اظهارات ظریف درباره مذاکره موضع رسمی نظام است/ روزنامه شرق: سلبریتی واقعی،سردار سلیمانی است


اظهارات ظریف درباره مذاکره موضع رسمی نظام است/ روزنامه شرق: سلبریتی واقعی،سردار سلیمانی است

محکومین فتنه 88 که سابقه شورش علیه جمهوریت و گردن کشی مقابل قانون و لگدمال کردن حق الناس را دارند، این روزها با حمله به شورای نگهبان قانون اساسی،دلواپسِ جمهوریتِ نظام شده اند!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** اظهارات ظریف درباره مذاکره،موضع رسمی نظام است

«عبدالرضا فرجی راد» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«نظر وزیر امور خارجه همان موضع رسمی نظام است که اگر تحریم‌های ظالمانه لغو شود، ایران حاضر است در قالب 1+5 با آمریکا مذاکراتی داشته باشد. این موضوع پیشتر از سوی رئیس‌جمهور نیز طرح شده بود و موضوع تازه‌ای نیست که اینگونه در داخل مورد هجمه قرار گرفت. مقامات ارشد کشور پیشتر به این موضع اشاره کرده بودند، اما با توجه به برخی تلاش‌ها اینگونه وانمود شده که گویا ایران مستقیما خواهان مذاکره با آمریکا است. نظر من و برداشت من این است که صحبت ایشان همان موضع پیشین ایران است و نباید به‌دلیل بیان موضع رسمی کشور به وزیر امور خارجه حمله کرد».

اظهارات ظریف درباره مذاکره موضع رسمی نظام است/ روزنامه شرق: سلبریتی واقعی،سردار سلیمانی است

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که اظهارات تأمل برانگیز ظریف درباره احتمال مذاکره با آمریکا، موضع رسمی نظام است.

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب- 27 دی 98- در خطبه های نماز جمعه باشکوه و به یادماندنی تهران فرمودند:«ما از مذاکره البته بجز با آمریکایی‌ها ابایی نداریم اما از موضع قدرت و قوت».

ایشان در ادامه تاکید کردند:«آن جنتلمن‌هایی که پشت میز مذاکره هستند، در حقیقت تروریستهای فرودگاه بغداد هستند که لباس عوض کرده اند».

بیانات مذکور جدیدترین موضع گیری مقام معظم رهبری درباره مذاکره با آمریکاست.

رهبر معظم انقلاب همچنین- 26 شهریور 98- با اشاره به اینکه هدف آمریکایی‌ها از مذاکره نه یافتن راه‌حل عادلانه، بلکه تحمیل خواسته‌های گستاخانه است؛ تاکید کردند:«گاهی می‌گویند مذاکره بدون پیش‌شرط، گاهی نیز می‌گویند مذاکره با ۱۲ شرط. اینگونه سخنان یا ناشی از سیاست آشفته آنها است و یا ترفندی برای سردرگم کردن طرف مقابل. البته جمهوری اسلامی سردرگم نمی‌شود، چرا که راه ما روشن است و می‌دانیم چه می‌کنیم».

ایشان در ادامه در تبیین دلایل عدم مذاکره با آمریکا فرمودند:«اگر دشمن توانست اثبات کند که فشار حداکثری علاج کار ایران و مؤثر بر روی ایران است، ایران و ملت عزیز ما دیگر روی آسایش را نخواهند دید، چون پشت سر همه سیاست‌های مستکبرانه آمریکا این سیاست قرار خواهد گرفت و از این به بعد، هر چیزی را که قلدرانه از جمهوری اسلامی مطالبه کنند، اگر به آنها «چَشم» گفتیم، مسئله تمام است اما اگر «نه» گفتیم دوباره فشار حداکثری آغاز خواهد شد...ما در مقابل باید ثابت کنیم که سیاست فشار حداکثری در مقابل ملت ایران پشیزی ارزش ندارد و برای همین است که مسئولان کشور از رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه و دیگران، یک‌ صدا اعلام کردند که با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد نه مذاکره دوجانبه نه چند جانبه».

