شهروندان سمنان از خرید کالاهای فاقد برچسب قیمت خودداری کنند


شهروندان سمنان از خرید کالاهای فاقد برچسب قیمت خودداری کنند

سمنان- ایرنا- مدیر کل تعزیرات حکومتی استان سمنان گفت: مردم این استان با خودداری از خرید کالاهای فاقد پرچسب قیمت نقشی مهم در کاهش تخلف‌های صنفی دارند.

رضا محمدی عصر سه‌شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: یکی از راه‌های پیگشیری از وقوع تخلف همکاری مردم با دستگاه های نظارتی است و یکی از این راهکارها خودداری از خرید کالاهای فاقد برچسب قیمت به منظور کاهش تخلف واحدهای صنفی است.
وی بیان کرد: بیشترین تخلف در بخش کالا وخدمات در استان سمنان مربوط به تخلف فقدان درج قیمت است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان تصریح کرد: در ۱۰ ماه امسال یکهزار و۹۱۴ پرونده در تعزیرات حکومتی استان سمنان در بخش کالا و خدمات در زمینه فقدان درج قیمت تشکیل شد.
وی ادامه داد: ۱۰ماهه امسال ۶ هزار و ۹۹۶ پرونده در تعزیرات حکومتی استان سمنان تشکیل شد که از این تعداد پنج هزار و ۵۶۰ پرونده در زمینه کالا و خدمات بود.
وی تاکید کرد: براساس قانون نظام صنفی تمام واحدهای صنفی موظف به درج قیمت کالاهایی که عرضه می‌کنند هستند و برچسب درج قیمت باید به رویت مشتری برسد.
محمدی اضافه کرد: اگر مردم از خرید کالاهای فاقد برچسب قیمت از واحدهای صنفی خودداری کنند، واحدهای متخلف مجاب به قیمت گذاری خواهند شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان تصریح کرد: بعضی از واحدهای صنفی به قصد گرانفروشی، بر روی کالاهای خود قیمت نصب نمی‌کنند و مشتریان باید نسبت به این مهم توجه داشته باشند.
از فروردین تا پایان آذر امسال ۲۳۰ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال تخلف اصناف در استان سمنان کشف شده که این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم فروشی، درج نشدن قیمت و نصب نکردن نرخ‌نامه، ارائه نکردن فاکتور و عرضه و فروش و نگهداری کالای قاچاق بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد