5 واحد تولیدی و صنعتی دهه فجر در بهارستان افتتاح می‌شود


5 واحد تولیدی و صنعتی دهه فجر در بهارستان افتتاح می‌شود

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان بهارستان گفت: در دهه مبارک فجر امسال پنج واحد تولیدی و صنعتی شامل محصول‌های بتنی، الکترونیکی، قطعات خودرو و مجتمع کارگاه فرشبافی و تولید فرش دستباف در سطح شهرستان افتتاح می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهارستان، مجتبی خانجانی روز سه شنبه افزود: با افتتاح این واحدهای تولیدی و صنعتی برای ۳۵۳ نفر شغل ایجاد می‌شود.

شهرستان رباط‌کریم یکی از شهرستان‌های استان تهران است از دلایل اصلی رشد و شکل گیری این شهرستان واقع شدن برسر راه جاده ابریشم و راه زیارتی خراسان است و از طرفی بعد از اینکه آغامحمدخان قاجار، تهران را به پایتختی انتخاب و به عمران و آبادی آن همت گماشت و تهران مرکز امور دولتی و حکومتی شد، رفت و آمد مردم به تهران برای رفع نیازها و انجام کارهای اداری از نقاط مختلف کشور افزایش یافت و مردم مناطق جنوبی ایران، کاروان‌ها، بازرگانان و دسته‌های نظامی می بایست از رباط کریم که در مسیر جاده ساوه به تهران واقع بود عبور می کردند که این امر به تدریج مهاجرانی را از شهرهای گوناگون به سوی رباط کریم جذب کرد.

اسفند سال ۱۳۸۹ با تصویب هیأت دولت، بخش‌های گلستان و بوستان از شهرستان رباط کریم به‌ منظور افزایش اختیارات و ارائهٔ خدمات بیشتر انتزاع پیدا کرد و با نام شهرستان بهارستان به شهرستان مستقل تبدیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه