فراخوان مسابقه همچون پدر مهربان در کردستان اعلام شد


فراخوان مسابقه همچون پدر مهربان در کردستان اعلام شد

سنندج - ایرنا - فراخوان مسابقه همچون پدر مهربان گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد سلیمانی و شهدای مقاومت در 2 بخش نقاشی و خوشنویسی ویژه کودکان و نوجوانان از سوی بسیج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کردستان اعلام شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان روز سه‌شنبه اظهار داشت: این فراخوان در پی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت منتشر و از علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد فرهنگی‌ و هنری دعوت بعمل آورده‌ایم.

سهیلا شیخی با اشاره به اینکه این مسابقه در دو بخش نقاشی و خطاطی برگزار می‌شود، اضافه کرد: علاقه‌مندان در بخش مسابقه خوشنویسی می‌توانند آثار خود را با شیوه خط تحریری و خط درشت نستعلیق و شکسته نستعلیق به دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند.

وی محور موضوعی این مسابقه فرهنگی را شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای مقاومت اعلام کرد و افزود: آیات قرآن کریم، احادیث معصومان(ع) با موضوع ایثار و شهادت در راه خدا، جمله‌های بزرگان و اشعاری که در رابطه با شهید والامقام سردار قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت سروده شده از جمله موضوعات بخش مسابقه فرهنگی است.

شیخی یادآور شد: خطاطی اسم و شهرت شهید حاج قاسم سلیمانی و یا هر یک از شهدای مدافع حرم و هر جمله یا عبارتی که بیانگر رشادت‌ها، دلیری‌ها و ابعاد مختلف شخصیتی این شهیدان والامقام باشد از دیگر محورهای موضوعی بخش خوشنویسی در این فراخوان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: در این بخش ۲ گروه سنی ۸ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال می‌توانند شرکت کنند و هر شرکت‌کننده مجاز است تا پنج اثر را به دبیرخانه مسابقه با نام خود و با درج فرم شرکت در مسابقه ارسال کند.

وی تاکید کرد: بر همین اساس در بخش مسابقه نقاشی نیز کودکان و نوجوانان می‌توانند با خلق اثر از تصاویر شهید حاج قاسم سلیمانی به‌صورت پرتره یا پرتره‌های محیطی، تصویر شهدای مدافع حرم در کنار فرزندان‌شان، مراسم تشییع و تدفین شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای مدافع حرم، هر تصویری که گویای رشادت‌ها، دلیری‌ها و ابعاد مختلف شخصیتی این شهیدان باشد و تصویرسازی ذهنی شرکت‌کنندگان از شهید سلیمانی در مواجهه با کودکان، مهربانی و ایثار در این رویداد هنری شرکت کنند.

شیخی گفت: در بخش نقاشی شرکت‌کنندگان گروه‌های سنی ۶ تا ۱۰ و ۱۰ تا ۱۷ سال می‌توانند با شیوه آزاد شرکت کنند و هر شرکت‌کننده تا سه اثر را با تکمیل فرم پیوست تا پنجم اسفندماه ۱۳۹۸ به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان شهید فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ ـ هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کدپستی ۱۴۱۵۶۱۳۱۴۴ دفتر بسیج ارسال کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی