تاثیر اولیه: 17 توصیه برای تاثیرگذاری در اولین برخورد با دیگران


وقتی صحبت از ایجاد تاثیر اولیه می‌شود، هیچ فرصت دوباره‌ای وجود ندارد و اگر کار از کار بگذرد همه چیز تمام است. یک و فقط یک فرصت دارید،... نوشته تاثیر اولیه: 17 توصیه برای تاثیرگذاری در اولین برخورد با دیگران اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

وقتی صحبت از ایجاد تاثیر اولیه می‌شود، هیچ فرصت دوباره‌ای وجود ندارد و اگر کار از کار بگذرد همه چیز تمام است. یک و فقط یک فرصت دارید، و اگر در ایجاد تاثیر اولیه خوب شکست بخورید آن وقت می‌توان به جرات گفت تضمینی برای کمک شدن به شما از سوی فرد مورد نظر وجود نخواهد داشت.

تاثیر اولیه: 17 توصیه برای تاثیرگذاری در اولین برخورد با دیگران

تاثیر اولیه: 17 توصیه برای تاثیرگذاری در اولین برخورد با دیگران

به همین خاطر است که ایجاد تاثیر اولیه عالی موقعی که شانس‌اش را دارید این همه اهمیت دارد، و نباید این فرصت را از کف بدهید. البته که ساده‌ترین کارها برای انجام دادن نیست. بالاخره، هر کسی متفاوت است و همه در افراد دیگر به دنبال ویژگی‌های مختلفی هستند.

به علاوه، بسیاری از آدم‌ها وقتی با شخص جدیدی برای اولین بار ملاقات می‌کنند عصبی می‌شوند، به ویژه وقتی این شخص در صورتی که از شما خوشش بیاید بتواند زندگی‌تان را تغییر بسیار زیادی بدهد و آسانتر کند.

چطور تاثیر اولیه خوبی ایجاد کنیم

تعداد بسیار خوبی از توصیه‌های قوی و قدرتمند در این مقاله برای‌تان فراهم آورده‌ایم که به شما کمک خواهد کرد اثر مثبت‌تری برای کسانی که ملاقت‌شان می‌کنید بگذارید. در اینجا ۱۷ توصیه مهم به شما می‌کنیم که کمک‌تان می‌کنند تاثیر اولیه خوبی از خود به جا بگذارید.

۱. ظاهر بیارایید

واقعیت این است اولین چیزی که مردم به آن توجه می‌کنند ظاهر شماست. مگر آنکه پیشتر با آن‌ها از طریق تلفن یا ایمیل صحبت کرده باشید. آن وقت از قبل احساسی درباره‌ی شخصیت شما به صورت پیش فرض دارند. اما در اکثر موارد این ظاهر شما است که در درجه‌ی اول نظرشان را جلب می‌کند.

حتمن این مثل را شنیده‌اید که «نه همین لباس زیباست نشان آدمیت!» خب در جهان تاثیرات اولیه، این گفته اکثر اوقات کاملا نادیده گرفته می‌شود.

وقتی به دنبال آن هستید که تاثیر اولیه خوبی بر کسی بگذارید، شبیه بی‌خانمان‌ها به نظر رسیدن بلافاصله نظرش را نسبت به شما منفی خواهد کرد.

این یک واقعیت تلخ است اما واکنش طبیعی است که بسیاری از آدم ها ممکن است داشته باشند.

ممکن است آدم بی‌نظیری باشید، پر از الهامات و دانش فراوان، اما بدون تلاش برای شاخص به نظر رسیدن، مردم ممکن است این شخصیت حیرت‌انگیز را در شما نبینند. بنابراین، حتما زیرکانه لباس بپوشید، طوری که شبیه تاجرها به نظر برسید!

منظورمان کت و شلوار، کفش‌های رسمی واکس زده، موها و صورت اصلاح شده، و …. است.

۲. زبان بدن قدرتمند

بسیار خب، پس اولین چیزی که آدم‌ها به آن توجه می‌کنند ظاهر شما است، اما دومین چیز بی‌شک زبان بدن‌تان است. اینکه چطور وارد اتاق می‌شوید، یا موقع حرف زدن چطور نشسته‌اید بر روی شخصی که به شما فکر می‌کند تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت.

