هدفمندی خدمات بسیج و سپاه به سیل زدگان


هدفمندی خدمات بسیج و سپاه به سیل زدگان

مسئول سازمان بسیج سازندگی، ایجاد قرارگاه‌های استانی را برای کمک به هموطنان برشمرد و افزود: خدمت رسانی به صورت هدفمند صورت می‌گیرد.

هدفمندی خدمات بسیج و سپاه به سیل زدگانمحمد زهرایی در مصاحبه با رادیو انقلاب در رابطه با اقدامات موثر بسیج سازندگی و سپاه در مناطق سیل زده گفت: سپاه بعد از حادثه سرپل ذهاب اقدام به ایجاد قرارگاه‌های سپاه استانی در مناطق آسیب دیده کرد و به همین منظور سپاه خراسان جنوبی، سپاه کرمان و بنیاد تعاون بسیج بعنوان معینِ استان سیستان و بلوچستان قرار گرفتند.
وی خدمات رسانی هدفمند به سیل زدگان را مهم‌ترین دستاورد این مدل کمک رسانی برشمرد و افزود: «برای جمع آوری کمک‌های غیر نقدی به بسیج و سپاه استان‌ها فراخوان زده شد و نیز دستگاه‌های سنگین برای زیر ساخت و بازسازی مزارع مردم آماده شدند.
زهرایی از حضور سی تیم پزشکی همراه با دارو در منطقه سیستان و بلوچستان سخن گفت و ادامه داد: وضع خدمات رسانی هم اینک نظم گرفته است و مردم تا حدودی به آرامش نسبی رسیده اند. همچنین حجم تخریب منازل بسیار بالا نیست و ما آمادگی داریم تعمیر و ساخت را با حضور نیرو‌های جهادی و خیرین به سرانجام برسانیم.
وی همچنین از وضعیت روستا‌های سیل زده جاسک و سایر نقاط هرمزگان سخن گفت: «در این مناطق گل و لای بسیاری وارد منازل مردم شده بود، ولی آب تخلیه شد.
زهرایی ادامه داد: در این مناطق نیز ۴۲ گروه جهادی و نیروی دریایی سپاه به کمک شتافته است و ما نیز برای تعمیر و ساخت مجدد منازل مردم اعلام آمادگی کرده ایم.
وی در بخش دیگر از مصاحبه با رادیو انقلاب، آموزش فرهنگ جهادی را مهم‌ترین هدف گروه‌های جهادی بسیجی دانست و افزود: هدف دیگر شناسایی و توانمند کردن جوانان است که در گام دوم انقلاب نیز تبیین شده است.
زهرایی خاطرنشان کرد: برای محرومیت زدایی نقشه راه واقعی بین نها‌ها وجود نداشت که اخیرا در حوزه هم افزایی در این عرصه قدم برداشته ایم تا به عنوان یدی واحد، خدمتی یکسان ارائه دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد