تاثیر مخرب نمک پاشی در هنگام بارش برف بر آسفالت و آب‌های زیر زمینی/ کشاورزی تحت تاثیر نمک‌ پاشی از بین می‌رود


تاثیر مخرب نمک پاشی در هنگام بارش برف بر آسفالت و آب‌های زیر زمینی/ کشاورزی تحت تاثیر نمک‌ پاشی از بین می‌رود

علیرضا طاهری نسبت به آثار مخرب نمک پاشی در هنگام بارش برف بر آسفالت و آب های زیر زمینی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علیرضا طاهری، کارشناس حوزه محیط زیست، در رابطه با نمک پاشی خیابان های سطح شهر در هنگام وقوع برف گفت: نمک پاشی هنگام بارش برف روی آسفالت و حاصلخیزی خاک تاثیر دارد یعنی هم خاک و هم آب زیرزمینی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او در رابطه با راهکار جایگزین گفت: برای اینکه برف در شهری مانند تهران آب شود باید گِریدر برف‌ها را پارو کند که این امکان در تهران و با توجه به ترافیک موجود وجود ندارد.

طاهری تصریح کرد: تنها راه چاره این است که برف در مسیرهای اصلی روی زمین ننشیند. اگر می‌توانستیم در روزهای برفی محدودیت ترافیکی ایجاد کنیم و این ماشین‌ها (گریدرها) حرکت کنند، می‌توانستیم برای لغزش زمین کاری انجام بدهیم اما عملا در شهری مانند تهران نشدنی است.

این کارشناس حوزه محیط زیست با بیان اینکه نمی‌توان با تعطیلی ساعتی محدودیت ترافیک ایجاد کرد، افزود: همه ترددها دولتی نیست. برای اعمال محدودیت ترافیک باید شورای عالی ترافیک و نیروی انتظامی صحبت کنند که قاعدتا شدنی در این فضا نیست.

به گفته طاهری می‌توان برف را با ماسه آب کرد اما با سرعت کمتر این اتفاق رخ می‌دهد.

او با اشاره به برخی آثار مخرب ماسه گفت: ماسه هم ایجاد انسداد می‌کند ولی خاک و آب را خراب نمی‌کند.

طاهری با اشاره به تاثیرات مخرب نمک بر شهر در زمان بارش برف، گفت: تاثیرات نمک باید آزمایش شود که ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. در همین الان وضعیت خوبی ندارد. آب‌های زیرزمینی پر فاضلاب است و مواد آلی خطرناک وجود دارد. این نمک‌ها احتمالا کشاورزی پائین دست را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او اضافه کرد: ممکن است از نظر کشاورزی با مشکل مواجه شوند ولی نیاز به آزمایش وجود دارد.

طاهری در پایان در پاسخ به این سوال که چرا امکان تصفیه آب وجود ندارد؟ گفت: آب را می‌توان تصفیه کرد اما چون کشاورزی ما سنتی است خیلی به تصفیه توجه نمی‌شود. همان آب با فاضلاب و نمک و... مستقیم پای درخت می‌رود و منجر به اثر تخریبی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«خشونت در خونم بود»؛ داستان تنها زنی که عضو یاکوزای ژاپن شد