دولت تروریست آمریکا در هفته های گذشته در اقدامی جنایتکارانه، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند. مقامات آمریکایی در ادامه در اقدامی بی شرمانه، سردار قاآنی را نیز به ترور تهدید کردند.

در مقابل، آقای ظریف در اقدامی عجیب و تأمل برانگیز از احتمال مذاکره با قاتلان سردار سلیمانی سخن گفت! و همانطور که قابل پیش بینی بود، ترامپ پاسخی تحقیرآمیز به وی داد.

در هفته های اخیر مقامات تروئیکای اروپایی صراحتا اذعان کردند که موضوع مذاکرات جدید از نگاه آنها- که دقیقا نظر ترامپ می باشد- مذاکره بر سر توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران است.

هدف اروپا و آمریکا از مذاکره با ایران، از کار انداختن مولفه های قدرت ساز کشورمان است. در این میان لغو تحریم ها و گشایش اقتصادی صرفا یک وعده دروغین برای جلب نظر طرف مقابل است. تجربه عبرت آموز و پرهزینه برجام، نمونه روشنی است که متاسفانه برخی دولتمردان و فعالین اصلاح طلب به طرق مختلف در پی به فراموشی سپردن آن هستند.

** متهم فتنه 88 دلواپسِ جمهوریتِ نظام شد

«علی تاجرنیا» از متهمین فتنه 88 در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:«قرار دادن مسوولیت نظارت بر دوش شورای نگهبان با هدف استیفای حقوق مردم صورت گرفته اما متاسفانه مشکلی که فعلا در اینجا وجود دارد این است که بعد از مدتی عملا نهادها از کارکرد اصلی‌شان فاصله گرفته و نقطه مقابل آن عملکرد را انجام می‌دهند، مساله‌ای که می‌تواند جمهوریت نظام را هدف قرار دهد».

تاجرنیا در ادامه نوشت:«آنچه مهم است این است که نباید این نوع عملکرد نظارتی با روح قانون اساسی و اصل انتخابات تناقضی آشکار و جدی داشته باشد. رییس‌جمهوری نیز روز گذشته به عنوان مجری قانون اساسی نقدها به شیوه نظارتی شورای نگهبان را مطرح و در چارچوب وظایف خود تذکراتی را بیان کرد. در واقع سخنرانی حسن روحانی منطبق و همخوان با مشروح مذاکرات قانون اساسی بود، دغدغه‌های درستی که از زبان مجری قانون اساسی بیان شد».

اظهارات ظریف درباره مذاکره موضع رسمی نظام است/ روزنامه شرق: سلبریتی واقعی،سردار سلیمانی است

علی تاجرنیا از محکومین فتنه 88 است. وی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در سال 88 رئیس منطقه تهران حزب منحله مشارکت بود و سپس به عضویت در کمیته صیانت از آرا ستاد میرحسین موسوی درآمد. تاجرنیا نقش مهمی در پروژه از پیش طراحی شده تقلب بازی کرد که بر همین اساس دستگیر و در دادگاه به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و نیز تبلیغ علیه نظام به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

حالا شخصی که سابقه شورش علیه جمهوریت و گردن کشی مقابل قانون و لگدمال کردن حق الناس را دارد، دلواپس جمهوریت نظام شده است.

فتنه گران در سال 88 با دروغ تقلب، ماهها کشور را دچار آشوب و التهاب کردند و هیچگاه مستندی درباره ادعای دروغین خود ارائه ندادند.

از نگاه افراطیون اصلاح طلب، مردم صرفا ماشین رای و جوانان نیز صرفا سیاهی لشکر میتینگ های انتخاباتی هستند. در این میان هرگاه این طیف در انتخابات شکست بخورد، رای مردم را لگدمال کرده و کشور را به آشوب می کشد و هرگاه در انتخابات پیروز شود نیز با دروغ اختیارات محدود، از کارکردن برای مردم شانه خالی می کند.

