برنامه های درسی در آموزش عالی مبتنی بر اطلاعات بازار کار نیست


برنامه های درسی در آموزش عالی مبتنی بر اطلاعات بازار کار نیست

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: برنامه های آموزشی و درسی در آموزش عالی مبتنی بر اطلاعات بازار کار و ایجاد صلاحیت ها نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، ابراهیم صالحی عمران در کنفرانس ملی توسعه سرمایه انسانی در خصوص مهارت آموزی، توسعه سرمایه انسانی و اشتغال گفت: برنامه های آموزشی ودرسی در آموزش عالی مبتنی بر اطلاعات بازار کار و ایجاد صلاحیت ها نیست و تعداد مشاغلی که در دانشگاهها آموزش داده می شود خیلی کم است.

وی ادامه داد: به همین خاطر یکی از وظایف اساسی نظام آموزش عالی فراهم کردن شرایطی است که در آن نیروهای تحصیلکرده بتوانند از دانش و تواناییهایی برخوردار شوند که با نیازهای متغیر و نوین اقتصادی و صنعتی متناسب باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: بنده معتقدم چالش پیش روی آموزش عالی کشور این است که بخش های رسمی آموزش در ایران رو به افزایش ولی بخش های غیر رسمی آموزش مهارت رو به کاهش است و رویکرد نامناسب عمومی و استقبال خارج استاندارد جهانی از تحصیلات اکادمیک دانشگاهی همراه است بنابراین باید به این باور برسیم که با افزایش سطوح مدارک دانشگاه کار آفرین نخواهد شد.

صالحی عمران ادامه داد: یکی از مسائل نظام های آموزش عالی این است که چگونه گستره شایستگی ها ومهارتهای مربوط به کار را تشخیص دهند و در برنامه‌های آموزشی ودرسی ارائه کنند تا بدین‌ترتیب زمینه‌ای مناسب برای اشتغال و کارافرینی فراهم آورند که شایستگی های کلیدی، مهارتهای اشتغال پذیری، مهارتهای اساسی از راهکارهای اصلاحات آموزشی در توسعه منابع انسانی قلمداد می شود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: توجه به نیازهای آموزشی بنگاههای کوچک(SME) و متوسط اقتصادی در کشور می تواند فرصت های اشتغال بیشتری فراهم کند.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، ابراهیم صالحی عمران در کنفرانس ملی توسعه سرمایه انسانی در خصوص مهارت آموزی، توسعه سرمایه انسانی و اشتغال گفت: برنامه های آموزشی ودرسی در آموزش عالی مبتنی بر اطلاعات بازار کار و ایجاد صلاحیت ها نیست و تعداد مشاغلی که در دانشگاهها آموزش داده می شود خیلی کم است.

وی ادامه داد: به همین خاطر یکی از وظایف اساسی نظام آموزش عالی فراهم کردن شرایطی است که در آن نیروهای تحصیلکرده بتوانند از دانش و تواناییهایی برخوردار شوند که با نیازهای متغیر و نوین اقتصادی و صنعتی متناسب باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: بنده معتقدم چالش پیش روی آموزش عالی کشور این است که بخش های رسمی آموزش در ایران رو به افزایش ولی بخش های غیر رسمی آموزش مهارت رو به کاهش است و رویکرد نامناسب عمومی و استقبال خارج استاندارد جهانی از تحصیلات اکادمیک دانشگاهی همراه است بنابراین باید به این باور برسیم که با افزایش سطوح مدارک دانشگاه کار آفرین نخواهد شد.

صالحی عمران ادامه داد: یکی از مسائل نظام های آموزش عالی این است که چگونه گستره شایستگی ها ومهارتهای مربوط به کار را تشخیص دهند و در برنامه‌های آموزشی ودرسی ارائه کنند تا بدین‌ترتیب زمینه‌ای مناسب برای اشتغال و کارافرینی فراهم آورند که شایستگی های کلیدی، مهارتهای اشتغال پذیری، مهارتهای اساسی از راهکارهای اصلاحات آموزشی در توسعه منابع انسانی قلمداد می شود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: توجه به نیازهای آموزشی بنگاههای کوچک(SME) و متوسط اقتصادی در کشور می تواند فرصت های اشتغال بیشتری فراهم کند.

کد خبر 4838665

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه