زوج تازه مسلمان شده روسی: تشرف به دین اسلام به ما هویت معنوی بخشید


زوج تازه مسلمان شده روسی: تشرف به دین اسلام به ما هویت معنوی بخشید

مشهد- ایرنا- یک زوج تازه مسلمان شده روسی تشرف به دین اسلام را مایه آرامش و هویت بخشی معنوی خود عنوان کردند.

دکتر نیکی تال ۳۱ ساله متولد لنینگراد، ریاضیدان پژوهشگر و دانشجوی مقطع پسا دکتری دانشگاه تربیت مدرس و همسرش به نام داریا فیو دو روا ۲۶ ساله متولد لنینگراد و دانشجوی رشته کارگردانی تئاتر دانشگاه مسکو که اخیرا به دین مبین اسلام تشرف پیدا کرده‌اند روز سه شنبه با اعضای کارگروه عفاف و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد دیدار کردند.

دکتر نیکی تال در این دیدار دوستانه که به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد گفت: از بدو تولد تا دی ماه امسال به هیچ یک از ادیان اعتقاد نداشتم اما از زمانی که به بلوغ فکری رسیده بودم همیشه از عدم برخورداری از هویت معنوی در رنج بودم و زندگی برای من لذت بخش نبود.

وی افزود: از چند سال قبل با راهنمایی های پدرم که دوستان مسلمانی در روسیه دارد با دین مبین اسلام شدم و چند سال در این زمینه مطالعه و تحقیق کردم و در نهایت به این نتیجه رسیدم که با گرایش به دین اسلام و مذهب شیعه می‌توانم به آرامش معنوی و هویتی برسم و هم اکنون از گرایش به دین اسلام و مذهب شیعه بسیار راضی و خرسند هستم و به آن مباهات می‌کنم و بعد از شهادت سردار سلیمانی اکنون نام قاسم را برای خود انتخاب کرده‌ام.

داریا فیودو روا نیز گفت: من هم مثل همسرم تا قبل از تشرف به اسلام اعتقادات دینی خاصی نداشتم اما با تمام و جود و ندای درونی قلبم به این دین و مذهب گرایش پیدا کردم و بدان افتخار می‌کنم و پس از تشرف به اسلام برای خود اسم زینب را انتخاب کرده‌ام.

مدیر گروه پژوهشی تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد هم پس از این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از این دیدار صمیمانه استفاده از تجربیات این زوج تازه مشرف شده به دین اسلام و الگو قرار دادن آن برای سایرافراد با شرایط مشابه بود.

دکتر محمود رضوانی افزود: مقام معظم رهبری به هر کدام از این زوجین یک انگشتری هدیه کرده‌ اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا