رهبران مسیحی شرط نجات لبنان را مبارزه با فساد دانستند


رهبران مسیحی شرط نجات لبنان را مبارزه با فساد دانستند

بیروت- ایرنا- رهبران مسیحیان مارونی، ارتدوکس، کاتولیک، پروتستان و ارمنی لبنان شامگاه سه‌شنبه شرط نجات اقتصاد این کشور از بحران را مبارزه جدی دولت و دادگستری با فساد دانستند.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، آنان پس از گردهمایی امروز خود در کلیسای سیده مریم در شرق بیروت، بیانیه صادر و تاکید کردند: تسریع در مبارزه با فساد و بازگرداندن اموال به سرقت رفته مردم و جلوگیری از اسراف و هدر دادن بیت المال لازمه خروج لبنان از بحران معیشتی و اقتصادی است.

رهبران مسیحیان لبنان از جامعه جهانی و اتحادیه عرب خواستار کمک به بیروت در اصلاحات اجتماعی، اقتصادی و مالی و طرح‌های توسعه‌ای شدند و تاکید کردند: با این کمک، لبنان و لبنانی‌ها به جایگاه رفیع پیشین خود باز می‌گردند.
آنان از تظاهرات و تجمع مسالمت آمیز و آرام جوانان به عنوان یک اقدام دموکراتیک و با هدف انجام اصلاحات حمایت و خشونت ورزی معترضان و نظامیان و حمله به دارایی های عمومی و خصوصی در محله ها و خیابان های بیروت و دیگر شهرهای لبنان را محکوم کردند.

رهبران طوایف مسیحی لبنان از تشکیل دولت غیر حزبی و فن سالار (تکنوکرات) به ریاست «حسان دیاب» استقبال و ابراز امیدواری کردند که این دولت بتواند اعتماد نمایندگان مجلس، ملت لبنان و جامعه بین المللی را به دست آورد.

آنان از گروه ها، احزاب و مقام های سیاسی کشورشان خواستند به دولت جدید در اجرای اصلاحات بخش‌های گوناگون اقتصادی و بانکی کمک کنند.

دولت جدید لبنان به ریاست دیاب دوم بهمن ماه با ۲۰ وزیر (۱۰ مسیحی و ۱۰ مسلمان) تشکیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال عطسه امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 / فیلم