به عنوان مثال، اگر موقعی که نشسته‌اید با موهای‌تان یا دست‌های‌تان بازی کنید، آن وقت چنین به نظر خواهد رسید که انگار علاقه‌ای به توجه کردن ندارید.

در حالی که شانه‌های‌تان رو به عقب، سرتان برافراشته و دست‌های‌تان کنار بدن‌تان قرار دارد خیلی موقر و آرام وارد اتاق شوید. آدم‌ها این طوری خیلی بیشتر نظرشان به شما جلب خواهد شد تا اینکه دست‌های‌تان را توی جیب بکنید و کله‌تان را پایین انداخته به سرعت وارد اتاق شوید. فیگور بگیرید!

وارد شوید و سرافرازانه بنشینید؛ نه مثل بدبخت بیچاره‌ها، فقط سرافرازانه و با اعتماد به نفس!

مطلب مرتبط: راه های جذابیت زنان: ۳۵ نکته که در نظر مردان جذاب تر به نظر برسیم

۳. تماس چشمی

حالا همه می‌دانند که تماس چشمی در به جای گذاشتن تاثیر اولیه‌ی خوب بر اشخاص بسیار مهم است، اما بعضی‌ها هنوز بر سر اینکه می‌خواهند آن را انجام بدهند یا نمی‌خواهند انجام بدهند با خودشان کلنجار می‌روند.

اگر قدم زنان وارد اتاقی بشوید و کسی شروع به باز کردن سر صحبت با شما بکند، اما به کف اتاق یا اطراف خیره شوید، این کار او را دلسرد خواهد کرد.

اگر به او نگاه نکنید آن وقت فکر خواهد کرد یا گوش نمی‌دهید، علاقمند نیستید، یا آن نوع آدمی نیستید که او دلش بخواهد حرف‌ها و افکارش را با شما در میان بگذارد.

من این افراد را سرزنش نمی‌کنم. هیچ کس دلش نمی‌خواهد وقتی طرف مقابل کوچکترین توجهی به او نمی‌کند از دانسته‌ها و اشتیاق‌هایش به آن فرد چیزی بگوید.

۴. اشتیاق نشان بدهید

همه کسی را که با شور و اشتیاق است دوست دارند؛ این باعث می‌شود در مقایسه با دیگرانی که صرفا کمی پر حرف هستند متمایز جلوه کنید. به علاوه حکایت از آن دارد که سطح علاقمندی‌تان به موضع خاصی در رابطه با کسی چه میزان است، و اگر پر اشتیاق باشید بسیار احتمال آنکه شما را همراهی کنند بیشتر خواهد بود.

اگر صرفا با یک لحن خسته کننده حرف بزنید و به نظر برسد که حتی برای آنچه می‌گویید به خودتان زحمتی نمی‌دهید، آن وقت برای آدم‌ها ادامه دادن گفتگو با شما دشوار خواهد بود چون آن‌ها می‌دانند شما از بحثی که دارید هیچ لذتی نمی‌برید.

حتی اگر مکالمه به موضع مختلفی تغییر کرد که به آن علاقه ندارید، همچنان سعی کنید با شور و حرارت نشان بدهید، فارغ از این که انجامش چقدر برای‌تان سخت است.

۵. مکالمه‌ی یک طرفه راه نیندازید

اگر پیوسته با کسی که می‌شناسیدش حرف بزنید و اجازه ندهید کس دیگری حرف بزند، آن وقت احتمال دارد فکر کنند وراج هستید، یا به آنچه آن‌ها قرار است بگویند اهمیتی نمی‌دهید یا … شاید هر دو!

هر کدام که باشد، قطعا تاثیر اولیه‌ی خوبی بر آن‌ها نخواهید گذاشت.

وقتی مکالمه‌ی بین دونفر مدام از شخصی به شخص دیگر منتقل شود، آن وقت بسیار برای هر دو طرف جذاب‌تر و سودمندتر خواهد بود. این یک حق طبیعی به نظر می‌رسد، نه؟

اگر شخصی که به تازگی با او آشنا شده‌اید درباره‌ی کسب و کار یا سلایق‌تان بپرسد، و شما یا با یک جمله‌ی سه کلمه‌ای پاسخ بدهید یا ۵ دقیقه ابهام و تردید داشته باشید و گیج و منگ نگاهش کنید، شانس‌تان برای پیش بردن مکالمه و توانایی دریافت میزان اطلاعاتی که می‌خواهید زیاد بالا نخواهد بود.

