پویش بدون قیمت نخریم در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود


پویش   بدون قیمت نخریم   در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

تبریز- ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‎شرقی گفت: پویش بدون قیمت نخریم با همکاری مشترک اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی در استان اجرا می‌شود .

حبیب امین زاده در جمع مدیران اتاق اصناف و اتحادیه های استان، اصناف را در صف اول نظارت و بازرسی بر بازار دانست و گفت: باتوجه به نزدیکی ایام نوروز انجام نظارت های مشترک از طریق تعامل دستگاه های مسوول جزو برنامه های محوری خواهد بود.

وی بر انجام پیش بینی های لازم به منظور تامین ارزاق عمومی و کالاهای اساسی مردم با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان تاکیددکرد و از آغازطرح نظارتی پایان سال در ایام نوروز از اول اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ۹۹ با مشارکت سازمان صمت ، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی خبر داد .

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه ها و اصناف استان در ثبات قیمتی و عملکرد بازار تلاش های سازنده ای داشته اند.

امین زاده همچنین از افزایش اعتبار تسهیلات برای صنوف در جهت رونق تولید خبرداد و اظهار داشت: تسهیلات کم بهره برای صنوف تولیدی اعطا خواهد شد.

وی نظارت های بیشتر اتحادیه ها بر اصناف زیر مجموعه خود را ضروری دانست و گفت : اتحادیه ها در راستای اجرای تکالیف قانونی و برسازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی نامه های ابلاغی وزارت صمت در خصوص ضرورت رعایت ضوابط شناسه کالا و ثبت نام درسامانه جامع انبارها با برگزاری جلسات آموزشی و اطلاع رسانی های لازم نسبت به توجیه اعضای خود اقدام کنند .

وی با اشاره به اجرای قانون شناسه کالا از ۱۵ بهمن ماه سالجاری با هدف مبارزه باقاچاق کالا براساس تکالیف ابلاغی ، از شناسه دار شدن تولیدات در حوزه لوازم خانگی بین تمامی واحدهای صنعتی استان خبرداد.
امین زاده ثبت کالا در سامانه جامع انبارها را در راستای شناسایی و ردیابی کالا از مبداء تا مقصد و در سطح عرضه دانست و آن را نوعی ایمن سازی اصناف برشمرد و گفت : از۱۲۰ قلم کالای مشمول ثبت در سامانه جامع انبارها ، ثبت ۱۰ قلم کالای اولویت دار از جمله برنج ، شکر ، چای ، کاغذ ، روغن موتور و لاستیک الزامی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در