فراخوان مسابقه همچون پدر مهربان در کردستان اعلام شد


فراخوان مسابقه همچون پدر مهربان در کردستان اعلام شد

سنندج - ایرنا - فراخوان مسابقه همچون پدر مهربان گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد سلیمانی و شهدای مقاومت در 2 بخش نقاشی و خوشنویسی ویژه کودکان و نوجوانان از سوی بسیج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کردستان اعلام شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان روز سه‌شنبه اظهار داشت: این فراخوان در پی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت منتشر و از علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد فرهنگی‌ و هنری دعوت بعمل آورده‌ایم.

سهیلا شیخی با اشاره به اینکه این مسابقه در دو بخش نقاشی و خطاطی برگزار می‌شود، اضافه کرد: علاقه‌مندان در بخش مسابقه خوشنویسی می‌توانند آثار خود را با شیوه خط تحریری و خط درشت نستعلیق و شکسته نستعلیق به دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند.

وی محور موضوعی این مسابقه فرهنگی را شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای مقاومت اعلام کرد و افزود: آیات قرآن کریم، احادیث معصومان(ع) با موضوع ایثار و شهادت در راه خدا، جمله‌های بزرگان و اشعاری که در رابطه با شهید والامقام سردار قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت سروده شده از جمله موضوعات بخش مسابقه فرهنگی است.

شیخی یادآور شد: خطاطی اسم و شهرت شهید حاج قاسم سلیمانی و یا هر یک از شهدای مدافع حرم و هر جمله یا عبارتی که بیانگر رشادت‌ها، دلیری‌ها و ابعاد مختلف شخصیتی این شهیدان والامقام باشد از دیگر محورهای موضوعی بخش خوشنویسی در این فراخوان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: در این بخش ۲ گروه سنی ۸ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال می‌توانند شرکت کنند و هر شرکت‌کننده مجاز است تا پنج اثر را به دبیرخانه مسابقه با نام خود و با درج فرم شرکت در مسابقه ارسال کند.

وی تاکید کرد: بر همین اساس در بخش مسابقه نقاشی نیز کودکان و نوجوانان می‌توانند با خلق اثر از تصاویر شهید حاج قاسم سلیمانی به‌صورت پرتره یا پرتره‌های محیطی، تصویر شهدای مدافع حرم در کنار فرزندان‌شان، مراسم تشییع و تدفین شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای مدافع حرم، هر تصویری که گویای رشادت‌ها، دلیری‌ها و ابعاد مختلف شخصیتی این شهیدان باشد و تصویرسازی ذهنی شرکت‌کنندگان از شهید سلیمانی در مواجهه با کودکان، مهربانی و ایثار در این رویداد هنری شرکت کنند.

شیخی گفت: در بخش نقاشی شرکت‌کنندگان گروه‌های سنی ۶ تا ۱۰ و ۱۰ تا ۱۷ سال می‌توانند با شیوه آزاد شرکت کنند و هر شرکت‌کننده تا سه اثر را با تکمیل فرم پیوست تا پنجم اسفندماه ۱۳۹۸ به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان شهید فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ ـ هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کدپستی ۱۴۱۵۶۱۳۱۴۴ دفتر بسیج ارسال کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«خشونت در خونم بود»؛ داستان تنها زنی که عضو یاکوزای ژاپن شد