با وجود این، اگر سر صحبت را با کسی باز کردید از او سوالی بپرسید، و او هم با پاسخی مشتاقانه جواب بدهد و بعد یک سوال، نه تنها مجبور خواهید بود جواب بدهید بلکه خودتان هم دلتان خواهد خواست چنین بکنید. به این شکل است که قادر خواهید بود کسی را خوب بشناسید.

مطلب مرتبط: جذابیت: ۸ روش که چطور جذاب به نظر بیاییم

۶. احترام قائل شوید

بیش از حد درباره‌ی خودتان لاف نزنید یا هر کاری که باعث آسیب زدن به احساسات طرف گفتگوی‌تان می‌شود انجام ندهید. در عالم کسب و کار، آدم‌های بسیاری که با آن‌ها آشنا می‌شوید درست مثل شما سعی می‌کنند خودی نشان بدهند و بهتر به نظر برسند.

آن‌ها احتمالا بسیار سختکوش هستند و انگار تا به حال خیلی مورد قدردانی بابت کارهای‌شان قرار نگرفته‌اند، پس نیاز مبرمی به تمجید شدن دارند.

ضرری که ندارد، دارد؟

مطمئن هستم از اینکه به خاطر آنچه انجام می‌دهید مورد تمجید قرار بگیرید بسیار خوشتان می‌آید، و اگر کسانی از شما تعریف و تمجید کردند لطف آن‌ها را متقابلا پاسخ دهید. همیشه برای کسانی که با آن‌ها صحبت می‌کنید احترام قائل شوید، و سعی کنید اهداف و دستاوردهای‌شان را ارج بگذارید. این تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

۷. هدف تان را بشناسید

وقتی اهداف کلی‌تان را بشناسید، نه فقط در حوزه‌ی کسب و کار بلکه در لحظه‌ی ملاقات و آشنایی با فردی جدید، آن وقت اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت که می‌دانید چطور موضوعی را که مایل به گفتگو درباره‌اش هستید مطرح کنید، و بتوانید آنچه را می‌خواهید در خلال آن تجربه کنید.

اگر می‌خواهید شفافیت بیشتری در زمینه‌ی چیزهایی که به بحث می‌گذارید داشته باشید و این مورد هم قطعا اگر بخواهید تاثیر اولیه خوبی به جا بگذارید و همه چیز را نپیچانید مهم است. پیش از راهی یک قرار یا جلسه یا مصاحبه شدن با فردی جدید، ابتدا از خودتان بپرسید ماحصل آن چه می‌خواهید باشد.

آیا می‌خواهید شراکتی دو نفره با آن شخص در کسب و کار داشته باشید، آیا می خواهید بیشتر بشناسیدش تا احتمالا بعدا بتواند کمک‌حال تان باشد؟ یا می‌خواهید احتمالا استخدامش کنید، یا رابطه‌ی شخصی بیشتر و عمیق‌تری با او داشته باشید؟

هر تصمیمی بگیرید، وقتی بدانید از آن وضعیت و شرایط چه می‌خواهید ایده‌های بسیار بهتر و بیشتری درباره‌ی نحوه و روند پیشروی بحث خواهید داشت.

۸. با اعتماد به نفس باشید و به خودتان باور داشته باشید

اعتماد به نفس کلید بسیاری از چیزها در زندگی است. معتمد به نفس بودن بسیاری از درها را برای شما باز خواهد کرد نه خجالتی و عصبی بودن هنگام انجام هر کاری، چون احتمال آنکه از چیزی نگران باشید یا بترسید بسیار کمتر خواهد بود.

و حتی اگر همچنان آن‌ها را انجام می‌دادید، دیگر هنگام نشان دادن بهترین توانایی‌هایی که در اختیار دارید دست به انجامشان نخواهید زد.

تعامل با سایر آدم‌ها یکی از چیزهای اصلی است که اعتماد به نفس بر آن تاثیر می‌گذارد. و اگر نداشته باشید، آن وقت متوجه می‌شوید که از پرسیدن سوال‌های بخصوصی طفره می‌روید، یا به نحوی قدرتمندانه و متقاعد کننده فقط نظر پراکنی می‌کنید.

مطلب مرتبط: ۴ نکته عجیب درباره جذابیت جنسی ژنتیکی که باید بدانید

۹. نشان دهید که قصد و منظورتان کسب و کار است

این به معنی آن نیست که لاف بزنید، و حتما مطمئن شوید همه دقیقا منظورتان را متوجه می‌شوند و اینکه چقدر «بی‌نظیر» هستید.

بلکه به معنی آن است که به آدم‌ها نشان بدهید آن چیز برای‌تان حائز اهمیت است. این یک معامله‌ی واقعی است و شما قصد ندارید کسی باشید که پا پس می‌کشد یا توسط شخص دیگری متقاعد به انجام چنین کاری می‌شود.

یعنی در هر قرار، جلسه، و ملاقاتی زود و با اعتماد به نفس حاضر شوید.

وقتی کسی از شما درباره‌ی اهداف‌تان می‌پرسد، با اعتماد به نفس پاسخ دهید تا اینکه وقتی می‌گویید می‌خواهید به آن‌ها دست پیدا کنید ۱۰۰٪ شما را باور کند، نه فقط اینکه باعث شوید دیگران فکر کنند فقط از آن‌ها سوالی پرسیده‌اید!

آیا در حین توضیح اهداف‌تان را زیر سوال می‌برید؟ یا آیا به آن شخص می‌گویید که به خاطر این است که آنجا هستید، این آنچیزی است که قرار است به آن دست پیدا کنید و تا زمانی که نکنید آرام نخواهید گرفت؟

۱۰. ترس را از معادله حذف کنید

آشنایی با آدم‌ها اغلب می‌تواند چیز ترسناکی باشد، به ویژه اگر اساسا سعی داشته باشیند تاثیر زیادی بر بخشی از زندگی‌تان مانند حرفه‌ی شما به جا بگذارند. اما در نهایت امر ترس چیزی واقعی نیست. فقط محصول تصور است.

اگر ترس را از معادله‌ی آشنایی با آدم‌ها حذف کنید، آن وقت خواهید توانست امور را به جریان بیندازید و احتیاجی به فکر و خیال بیش از حد و مداوم نیست، که همیشه برای تعاملات انسانی طبیعی بهتر است.

۱۱. روی دیگران تمرکز کنید

وقتی تمرکز را روی سایر آدم‌ها می‌گذارید، بی درنگ دوست داشتنی‌تر می‌شوید. آدم‌ها عاشق حرف زدن درباره‌ی خودشان هستند؛ و اگر بتوانید تمرکزتان را روی آن‌ها بگذارید، باعث خواهید شد باور کنند به آنچه می‌گویند بسیار علاقمند هستید.

به طور طبیعی این امر به آن‌ها کمک می‌کند به شما بیشتر اعتماد داشته باشند و بیشتر دوستتان بدارند.

اگر همه‌ش درباره‌ی خودتان حرف بزنید، آدم‌ها از دست‌تان خسته می‌شوند. با وجود این، اگر اول تمرکز را روی آن شخصی که با او تعامل دارید بگذارید، نهایتا اون نیز به طور متقابل بعد از کنجکاوتر شدن روی شما تمرکز خواهد کرد.

۱۲. مهارت‌های ارتباطی‌تان را بهبود بخشید

راستش را بخواهید قبلا مقاله‌ی طولانی درباره‌ی بهبود مهارت‌های ارتباطی نوشته‌ام که وقتی روی سایت قرار گرفت به آن لینک خواهم داد.

بهبود توانایی‌تان در ارتباط برقرار کردن تضمین می‌کند که برای صحبت کردن موضوع درستی را انتخاب خواهید کرد، و اینکه بلوف زدن را از گفتگو حذف خواهید کرد. این تضمین می‌دهد که کلماتی که از دهان‌تان خارج می‌شوند، ضروری، کارآمد هستند و همچنین بحث را پذیرای موضاعت بسیار بیشتری خواهد کرد.

این یکی از مهم‌ترین توصیه‌ها برای ایجاد تاثیر اولیه خوب موقع آشنایی و صحبت کردن با یک شخص است.

۱۳. معرفی‌ خوبی از خودتان آماده کنید

در اولین دقیقه‌ی ملاقات با کسی، این فرصت را خواهید داشت که توضیح بدهید که هستید. اگر به شدت درباره‌ی تاثیر خوب گذاشتن جدی هستید، به یک معرفی‌ عالی نیاز خواهید داشت.

این احتمال وجود دارد که هر وقت فرد جدیدی را ملاقات کنید، احتمالا طبق عادت چیزهای تکراری را بگویید. اما معرفی شما مدت‌ها قبل برنامه ریزی شده است پیش از آنکه حتی به سعی برای بهبود تاثیر اولیه‌تان علاقه‌ای پیدا کنید.

و دقیقا به همین خاطر به یک معرفی جدید نیاز دارید. یکی که کوتاه، زیرکانه، جذاب و منحصر به فرد باشد. اگر بتوانید این کار را بکنید، و در قبال هر فرد جدیدی که می‌بینید از آن استفاده کنید، پس در ذهن‌تان آن را دوباره برنامه ریزی کرده‌اید.

مطلب مرتبط: ۸ راه علمی برای جذاب تر شدن

۱۴. یاد بگیرید از آدم‌ها خوب تعریف کنید

آدم‌ها عاشق تعریف و تمجید هستند. بیایید تظاهر نکنیم که این طور نیست.

اگر بتوانید یاد بگیرید بدون طعنه و کنایه زدن، ایجاد یاس و نا امیدی، تعریف کنید پس در مسیر درست تاثیر اولیه عالی به جا گذاشتن قرار دارید.

از کاری که می‌کنند، اهداف‌شان، لباس و آرایش‌شان، ظاهرشان تعریف کنید. تعریف درست و بجا به موثعیت و نیت از رابطه بستگی خواهد داشت و همین طور شخصی که با او ملاقات می‌کنید.

۱۵. اغلب مطالعه کنید

مطالعه کردن دایره‌ی واژگان، دانش‌تان، و دست کم تعداد موضوعاتی که می‌خواهید درباره‌شان صحبت کنید افزایش می‌دهد.

اگر می‌خواهید با آدم‌های جالب آشنا شوید، خواندن کتاب‌های بیشتر احتمالا تا حدود زیادی واژگان و در کل دانش‌تان را در حوزه‌ی موضوعات تخصصی افزایش می‌دهد.

دیگر نیازی نیست سعی کنید باهوش‌تر «به نظر» برسید. چرا که باهوش‌تر خواهید بود!

۱۶. تمام توجه‌تان را به آدم‌ها بدهید

این یعنی نگاه نکردن به گوشی، به اطراف اتاق، یا ور رفتن با چیزهای دم دست‌تان. اگر هر یک از این کارها را انجام بدهید، کسی که با او صحبت می‌کنید فکر خواهد کرد قصد در رفتن و طفره رفتن دارید، یا کلا به آنچه او می‌گوید علاقه‌ای ندارید.

حتما تمام توجه‌ خود را بی کم و کاست به طرف مقابل معطوف کنید.

۱۷. منتظر نمانید دیگران به سمت شما بیایند

نزدیک شدن به غریبه‌ها جرات و اعتماد به نفس می‌خواهد. اعتماد به نفس ارزشمند است. نشان می‌دهد که منظورتان کاری است، و «جور دیگری» به صحبت کردن با سایر آدم‌ها علاقمند نیستید.

اگر واقعا دلتان می‌خواهد تاثیر اولیه عالی داشته باشید باید بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید و به آن‌ها نزدیک شوید. این درباره‌ی صحبت کردن با زنان نیز صادق است. آیا آدم ترسویی هستید که به مدت دو ساعت فقط از دور به یک دختر خاص خیره می‌شود؟ یا نزدیک می‌روید و سر صحبت را با او باز می‌کنید؟

با اعتماد به نفس به آدم‌ ها نزدیک شوید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: wealthygorilla

تاثیر اولیه: ۱۷ توصیه برای تاثیرگذاری در اولین برخورد با دیگران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک