447 واحد مسکونی برای معلولان کهگیلویه وبویراحمد احداث می‌شود


447 واحد مسکونی برای معلولان کهگیلویه وبویراحمد احداث می‌شود

یاسوج - ایرنا - مدیر عامل و رئیس هیات مدیره بنیاد علوی گفت: 447 واحد مسکونی برای جامعه معلول استان کهگیلویه وبویراحمد احداث خواهد شد.

محسن منصوری روز سه شنبه در سفر یک روزه به شهرستان لنده در گفت وگوبا ایرنا اظهارداشت: این تعداد واحد مسکونی با همکاری مسئولان استانی برای خانواده های ۲ معلولی و ۲ معلول به بالا احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: بنیاد به عنوان حامی و کمک کننده و در برخی جاها به عنوان مشاور در کنار دولت برای تسریع در خدمت رسانی به مردم مناطق محروم حضور دارد.

منصوری با اشاره به خدمات بنیاد در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر لنده بیان مرد: کارهای خوبی در حوزه های مختلف با مشارکت بنیاد مستضعفان، علوی و دولت شروع شد که همکاری مسئولان در ادامه روند اجرایی انها ضروری است.

وی احداث ۲ مرکز جامع سلامت شبانه روزی( مراکز درمان بستر) ۱۰ تخت خوابی در این استان را یکی از خدمات خوب بنیاد دانست و گفت: یکی از این مراکز در بخش دیشموک بهره برداری و پروژه درمانی لنده نیز با پیشرفت کاری خوب در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

منصوری ساخت ۶۵ کلاس درس و احداث ۶ زمین چمن ورزش روستایی را نیز از دیگر خدمات بنیاد علوی در شهرستان محروم لنده اعلام کرد.

فرماندار لنده هم با اشاره به حضور بیش از یک ساله بنیاد علوی در این شهرستان گفت: این بنیاد کارهای عام المنفعه زیادی را در حوزه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، تجهیز سالن های ورزشی و ارائه تسهیلات اشتغالزایی آغاز کرده است.
سید خدادوست موسوی با اشاره به اختصاص ۲ هزار متر مربع زمین برای ساخت بیمارستان ۱۰ تختخوابی در لنده افزود: این مرکز بستر درمانی روند اجرایی خوبی دارد.
وی راه اندازی بانک سینا از سوی بنیاد علوی در لنده را یکی دیگر از کارهای خوب این مرکز در سطح شهرستان دانست و گفت: تاکنون تسهیلات اشتغالزایی خوبی در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنعتی و خدماتی به متقاضیان پرداخت شده است.

موسوی تشکیل صندوق های آبادانی و پیشرفت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار را از دیگر خدمات بنیاد علوی اعلام کرد.

وی ارائه ۱۶ میلیارد ریال تجهیزات به مدراس را از خدمات خوب بنیاد علوی اعلام کرد و گفت: با همکاری بنیاد علوی، اداره راه و شهرداری ساخت پل موگرمون و توسعه و تجهیز المان شهری لنده را اجرا می کند.

شهرستان کوهپایه ای، گرمسیری و قدیمی لنده به مرکزیت شهر لنده از شهرستان‌های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد است.لنده با جمعیتی افزون بر ۲۳ هزار نفر در فاصله حدود ۲۷۰ کیلومتری یاسوج مرکز این استان واقع شده است.
شهرستان لنده با وجود ظرفیت‌های بالقوه، تولید نفت و منابع آبی فراوان از نسبت به سایر مناطق همجوار از توسعه نیافتگی رنج می‌برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!