12 هزار جلد کتاب در مدارس کم‌برخوردار اصفهان توزیع می‌شود


12 هزار  جلد کتاب در مدارس کم‌برخوردار اصفهان توزیع می‌شود

اصفهان - ایرنا- رییس امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از توزیع 12 هزار جلد کتاب رایگان در مدارس کم‌برخوردار و نیمه‌برخوردار این کلانشهر خبر داد.

طیبه فاطمی روز سه‌شنبه به ایرنا گفت: این کتاب‌ها در نهمین نمایشگاه یار مهربان و از سوی یکصد ناشر تخصصی حوزه کودک و نوجوان توزیع می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین علاوه بر آن تجهیزات ورزشی به ۶۰۰ تا یکهزار باب مدرسه کم‌برخوردار و نیمه‌برخوردار در اصفهان تعلق می‌گیرد.

رییس امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: این اقدام با همکاری شرکت تعاونی ناشران اصفهان و اداره‌کل آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

نهمین نمایشگاه یار مهربان با هدف ترویج عادت مطالعه در دوران کودکی و نوجوانی با حضور ناشران کتاب کودک و نوجوان از اصفهان و تهران ۱۰ تا ۲۱ بهمن در ارگ جهان نما اصفهان برگزار می‌شود.

سرانه زمان مطالعه کتاب غیر درسی در استان اصفهان ۹ ساعت و ۱۳ دقیقه، سرانه مطالعه الکترونیکی یک ساعت و ۵۱ دقیقه و مطالعه کتاب چاپی هفت ساعت در ماه است.

در استان اصفهان بیش از ۴۰۰ ناشر فعالیت می‌کنند،

از۱۸۵ باب کتابخانه استان اصفهان افزون بر ۴۰ کتابخانه در مناطق محروم قرار دارند که نزدیک به ۶۰ درصد کتاب مورد نیاز را فراهم می‌کنند. کتابخانه‌های استان ۳.۵ میلیون جلد کتاب در بخش‌های مختلف از جمله علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، هنری دارند.

استان اصفهان دارای ۹۰۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک