784 میلیارد تومان تسهیلات طرح رونق در زنجان پرداخت شد


784 میلیارد تومان تسهیلات طرح رونق در زنجان پرداخت شد

زنجان- ایرنا- استاندار زنجان گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان، عملکرد موفقی داشته و به‌رغم ابلاغ دیرهنگام تسهیلات طرح رونق تولید، 784 میلیارد تومان از این محل، تسهیلات پرداخت شده در حالی که این میزان در سال گذشته 338 میلیارد تومان بود.

فتح‌الله حقیقی روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان، اظهار داشت: طی ۱۰ ماهه سال جاری حدود ۷۰ جلسه این کارگروه برگزار شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۵ جلسه بود، ۲.۸ برابر شده است البته شمار جلسات مهم نیست بلکه مهم، اجرای مصوبات و رفع مشکلات حوزه تولید است.

وی خاطرنشان کرد: شمار معادنی که فروش داشته و بارنامه صادر می‌کردند از ۱۳۰ معدن در سال گذشته به ۱۹۶ معدن در سال جاری رسیده است.

حقیقی تصریح کرد: در بررسی مشکلات واحدهای تولیدی باید هم قانون اجرا شود و هم روند تولید، تسهیل یابد تا صاحبان واحدها برای ادامه تولید، انگیزه پیدا کنند.

وی افزود: مصوبات جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان طی جلسه‌ای، بررسی و دلایل اجرا نشدن برخی از مصوبات، مشخص و پیگیری شود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین گرامیداشت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: شمار تسهیلات پرداختی توسط شبکه بانکی استان از ۱۳۰ هزار فقره در سال گذشته به ۱۳۸ هزار فقره در سال جاری رسیده و میزان تسهیلات پرداختی نیز از چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به ۶ هزار و ۲۱۵ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.

وی افزود: متوسط رشد پرداخت تسهیلات توسط شبکه بانکی استان در سال جاری در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات، تجارت، مسکن، ساختمان، خدمات بازرگانی و قرض‌الحسنه ۳۷ درصد افزایش داشته است.

حقیقی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه، دریافت شده که زنجان از این حیث، رتبه پنجم کشور را دارد در حالی که از لحاظ تعداد جمعیت، رتبه زنجان پایین‌تر است.

استاندار زنجان اظهار داشت: بخشودگی جرایم مالیاتی در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان بود در حالی که در ۹ ماهه سال جاری ۲۵۸ میلیارد تومان بخشودگی بوده که بیش از ۲ برابر شده است.

وی افزود: تقسیط مالیات نیز از ۳۹۴ میلیارد تومان در سال گذشته به ۴۷۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.

حقیقی با بیان اینکه این دستاوردها نتیجه همت و تلاش تمام مدیران استان است، گفت: این موارد سبب ارتقای رتبه کسب و کار استان طی سال‌های اخیر از ۱۵ به ۳ شده و نشان از عملکرد موفق کارگروه تسهیل و سایر کارگروه‌ها از جمله اقتصاد مقاومتی دارد.

مقام عالی دولت در استان زنجان با اشاره به تلاش برای افزایش بهره‌وری در اشتغال بخش‌های مختلف، اظهار داشت: نرخ اشتغال استان در بخش کشاورزی، بالاتر از میانگین کشوری بود که ۳.۵ درصد آن را کاهش داده و در مقابل برای افزایش بهره‌وری آن تلاش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نرخ اشتغال استان در بخش‌های صنعت و خدمات، پایین‌تر از میانگین کشور بوده که ۱.۲ درصد در صنعت و ۲.۳ درصد در خدمات نسبت به سال‌های گذشته، افزایش داده شد.

حقیقی ابراز کرد: امیدواریم اشتغال در حوزه‌های مختلف، متعادل‌تر شده و هر جا که لازم است شتاب و بهره‌وری را افزایش داده و به توسعه متوازن استان زنجان کمک کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز گفت: از اردیبهشت سال ۹۴ تا کنون ۱۴۹ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در این استان برگزار شده و امروز شصت و نهمین جلسه در سال جاری برگزار می‌شود.

ناصر فغفوری افزود: تمام جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از آذر سال ۹۷ ضمن بازدید از واحدهای تولیدی در محل واحدها برگزار شده است.

در ابتدای این جلسه، مدیران واحدهای تولیدی داواَخگر، پاک‌سمن، مرمرین سنگ کسری و سپهر خودرو به بیان مشکلات و موانع خود از جمله آمادگی برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال با طرح توسعه در صورت حمایت مسؤولان، تقاضای تسهیلات، از دست دادن بازارهای خارجی به دلیل تحریم‌های ظالمانه و الزام استفاده از برچسب اصالت کالا برای تمام تولیدات داخلی پرداختند.

استاندار زنجان پیش از این جلسه از واحدهای تولیدی فوق، بازدید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان