اصالت مکمل‌های چاقی و لاغری را کنترل کنید


اصالت مکمل‌های چاقی و لاغری را کنترل کنید

رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو گفت: هموطنان لازم است مکمل‌های لاغری و چاقی را از داروخانه تهیه کرده و اصالت آنها را کنترل کنند.

به گزارش مشرق، ماندانا نائیلی، رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران در رابطه با داروهای لاغری وارداتی و نظارت کمرنگی که روی آنها صورت می‌گیرد گفت: فرآورده‌های سلامت محوری که در داروخانه عرضه می‌شوند اگر از حوزه اداره کل فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل دریافت مجوز کرده باشند حتما باید کد سبز فرآورده یا «آی آر سی» داشته باشند و تنها نشان سیب سبز سلامت، نشان دهنده تایید شدن محصول نیست.

بیشتر بخوانید:

نکاتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

صفر تا صد کنترل «کرونا» در فرودگاه امام خمینی (ره) +فیلم

وی با بیان اینکه محصولی که دارای مجوز از اداره کل فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل باشد حتما برچسب اصالت و کد ثبت فرآورده ( کد۱۶ رقمی) دارند و قابل ردیابی است افزود: مخاطب می‌تواند با ارسال کد ۱۶ رقمی که روی این محصول است به شماره تلفن مورد نظر تایید سلامت این محصول را بگیرد.

رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو ادامه داد: این کار یکی از بهترین کارهای تایید سلامت محصول سلامت محور است که مصرف کننده می‌تواند از آن استفاده کند.

نائیلی در ادامه افزود: میزان واردات محصولاتی که در حوزه مکمل‌های تغذیه، ورزشی و چاقی و لاغری وجود دارند، کمتر شده و به سمت تولید داخل آمده است که در حال حاضر ما ٩٠ درصد محصولات گیاهی در کشور تولید می‌شوند.

وی درباره نظارت بر این نوع داروها و مواد مکمل گفت: بحث نظارت در تمام داروخانه‌ها به عهده وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور است. بنابراین وقتی همکاران ما از معاونت غذا و دارو برای بازرسی به داروخانه مراجعه می‌کنند، هم در حوزه دارو و هم در حوزه فراورده‌های مکمل و سنتی و گیاهی فعالیت می‌کنند، یعنی پودرهای چاقی و لاغری زیرمجموعه همین حوزه قرار می‌گیرند و تمام داروها و مکمل‌ها در داروخانه‌ها باید دارای برچسب کد اصالت سیب سلامت باشند.

نائیلی در پایان افزود : مردم می‌توانند از طریق سامانه و تارنمای غذا و دارو که به راحتی قابل جستجو است این گزارشات را به ما منتقل کنند و ما پیگیری‌های لازم را انجام دهیم اما بهتر است مردم همه محصولات اعم از مکمل، قرص‌های لاغری و چاقی را از داروخانه ها تهیه و بعد از تایید کد اصالت نسبت به مصرف آن ها اقدام کنند و اگر اصالت نداشت به ما اطلاع بدهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق