900 شبکه رسانه‌ای استکباری علیه ایران فعالیت می‌کنند


900 شبکه رسانه‌ای استکباری علیه ایران فعالیت می‌کنند

اصفهان - ایرنا - مدیرکل اطلاعات استان اصفهان گفت: در یک دهه گذشته رسانه‌هایی که علیه ایران فعالیت می‌کنند از 18 شبکه تلویزیونی به حدود 900 شبکه افزایش یافته است.

مصطفی حق‌پرست روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اصفهان در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، افزود: برخی از این شبکه‌ها که به‌صورت محدود و روزی یک ساعت برنامه داشتند اکنون ۲۴ ساعته برنامه دارند و می‌خواهند هجمه بیاورند و باید بدانیم که تبلیغات، اثر بسیار زیاد و جدی دارد.

وی برخی از روش‌های دشمن در مدیریت اذهان و افکار مردم و ایجاد جنگ نرم را ترور شخصیتی، جنگ روانی، برچسب زدن، شایعه، کلی‌گویی و جاذبه‌های جنسی دانست و اظهار داشت: اگر دشمن بخواهد علیه کشورمان، هجمه سخت انجام دهد شکست می‌خورد به همین دلیل آنها می‌خواهند رویکردی بر مبنای تغییر باورها و رفتارهای مردم داشته باشند و فضایی علیه ما سامان‌دهی کنند که در بخش جنگ نرم است.

حق‌پرست یکی از روش‌های عملیات روانی در جنگ نرم را تردیدسازی برشمرد و توضیح داد: آنها با شکستن ارزش‌ها، هنجارها و اعتماد اجتماعی به دنبال ساختن ارزش‌ها و هنجارهای جدید و غیر الهی هستند.

وی با بیان اینکه امروزه برخی حرف‌ها در بین جوانان به باور تبدیل شده که تغییر آن برای ما سخت است، تصریح کرد: لابی صهیونیستی و نظام سلطه به‌دنبال طراحی الگویی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی در مرحله‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با اقدام‌هایی مانند تشدید تحریم‌ها، جنگ رسانه‌ای و ایجاد نافرمانی مدنی هستند.

مدیرکل اطلاعات اصفهان تاکید کرد: آنچه در آبان امسال در کشور و استان دیدیم، بخشی از این طرح و مدلی از این رویکرد برای براندازی بود.

وی با اشاره به اینکه دشمن با مهندسی معکوس سخنان امام راحل (ره) به دنبال برهم زدن آرامش در کشورمان است، اضافه کرد: در مدل‌سازی هشدارهای امنیتی و اطلاعاتی باید به چند مسئله توجه کنیم تا دچار مشکل نشویم.

حق‌پرست این موارد را شناخت تهدید، ارزیابی از وضع موجود و دیده‌بانی آینده، تشخیص شرایط امروز و آینده و تجویز دانست و تاکید کرد: اگر تشخیص ما نادرست باشد، تجویز درستی نخواهیم داشت.

مدیرکل اطلاعات استان اصفهان خطاب به مدیران، تاکید کرد: برخی مواقع، تشخیص ما نادرست است و اگر مدیران ما کارکردهای خود را متناسب با این شرایط تطبیق ندهند دچار مشکل هستند و مدیری که نمی‌تواند این گونه کار کند، این مسوولیت را به فردی تحویل دهد که می‌تواند.

مدیرکل اطلاعات استان اصفهان راهبردهای دشمن در جنگ نرم را براندازی با راهکارهای فرهنگی، برجسته کردن ضعف‌ها، ایجاد اغتشاش، موج‌سواری رسانه‌ای و بی عملی مدیران و کارگزاران خواند و گفت: ما آسیب عمده را در بخش بی‌عملی مدیران می‌بینیم.

حق‌پرست، ادامه داد: وقتی مدیری مسوولیت می‌گیرد، باید برنامه و راهکار و مهندسی معکوس در مقابل سیاست‌های دشمن داشته باشد.

وی برخی از راهبردهای مقابله‌ای در جنگ نرم را ضرورت توجه مسوولان به تهاجم نرم دشمن، اولویت‌بخشی به رویکردهای فرهنگی و رعایت عمل در بین مدیران عنوان و اضافه کرد: این در حالی است که برخی مدیران، اعتنا به وظایف خود ندارند و ضوابط را رعایت نمی‌کنند.

حق‌پرست با بیان اینکه دشمن در برنامه‌های خود سه هدف عمده را دنبال می‌کند، این اهداف را ایجاد یاس به‌صورت فزاینده در بین مردم، ایجاد اختلاف در بین جریان‌های سیاسی و سرخورده کردن مردم و انفجار در جامعه در فضای پسابرجام عنوان کرد.

وی سه ضلع طراحی هجوم دشمن را ایجاد فضای انفجاری مبتنی بر نارضایتی، فشارهای بین‌المللی و کشاندن کانون‌های مساله‌ساز به کوچه و خیابان خواند و گفت: در سه سال گذشته این روند را در کشورمان دیدیم هرچند ما عقبه‌های آنها را شناسایی و بخشی از آن را مدیریت کردیم و به آنها فهماندیم که اشتباه حرکت می‌کنند و گرفتار فتنه شدند.

مدیرکل اطلاعات استان اصفهان تاکید کرد: دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین ملت و دولت است تا حاکمیت نتواند از سرمایه‌های اجتماعی خود استفاده کند که این موضوع در فضای مجازی قابل مشاهده است.

حق‌پرست با اشاره به اینکه نظام سلطه به‌دنبال ایجاد شبکه‌های نفوذ با استفاده از عناصر تجزیه‌طلب است، تصریح کرد: حتی دسترسی به اطلاعات یک کارمند در یک بخش زیرساختی می‌تواند اسباب بهره‌برداری دشمن شود.

وی یکی دیگر از اقدام‌های نظام سلطه را دسترسی برای دریافت اطلاعات مهم و سری، عنوان و تاکید کرد: اگر ما می‌گوییم فلان فرد برای این مسوولیت صلاحیت ندارد بخشی از آن مربوط به سابقه کاری وی است و باید مراقبت کنیم که این قبیل افراد در مشاغل حساس قرار نگیرند.

مدیرکل اطلاعات استان اصفهان، یکی از اقدام‌های نظام سلطه را آموزش سر شبکه‌ها در حوزه مهارت‌های براندازی و اطلاعاتی خواند و توضیح داد: آنها شبکه‌هایی را از نقاط مختلف کشور جمع‌آوری کرده و به کشورهای همسایه می‌برند و آموزش می‌دهند تا ماموریت پیدا کنند که به خیابان‌ها بیایند و در حوزه براندازی کار کنند.

حق‌پرست افزود: ما تاکنون از این موارد داشتیم و در نا آرامی‌های آبان امسال نیز یک شبکه را در اصفهان دستگیر کردیم.

وی از مدیران خواست تا مراقب حمله به باورهای مردم و خودشان باشند و گفت: دشمن می‌خواهد که ما مثل آن فکر کنیم درحالیکه باید مراقب باشیم تا این اتفاق به‌ویژه در مکان‌های آموزشی نیفتد.

وی از دیگر هشدارهای امنیتی را رصد شبکه‌های اجتماعی و ارتقای فهم اجتماعی برشمرد و اضافه کرد: ما باید نقد هوشمندانه و منصفانه با رویکرد همگرایانه و سازنده داشته باشیم.

حق‌پرست راز اقتدار ملی را وحدت کلمه، ارتباط با مردم و امیدبخشی خواند و خاطرنشان کرد: راهکارهای تعدیل نارضایتی نیز ضرورت توجه به جوانان و اشتغال، پیشگیری از خلق نارضایتی، توجه به معیشت مردم، افزایش احساس مسوولیت در بین مدیران، رونق تولید داخل و جدیت برای تعیین تکلیف مدیران نا کارآمد است.

وی از مسوولان استان از جمله استاندار و فرمانداران خواست تا مدیران نالایق تعیین تکلیف و بازخواست شوند.

مدیرکل اطلاعات اصفهان با بیان اینکه باید به جای پاک کردن صورت مساله به دنبال حل آن باشیم، خاطرنشان کرد: کارخانه پلی‌اکریل در گذشته حدود ۴۰ درصد از نیاز (نساجی) کشور را تامین می‌کرد اما سال گذشته به دنبال تعطیلی و فروش آن بودند و سهام آن افت پیدا کرد اما امروز سهام آن رشد یافته است زیرا تعدادی انسان هوشمند مساله آن را حل کردند.

وی تاکید کرد: اگر بین بخش‌های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و حاکمیتی ارتباط و هماهنگی خوبی برقرار نشود، خیلی از موضوع‌هایی که به‌عنوان مسایل بحران‌ساز مطرح هستند زمینه را برای نارضایتی و موارد امنیتی ایجاد می‌کنند.

حق پرست با بیان اینکه مسائل امنیتی، دفعتا ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: بدون شک مشکلی هست که بعد از آن نیز مشکلات دیگری ایجاد و تبدیل به مساله می‌شود که اگر حل نشود، آزار دهنده و تبدیل به معضلاتی خواهد شد که ساختار حاکمیتی را به مخاطره می‌اندازد.

وی با تاکید بر اینکه مسائل امنیتی فقط در اختیار سازمان‌های امنیتی و انتظامی نیست بلکه آنها مسوول تامین امنیت مردم و دستگاه‌های اجرایی هستند، اضافه کرد: نباید اینگونه باشد که دستگاه‌های اجرایی در جایی کوتاهی کرده و سپس دستگاه های امنیتی برای رفع آن اقدام کنند.

مدیرکل اطلاعات استان اصفهان، ۲ ویژگی مهم مسوولان را وظیفه شناسی و موقعیت شناسی خواند و گفت: در پاسخ به استعلام‌ها می بینیم که در مواردی فردی در جای دیگری، عملکرد بدی داشته اما به واسطه لابی‌گری می‌خواهند جای دیگری به او مسوولیت دهند که این کار اشکال دارد.

حق‌پرست همچنین با اشاره به وضعیت پیچیده جهان و حساس کشورمان، افزود: امروز که ما قدرت برتر منطقه هستیم و می‌توانیم پس از ترور شهید سردار سلیمانی، مواضع امریکا در عراق را مورد حمله قرار دهیم، فشارهای دشمن برای براندازی شدید است.

وی ادامه داد: هجمه‌های استکبار جهانی روز به روز بیشتر می‌شود و ما باید آسیب‌شناسی دقیق‌تری داشته باشیم که این کار فقط مربوط به حاکمیت نیست بلکه همه دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه اقدام کرده و آمادگی لازم در سیاستگذاری و مدیریت تغییرهای پرشتاب امروز را داشته باشند.

مدیرکل اطلاعات استان اصفهان انتخابات را یک فرصت و به‌عنوان رکن مشروع نظام جمهوری اسلامی و دارای پیام برای دشمن خواند و گفت: یکی از راهبردهای دشمن این است که مردم در برنامه‌های محوری مانند انتخابات حضور نداشته باشند و نظام شکست بخورد.

وی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته، همیشه دشمن پس از انتخابات به محاق رفته است، افزود: موضع‌گیری دستگاه‌های اجرایی و ورود و حمایت آنها از فرد خاصی، آسیب‌زا می‌شود و اگر مدیری ظرفیت‌های حاکمیتی را برای اهداف سیاسی به‌کار برد، گناه و خطا کرده است.

حق‌پرست با اشاره به اینکه برخی نامزدهای انتخاباتی، مطالبه‌های خاصی را مطرح می‌کنند، تاکید کرد: باید مراقب باشیم که ابزار استفاده آنها نشویم.

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری، تامین امنیت مردم و انتخابات و نظارت درست و دقیق در انتخابات پیش رو، اظهار داشت: باید به مدیران استان و شهرستان برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات کمک کنیم.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

حوزه فرمانداری شهرستان اصفهان دارای ۱۳ شهر شامل اصفهان، بهارستان، نیک‌آباد، نصرآباد، کوهپایه ، سگزی، تودشک، محمدآباد، حسن اباد، هرند، اژیه، ورزنه و قهجاورستان است .
این شهرستان با بیش از ۲ میلیون تَن جمعیت دارای ۶ بخش و ۱۳ دهستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرد تهرانی از بالای پل عابر به پایین پرتاب شد / له شدن جسد او بعد از رد شدن خودرو