عملیات اجرایی شبکه فاضلاب در کرهرود اراک آغاز شد


عملیات اجرایی شبکه فاضلاب در کرهرود اراک آغاز شد

اراک - ایرنا - رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان اراک گفت: عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب در سه منطقه کرهرود این شهرستان با اعتبار 40 میلیارد ریال آغاز شد.

«سعید سرآبادانی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مناطق شامل مسجد سیدها، سنگبری و رحمتی به طول ۱۶ کیلومتر است و شبکه جمع آوری فاضلاب برای ۲ هزار مشترک در این مناطق پیش بینی شده است.

وی گفت: این طرح کمتر از ۶ ماه به بهره برداری خواهد رسید که با اتمام آن کلانشهر اراک به عنوان نخستین کلانشهر معرفی می‌شود که به طور کامل به سامانه جمع‌آوری فاضلاب مجهز شده است.

سرآبادانی با بیان اینکه ۹۷ درصد از شبکه جمع‌آوری فاضلاب اراک به وسعت ۹۵۰ کیلومتر انجام شده است، اظهار داشت: عملیات شبکه فاضلاب اراک از سال ۷۶ آغاز شده و تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان اراک گفت: در اجرای این طرح یکهزار انشعاب فاضلاب برای مشترکان در ۹۵۰ کیلومتر تامین شده و یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز برای ساخت تصفیه‌خانه با ظرفیت یک هزار و ۱۰۰ لیتر ورودی هزینه شده است.
وی با بیان اینکه در اجرای طرح جمع‌آوری شبکه فاضلاب اراک ۱۸ مخزن با ظرفیت ۱۱۸ هزار مترمکعب در نظر گرفته شده، گفت: تصفیه خانه فاضلاب اراک با کیفیت خروجی مناسب در ۲ بخش کشاورزی و صنعت شامل ۴۰۰ لیتر برای فضای سبز شهرداری و ۲۰۰ لیتر نیز برای شهرک صنعتی خیرآباد اختصاص داده شده است.
سرآبادانی افزود: خروجی پساب فاضلاب اراک ظرفیت بزرگی برای کمک به کمبود آب در بخش‌های مختلف است و مصرف آن برای بهره برداران صرفه اقتصادی بالایی به همراه دارد.
۵۹۱ هزار نفر در کلانشهر اراک زندگی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان