4704 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد اصفهان ایجاد شد


4704 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد اصفهان ایجاد شد

اصفهان- ایرنا- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اصفهان گفت: چهار هزار و 704 فرصت شغلی از ابتدای فروردین تا پایان دی 98 برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان ایجاد شد.

محمدرضا کیانی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای ایجاد این فرصت‌های، بیش از ۱۳۶ میلیارد و ۶۹۸ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به سه هزار و ۹۰۴ مددجوی مستعد برای راه اندازی کسب و کار و طرح خودکفایی پرداخت شد.

وی افزود: ۸۰۰ نفر از مددجویان دیگر نیز با بهره‌مندی از خدمات کاریابی این نهاد در کارخانه‌ها و مراکز تولیدی استان مشغول به کار شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان گفت:بیش از ۶۳۷ میلیون تومان در راستای ارائه آموزش‌های شغلی به هشت هزار و ۴۹۹ مددجوی مستعد در ۱۰ ماه سال جاری توسط این کمیته هزینه شد.

وی با بیان‌اینکه نداشتن مهارت و توانایی‌های ویژه یکی از مشکل‌های ایجاد شغل برای نیازمندان است، تصریح کرد: دستیابی به اهداف مربوط به توانمندسازی جامعه تحت حمایت در بسیاری از موارد نیازمند ارائه آموزش های کاربردی و حرفه ای است.

کیانی ادامه داد: شناسایی استعدادها و توانمندی‌های مددجویان اولین گام برای ایجاد فرصت شغلی است.

وی بیان کرد: آموزش‌های شغلی کمیته امداد اصفهان در سه سطح مقدماتی، حرفه‌آموزی و پایدارسازی طرح‌های در حال اجرا به جامعه هدف ارائه می‌شود.

ایجاد هشت هزار شغل برای مددجویان این نهاد در استان اصفهان هدفگذاری شده که تحقق آن در سال جاری در گرو تامین منابع بانکی و تسهیلاتی است.

سال گذشته هفت هزار و ۹۶ طرح اشتغالزا برای مددجویان کمیته امداد اصفهان، ایجاد و برای این تعداد طرح بیش از هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

از این تعداد طرح ۳۷ درصدد برای زنان سرپرست خانوار و ۶۳ درصد برای مردان، ایجاد شد که 3۳ درصداز مناطق روستایی و ۶۷ درصد از مناطق شهری را دربرگرفت.

یکی از اهداف اصلی کمیته امداد، ایجاد اشتغال و خودکفایی خانوارهای زیر پوشش است و توانمندسازی مددجویان استقلال مالی آنها از اهداف مهم این نهاد محسوب می شود.

کمیته امداد استان اصفهان ۱۰۷ هزار و ۹۴۰ خانوار با جمعیت بیش از ۲۰۴ هزار نفر را زیر پوشش دارد که از این آمار ۵۷ درصد سرپرست زن و ۴۳ درصد سرپرست مرد هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر