رسانه هایی که در اختیار دارند جهان را در تاریکی نگه داشته و تلاش می کنند از این طریق پشتیبانی افکار عمومی را برای تداوم اشغالگری در عراق همراه خود حفظ کنند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از گلوبال ریسرچ، در این مطلب که به قلم «اریک زوئس» نگاشته شده، آمده است: پس از آنکه در تاریخ ۵ ژانویه پارلمان عراق به خروج نظامیان آمریکایی از این کشور رای دادند، عراقی ها از اینکه ایالات متحده که از سال ۲۰۰۳ تاکنون در خاک کشورشان حضور نظامی داشته و همچنان به این اشغال‌گری ادامه می دهند، عصبانی هستند. رسانه های خبری ایالات متحده و متحدان آنها به طور پیوسته درباره این موضوع و هر آنچه ماهیت امپریالیستی زشت سیاست خارجی آمریکا را افشا می کند،‌ دروغ گویی می کنند.

شهروندان آمریکایی توسط رسانه های خبری ما فریب خورده هستند و در تاریکی بسر می برند. اول اینکه، رسانه های خبری آمریکا و متحدانش به دروغ گزارش می دهند که تنها از سربازان آمریکایی «درخواست شده» که خاک عراق را ترک کنند. این در حالی است که پارلمان عراق به اتفاق آرا قطعنامه ای صادر کرده که بر اساس آن ایالات متحده باید حضور نظامی خود را در عراق پایان دهد. نخست وزیر عراق حمایت ۱۰۰درصدی خود را از این مصوبه پارلمان اعلام نمود و به همین طریق، کل دولت عراق تصمیم ـ و نه فقط درخواست ـ‌ خروج آمریکایی ها از کشورشان را مطرح نمودند.

سپس،‌ هنگامی که رژیم ترامپ با این مصوبه عراقی ها مخالفت کرد، مقتدی صدر، یکی از مخالفان اشغالگری،‌ از شهروندان عراقی خواست در تاریخ ۲۴ ژانویه با حضور در خیابان های بغداد و برگزاری راهپیمایی به رژیم آمریکا اعلام کنند که باید فورا خواسته دولت آنها را اجرایی نماید. در روز صبح جمعه ، ۲۴ ژانویه، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس گزارش راهپیمایی ها عراقی ها علیه حضور نظامیان آمریکا را اینگونه ارائه داد:«روز جمعه دهها هزار شهروند عراقی در خیابان های بغداد راهپیمایی مسالمت آمیز خود را آغاز کرده تا درخواست خویش مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از کشورشان را مطرح نمایند. هیچ برآورد رسمی از تعداد شرکت کنندگان در این راهپیمایی گزارش نشده و سازمان‌ها، آمارهای مختلفی را ارائه می دهند. اما آنچه به وضوح قابل رویت است حضور میلیونی عراقی ها به شرکت در این راهپیمایی به درخواست صدر می باشد».

در بخش دیگری از گزارش آسوشیتدپرس آمده است:«این یک معجزه میلیونی برای بزرگ ترین گردهمایی انسانی در تاریخ عراق است. امروز صبح در پایتخت عراق، بغداد،‌ سیل انسانی دو میلیون نفری عراقی ها به راه افتاد تا مردم از این طریق خواسته خود مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی و بستن پایگاه های نظامی این کشور در خاک خود را بیان کنند. بر اساس برآورد رییس پلیس بغداد،‌ تعداد شرکت کنندگان این راهپیمایی دست کم یک میلیون نفر بوده است».

پیش از آنکه خبرنگاران آسوشیتدپرس تعداد جمعیت شرکت کننده در این راهپیمایی را دهها هزار نفر ذکر کنند،‌ تصاویر این راهپیمایی حاکی از مسدود شدن ۲ مایلی خیابان ها به دلیل حضور عراقی ها بود، جمعیتی که دست کم دو میلیون نفر بوده اند. رژیم آمریکا از خاک دیگر کشورها برای تحقق اهداف خود استفاده می کند بدون توجه به اینکه ساکنان آن کشورها چه خواسته ای داشته و یا به چه چیزهایی نیاز دارند. در مورد عراق، هدف از حمله به آن سرقت نفت این کشور بود. تا پیش از سال ۲۰۰۳ ، نفت عراق در حال ملی‌شدن بود. جورج بوش دست سرمایه گذاران آمریکایی و متحدان واشنگتن را از این منابع قطع کرد.

دونالد ترامپ نه تنها نفت عراق، بلکه نفت سوریه را هم می خواهد. بنابراین از پول مالیات دهندگان آمریکایی برای تامین مالی تبلیغات خود استفاده می کند؛ پولی که حتی برای میلیاردرهای آمریکایی هم زیاد است. رژیم آمریکا در ۲۰ مارس ۲۰۰۳ بر اساس مسائلی کاملا دروغین مطرح شده توسط رییس جمهور این کشور و رسانه های خبری متحد آمریکا و دولتش به عراق حمله کرد. واشنگتن مدعی شد که صدام دارای سلاح شیمیایی است اما هیچ مدرکی در این زمینه ارائه نکردند. البته مدرکی نیز وجود نداشت که ارائه شود. اما جمعیتی که فریب آمریکا و متحدانش را خوردند به این دروغ ها اعتقاد داشته و هنوز هم دارند.

این جماعت هنوز هم از تجاوز و تخریب ایالات متحده و متحدانش در لیبی در سال ۲۰۱۱، در سوریه در سال ۲۰۱۲ تاکنون، در یمن در سال ۲۰۱۵ تاکنون و در ایران در آینده حمایت می کنند. دو کاندیدای اصلی ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ و جو بایدن هستند؛ هر دوی آنها به سیاست خارجی امپریالیستی متعهد بوده تا از این طریق به میلیاردرهای آمریکایی خدمت کنند؛‌ همان هایی که در این «دموکراسی» نه تنها بر رسانه های خبری بلکه بر دولت نیز کنترل دارند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403