طرح توسعه منظومه روستایی در گچساران آغاز شد


طرح توسعه منظومه روستایی در گچساران آغاز شد

گچساران - ایرنا - معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح توسعه منظومه روستایی که برای اجرا در 117 روستا پیش بینی شده در روستاهای دهستان بویراحمد گرمسیری گچساران آغاز شد .

به گزارش ایرنا، غلامرضا امیدوار روز سه شنبه در نشست هماهنگی این طرح اظهار داشت: این طرح با پیگیری های مسئولان و به دلیل وجود زیرساخت های اولیه مطلوب روستایی چون طرح های هادی به صورت پایلوت در گچساران اجرا می شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: روستاهای گچساران که در گام نخست انقلاب شاهد انجام زیرساخت های مختلفی چون جدول گذاری،آسفالت معابر، ایجاد فضای سبز، پارک های تفریحی و تاسیسات زیربنایی چون آب،برق و گاز بوده در گام دوم انقلاب با اجرایی شدن این طرح شاهد تحول در معیشت مردم خواهد بود.

وی تصریح کرد:مطالعات طرح توسعه منظومه روستایی با هدف توسعه پایدار و با رویکرد اقتصادی، اجتماعی و اشتغال زایی در گچساران از سوی مشاوران انجام شده است.

امیدوار بیان کرد: تسهیل گرانی نیز برای شناسایی ظرفیت های توسعه و اشتغال در روستاهای گچساران انتخاب شده است.
وی عنوان کرد: تسهیلگران در روستاهایی ماننددیل،آرو،مارین،اسپر،گبرستان، نازمکان و سرتیره کار شناسایی ظرفیت ها و افراد علاقه مند اجرای طرح های اشتغالزا را آغاز کرده اند.
امیدوار ابراز داشت: طرح های بومگردی، تولید و بسته بندی مواد غذایی از جمله ظرفیت های شناسایی شده در روستاهای بویراحمد گرمسیری است که افرادی نیز متقاضی انجام آن شده اند.

وی گفت:در قالب این طرح براساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قابلیت و ظرفیت های شغلی، اجتماعی و اقتصادی روستاها به تفکیک، منظومه هایی را تشکیل می دهند و هر یک به قطبی تبدیل خواهند شد.

رئیس صندوق کارآفرینی امید گچساران نیز در این نشست گفت: تولید تا بسته بندی محصولاتی چون پسته کوهی،رب انار،صنایع دستی از ظرفیت هایی است که در صورت همت اهالی می تواند افزون بر اشتغال پایدار برندی برای منطقه باشد.

بیت الله افروشه افزود: پس از بررسی طرح های ارائه شده از سوی تسهیلگران امکان پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت از سوی صندوق کارآفرینی امید وجود دارد.

وی با اشاره به تجربیات صندوق کارآفرینی امید در ایجاد اشتغال پایدار به صورت زنجیره ای تولید تا فروش اظهار داشت: طرح منظومه روستایی گچساران می تواند سرآغاز رفع مشکلات اشتغال در مناطق روستایی و عشایر باشد.
شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران با ۳۰ هزار نفر جمعیت روستایی، یک بخش، چهار دهستان و بیش از ۱۱۷ روستا و آبادی دارای سکنه در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرسش‌هایی درباره عملیات موشکی ایران؛ جنگ‌افزارها و رهگیری