لازم به ذکر است که تاجرنیا، در مجلس ششم- که نفرات اصلی آنها غالبا از اعضای مرکزیت احزاب منحله مشارکت و مجاهدین(انقلاب) بودند- در پروژه ضدامنیتی تحصن علیه نظارت استصوابی شورای نگهبان قانون اساسی شرکت و به همراه دوستانش مردم را دعوت به تحریم انتخابات مجلس هفتم کرد.

** طعنه روزنامه اصلاح طلب به سلبریتی ها

روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «کدام سلبریتی» به قلم «مصطفی هاشمی طبا» نوشت:«اگر برخی از سلبریتی‌های مشهور هزاران یا چند میلیون فالوئر دارند، امروز باید از یک سلبریتی که ده‌ها میلیون فالوئر حضورا و نه در صفحات مجازی او را دنبال کردند یاد کنیم و او کسی جز قاسم سلیمانی نیست...آقای یا خانم سلبریتی که در مقابل پاسداران و مرزدارانمان ایستاده‌ای، آیا تاکنون یک سطر در محکومیت ترامپ نوشته‌ای؟ آیا روشنفکری شما فقط باید در مقابل هم‌میهنان سربدارتان باشد؟ هرگز طعم اسارت را نچشیده‌ای که خود را در این کشور اسیر می‌دانی. اصلا می‌دانی چه بر سر اسرای بوسنیایی و ایزدی و سوری آمده است؟».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«همه ما در زمینه‌هایی که خلاف نظر ماست، حق مخالفت و بیان آن را داریم و حتی اگر هم از ما سلب شده باشد، در مقابل یک فاسد زورگوی بی‌آبروی مهاجمِ بی‌منطق که به سرقت نفت سوریه و پول عربستان پرداخته و هموطن فداکار ما را ناجوانمردانه شهید می‌کند، نباید سکوت کنیم. شاید به این دلیل حرفی نمی‌زنیم تا اگر به آن دیار رفتیم از ما استقبال کنند و ما را عزیز بدارند. در تمام تاریخ، ایران همواره با خون‌های دلاوران خود ایستادگی کرده و نه با افرادی که دیگران را بیش از هم‌میهنان خود دوست دارند. ..حرفت را بزن همچنان که همواره گفته‌ای، اما از سربازت که از من و تو و دیگر هموطنان پاسداری و حراست می‌کند، با صدای بلند دفاع کن و بر دشمن نابخرد که میهن‌مان را می‌خواهد تجزیه کند با کلامت یورش ببر، از آزادی‌ات دفاع کن، حقوق ازدست‌رفته‌ات را بخواه اما دوست را بشناس و دشمن را محکوم کن با صدای بلند تا به یک سلبریتی واقعی تبدیل شوی».

اظهارات ظریف درباره مذاکره موضع رسمی نظام است/ روزنامه شرق: سلبریتی واقعی،سردار سلیمانی است

این روزنامه اصلاح طلب با طعنه به سلبریتی ها، اذعان کرده است که این جماعت صرفا در پی کسب منافع شخصی خود در ایران و خارج از کشور هستند. این در حالی است که طیف اصلاح طلب، خود شریک جرم و مسبب اصلی مرجعیت سازی از سلبریتی هاست.

رسانه های اصلاح طلب در دوره رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ به بازتاب گسترده اظهارات سلبریتی ها در میتینگ‌های انتخاباتی روحانی می‌پرداختند.

«سید رضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم، پای صندوق رأی انتخابات ریاست جمهوری 96، در گفت‌وگویی در لحنی کنایه‌آمیز به جناح رقیب گفت: «من به کاندیدای عزیز رقیب پیام می‌دهم اگر نیاز به هنرمندان داشتی به من پیغام می‌دادی من برایت می‌فرستادم!». اظهارات صالحی امیری موجی از انتقاد را میان هنرمندان برانگیخت.

چندی پیش نیز «محمدباقر نوبخت» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از معافیت مالیاتی سلبریتی ها خبر داد!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند