چرا خشم حضرت زهرا(س) سبب خشم خدا می‌شود؟/ غضب‌هایی که مقدس است


چرا خشم حضرت زهرا(س) سبب خشم خدا می‌شود؟/ غضب‌هایی که مقدس است

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه خشم و غضب در مقابل فساد کارگزاران، مقدس است، گفت: خشم و غضب حضرت فاطمه زهرا(س) همه جا برای رضای الهی بود. وقتی حقی مسلم انکار می‌شود باید غضب و فریاد کرد، در این موضع سکوت گناه است.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» شامگاه دوشنبه، ۷ بهمن در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: خداوند به خشنودی حضرت فاطمه(س) خشنود و به خشم ایشان خشمگین می‌شود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید: هر کس از پیامبر(ص) اطاعت کند از خدا اطاعت کرده است، اضافه کرد: در جای دیگری می فرماید: هر کس از پیامبر(ص) طلب مغفرت کرده یا از ایشان پیروی کند از خداوند طلب مغفرت یا پیروی کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با طرح این سوال که چرا خداوند به خشم حضرت فاطمه(س) خشمگین می‌شود، اظهار کرد: زیرا حضرت فاطمه زهرا(س) برای خدا غضب می‌کردند که نوعی عبادت است، وقتی قوم حضرت موسی(ع) گمراه شدند حضرت غضب کردند و این خشم و غضب مقدس است.

این استاد اخلاق با بیان اینکه وقتی حق مسلمی انکار می‌شود باید غضب و فریاد زد و در این موضع سکوت گناه است، ابراز کرد: پس از پیامبر(ص) وقتی مردم ولایت امیرمومنان امام علی(ع) را نادیده گرفتند، چه کسی باید غضب کرده خطبه بخواند و جامعه بی‌غیرت را نفرین کند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) دختر پیامبر(س) بودند وقتی مردم حق ولایت را ضایع کردند از همه اهرم‌های خشم نظیر قهر، تهدید به نفرین، تحریم تشییع استفاده کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه یکی از اولاد برامکه از امام رضا(ع) درباره دلیل خشم حضرت زهرا(س) سوال کرد، گفت: حضرت فرمودند ما مادر صالحی داشتیم در حالی از دنیا رفتند که از جریان حاکم غضب و خشم داشتند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه محل خشم مقدس اهل بیت(ع) زمانی بود که حقی پایمال می‌شد، اظهار کرد: پیامبر(ص) فرمودند خوشا کسانی که زیر عرش الهی هستند آنها کسانی هستند که حق را قبول کردند، وقتی لازم ‌شود از آن دفاع کرده و سکوت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه قرآن بدترین لعن را به کسانی می‌ کند که حق را کتمان کنند، ابراز کرد: امیرمومنان امام علی(ع) و ائمه معصومین(ع) معیار و ملاک حق هستند، امروز هم معیار و ملاک حق ولی فقیه است، وصیت‌نامه امام را بخوانید که بدانید چه نوع نمایندگانی را باید انتخاب کنید وصیت‌نامه شهدا ملاک حق است که همه آنها به اتفاق توصیه بر اطاعت از ولی فقیه کردند. همچنین علما و افراد با بصیرت ملاک حق هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه اگر کسی در دین بدعت می‌کند خشم و غضب علیه او مقدس است، تاکید کرد: ائمه معصومین(ع) همواره با بدعت‌گذاران برخورد می‌کردند، ما باید دین خود را از علمای فقیه بگیریم زیرا آنها دین را با تفقه از قرآن و ائمه معصومین(ع) می‌گیرند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر جسارت یا توهینی نسبت به یک شخصیت مقدس انجام می‌شود باید مقابل آن موضع گرفت، گفت: به انتخابات نزدیک می‌شویم مراقب باشید که هر سخنی به زبان نرانید، برای دفاع از هر کاندیدا به معصیت دچار نشوید در سخنان خود انصاف داشته باشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، بزرگان، مراجع، علما، شهدا یا خانواده شهدا ارزش‌های کشور ما هستند نباید به آنها توهین و جسارت ‌شود، اظهار کرد: اگر چنین شد باید دفاع کرده، عکس العمل نشان دهید، تذکر دهید به شیوه‌ای عمل کنید که ادامه پیدا نکند.

وی اضافه کرد: خداوند در دل شما پنج چیز را محترم قرار داده است، حرمت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)؛ قرآن، کعبه و مومن؛ مراقب باشید حریم آنها شکسته نشود.

حجت الاسلام عالی با بیان اینکه وقتی منکر اجتماعی شکسته می‌شود آنجا خشم و غضب جایز است، گفت: اینجا جای حساسیت و خشم است هیچ عهدی از امامت بالاتر نیست؛ متاسفانه، حساسیت نسبت به منکرات اجتماعی کمتر شده است اگر همه برخورد می‌کردند کم می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه دفاع از دین هزینه دارد، ابراز کرد: شهدای ما خون خود را برای امنیت کشور هزینه کردند؛ سردار سلیمانی مقابل خطر داعش قرار گرفتند که ناموس و امنیت کشور حفظ شود وقتی با خشم به ترامپ گفت تو با من طرفی این خشم مقدس بود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خشم و غضب در مقابل فساد کارگزاران مقدس است، تاکید کرد: امیرمومنان امام علی(ع) بارها با کارگزاران متخلف برخورد کردند این موارد مصادیق خشم مقدس است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) بی‌دلیل بر کسی عصبانی نمی‌شوند بلکه خشم و غضب ایشان مقدس و صرفا برای رضای الهی بود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق